Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Zwanger worden februari 2025

Wauw, Olievantje, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Spannend inderdaad, als je niet weet hoe lang je al zwanger bent.
Ik hoop en duim met je mee.

Wauw, gefeliciteerd!! Ik hoop dat het goed blijft gaan. Heb je (al) last van zwangerschapskwaaltjes?

Olievantje

Olievantje

04-06-2025 om 11:28 Topicstarter

Bedankt!! Vooral veel kramp en steken. Ook een beetje zware borsten, maar niet echt pijn. Het voelde alsof ik ongesteld moest worden. Maar, vaak is dan mijn baarmoedermond een beetje week. Dat was nu niet het geval. Ook ik eind mei een klein beetje bloed afgeveegd. Dus wellicht dat dat de innesteling is geweest.

Veel kramp en steken had ik ook bij alle zwangerschappen, de eerste paar weken. Dat vond ik heel eng, omdat ik bang was dat het een voorbode was van een miskraam. Maar bij de doorgaande zwangerschap had ik het uiteindelijke ook. Het is deels het oprekken van je baarmoeder, het innestelen zelf en later de bandenpijn. Waarschijnlijk deed het bij mij extra pijn vanwege de endometriose, zou dat bij jou ook een oorzaak kunnen zijn?

Olievantje

Olievantje

04-06-2025 om 13:33 Topicstarter

Ah, dat stelt me wel gerust! Ik weet niet wat de oorzaak is. Nog nooit onderzoek oid gehad. PCOS lijkt mij waarschijnlijk. Als het endometriose zou ook nog kunnen. Wellicht kom ik daar nog wel een keer achter  

Buikkramp & allerlei steken heb ik ook last van gehad (beide keren), tot een week of 6/7 zwangerschap. Daarna ging dat vrijwel naadloos over in misselijkheid & vermoeidheid.

Olievantje, heb je al een afspraak bij de verloskundige staan? En heb je nog steeds last van de steken? Andere kwaaltjes?

Masatu, hoe is het bij jou?

Ik heb vandaag een tweede echo gehad om te checken hoe het baarmoederslijmvlies is. We hebben nu een "go" gekregen, het ziet er nu uit zoals ze willen. Dus vanavond hebben we de (hopelijk) laatste injectie gezet en volgende week woensdag is de terugplaatsing van ons eerste embryo 

Goed nieuws, Afrodite! Kon dit bij je eigen ziekenhuis of moest je steeds op en neer naar Duitsland?

Hier 1,5 week ovulatietesten gehad met steeds een licht streepje. Eerder (voor de miskraam) waren deze dan gewoon wit, dus ik denk dat ze nog wat aanslaan op hcg oid? Sinds eergister wel veel vruchtbaar slijm & streepje dat iets donkerder wordt, en vandaag (bijna) even donker als het teststreepje. Eergster mislukte poging tot seks - ik zag het even niet meer zitten om (misschien) weer zwanger en moe/misselijk te worden terwijl ik mij nu juist fit voel. Aardig over gepraat en tot de conclusie gekomen dat "langer wachten" het toch echt niet beter maakt (en je toch niet weet of het snel lukt), dus gister wel succesvolle poging  Vanavond weer denk ik. En dan maar afwachten. Uiteindelijk dus ovulatie rond dag 17/18.

Ik duim voor je, Masatu! Zou leuk zijn als we straks alle drie zo'n beetje tegelijk zwanger mogen zijn!

De echo's konden gelukkig in het streekziekenhuis. Ik ben na de gesprekken alleen voor de punctie in Duitsland geweest en dus straks voor de terugplaatsing, de rest kon hier met aanzienlijk minder reistijd. Heel heel fijn. En de terugplaatsing op woensdag is ook fijn, dan gaat zoon naar de opvang en hoeven we ons geen zorgen om hem te maken. Meenemen tijdens die autorit is niet fijn voor hem (saai, zowel in de auto als daar) en een echte vaste oppas hebben we ook niet, dus dit kwam mooi uit.  

Olievantje

Olievantje

13-06-2025 om 22:18 Topicstarter

yes, 3 juli heb ik een afspraak! Kramp is een stuk minder. Begin wel moe te worden en soms een vlaag misselijkheid, vooral in de middag. Ben benieuwd wat er nog op mn pad komt! 

Fijn Afrodite! Je gaat weer een spannende periode in. En jij ook Masatu. Hoe voelt het nu dat je toch van deze ronde gebruik maakt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.