Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2025 om 18:29
Hey allemaal,
Mijn man en ik zijn net gestart met het proberen zwanger te worden.
Voor ons het ons eerste kindje.
Op dit moment doen we het nog zonder ovulatietesten of temperatuur meten. Ik heb een onregelmatige cyclus waardoor ik niet precies weet wanneer ik mijn ovulatie heb of wanneer de NOD is. Mijn cyclus is afgelopen maanden tussen de 30 en 48 dagen geweest.
Zijn er meiden die mee willen schrijven?
22-04-2025 om 20:33
masatu schreef op 22-04-2025 om 13:31:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Behalve dat ik snipverkouden ben geworden, maar dat heeft niet zoveel mee te maken natuurlijk. Nog steeds bij vlagen wat last van lichte buikkrampen, verder geen bloedverlies oid. Hopelijk komt het snel!
Ik twijfel nog over of ik het met collega's wil delen op enig moment. Aan de ene kant fijn voor wat meer begrip en zelf niet te hoeven "verzinnen" van een verhaal waarom ik ziekgemeld ben, aan de andere kant weet ik niet of ik er straks steeds op aangesproken wil blijven worden. Misschien ook nog even laten afhangen van hoe lang dit duurt & wanneer ik weer aan het werk ga.
Leidinggevenden weten het natuurlijk al wel, die wisten ook dat ik zwanger was ivm tijdelijk wat minder werken per dag. Rest weet niet dat ik zwanger ben/was.
Ik heb tijdens mijn miskramen wel aan mijn directe collega's laten weten dat er sprake was van een miskraam, maar ook erbij aangegeven dat ik het te lastig vond om erover te praten en dat ik het ook lastig vond om te reageren op een vraag als: "hoe gaat het?", omdat het antwoord eigenlijk altijd "slecht" was. Daar hielden ze wel rekening mee, heel lief. Ik geloof dat eigenlijk altijd als we het erover hadden, het op mijn initiatief was. Zo kon ik het ook in de hand houden dat ik niet emotioneel werd als ik daarna nog les moest geven. Ik weet niet of je zoiets kan bewerkstelligen bij jouw directe collega's en het moet natuurlijk ook bij je passen. Maar wat ik eigenlijk bedoel is: je zou het kunnen vertellen/mailen/... met daarbij benoemen hoe je ermee om wil gaan. Een soort bijsluiter, als je begrijpt wat ik bedoel.