Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2023 kletstopic

afrodite05

afrodite05

10-04-2025 om 13:25 Topicstarter

Leuk, Jillz! Ik hoop over een paar jaar iets soortgelijks te kunnen schrijven. Wij zijn nu aan het stimuleren voor een ivf/icsi-traject. Waarschijnlijk eind volgende week de punctie. Hopelijk ben ik snel zwanger van ons tweede kindje.

Onze zoon is een fantastisch kind. Hij begint steeds meer te kletsen, kan op zijn manier al hele verhalen vertellen. We laten hem lekker met modder/zand spelen, hij is fan van glijbanen en buitenspelen en is over het algemeen een makkelijk kind. Hij luistert goed, zolang hij niet te moe is. We hebben ons ritme aan hem aangepast en dat gaat prima. Heerlijk om hem in de ochtend heen en weer te horen lopen (blote voetjes flopflopflop) tussen zijn kamertje en ons bed, omdat hij besloten heeft dat alle knuffels bij ons in bed moeten. Dingen waarvan ik dacht dat het lastig zou zijn (strijd met eten, tanden poetsen, haren wassen) gaan vooralsnog heel makkelijk. Ik ben benieuwd wanneer die echte nee-fase/peuterpuberteit komt. 

Wat leuk om te lezen allemaal!

Herkenbaar hoor Jillz, dat is hier net zo. De dames zijn echt dol op elkaar. Ik mag ook niks verkeerds zeggen tegen de kleinste want dan krijg ik zus over me heen. Ook als ik haar corrigeer als ze grote zus slaat ofzo, dan zegt zij: "Doe eens niet zo streng tegen mijn zusje, ze snapt dat allemaal nog niet hoor, ze doet het echt niet express!"

Okeeeeeee, ik wilde het alleen maar voor jou opnemen hoor.

Maar dat is wel echt genieten, die diepe connectie die ze hebben. Ik hoop dat het bij jullie gaat lukken Afrodite, spannend zeg! Hoe voel je je nu? 

Hoe slapen jullie kleintjes? Hier is het een hele periode goed gegaan, maar laatste weken is inslapen weer een drama en doorslapen ook. Overdag slaapt ze heel gemakkelijk en goed!

Wat fijn dat zoon al zo lekker zijn gang gaat Afrodite. Wel een zwaar traject dat jullie weer voor de boeg hebben, zeker in combinatie met zoon. Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn! Heb je je ook al voorbereid op opnieuw HG?

Leuk dat het bij jullie ook zo leuk samen gaat regendrup. Ik smelt echt als oudste het voor de jongste opneemt. Hoop dat ze die band houden als ze groter worden. Wat betreft het slapen is het hier ook weer wat rommelen. Volgens mij hangt het heel erg samen met de hoeveelheid nieuwe dingen die ze op deze leeftijd leren. Wel vervelend want ik heb mijn nachtrust wel echt nodig.

afrodite05

afrodite05

11-04-2025 om 13:52 Topicstarter

Slapen is bij ons idd wat lastig als er sprake is van groei, mentaal of fysiek. Maar gelukkig is dat na een paar nachten wel weer bijgetrokken. Het scheelt dat bijna alle tandjes compleet zijn, want wat een gedoe was dat... Sneu ook en je kan ze amper helpen.

@Jillz: ja, we zijn voorbereid op een tweede keer HG, voor zover je je daarop kan voorbereiden natuurlijk. Maar er zijn afspraken gemaakt met de huisarts wat betreft medicatie (snel) opstarten en het werk van man en mij zijn ook op de hoogte.

Ik vind deze leeftijd erg leuk. Er is ineens van alles mogelijk omdat er minder slaap nodig is overdag en dochter een stuk verder kan lopen en al best communicatief is qua spraak. Ze vind het erg leuk om dingen te ondernemen zoals naar het zwembad, kinderboerderij, op de fiets etc. Ook zitten we sinds kort op peutergym.

Hier zijn de peuterbuien wel losgebarsten nu. Regelmatig heeft ze zo’n dag waarop “Nee, wil ik niet” het standaard antwoord op alles is. Soms is het lastig om je je lachen dan in te houden, maar soms is het ook bloedirritant. Ze kan ook erg uitdagen en bijvoorbeeld net doen alsof ze je niet hoort. Het echte opvoeden is hier nu wel begonnen. 
Ik heb zelf helaas de laatste tijd medisch wat minder leuk nieuws gehad, en merk dat wij daardoor helemaal niet bezig zijn met een eventuele tweede. Ik ga er eigenlijk gedeeltelijk vanuit dat dochter enigst kind blijft. We zullen zien wat de tijd brengt.

wat eten jullie baby's/dreumes/bijna peuter graag? Dochter at eerst alles wat we haar aanboden maar krijgt nu een voorkeur, ze lust graag eieren in alle vormen, dus gekookt, gebakken enz.  Kaas is leven volgens dochter, vooral oude kaas, vlees vind ze erg lekker maar van haar moeder die zelf geen vlees eet (geen duidelijke reden voor) mag ze hooguit 2 van de 7 dagen vlees, dan eet ze meestal kip/kalkoen of zalm. Brood vind ze niks, alle vormen trouwens. Ze houdt wel van avondeten met groenten, bananen vind ze ook lekker maar ze eet nogal eenzijdig, we geven haar nog wel pyamapapje 2 keer per dag, bij het opstaan en naar bed gaan. 

@afrodite dat snel opstarten van medicatie is inderdaad echt aan te raden. Er is wat onderzoek dat er op lijkt te wijzen dat het de ernst kan beperken en zelfs ziekenhuis opnames voorkomt. Bij de eerste heb ik vanaf week 7 t/m 12 echt niets gekund behalve in een donkere kamer liggen. Bij nummer 2 direct na de positieve test gestart met medicatie en pas bij 9 weken kon ik niet meer werken en bij 11 weken was ik weer terug op kantoor.  Of het echt alleen door het moment van starten van de medicatie komt weet ik natuurlijk niet, maar het is het proberen waard. 

@yvaine wat rot om te horen dat je eigen gezondheid niet goed gaat. Heeft dat ook nog impact op de energie die je hebt voor je dochter? Dat opvoeden dat is hier ook herkenbaar. De grenzen worden flink uitgetest. 

Wat eten betreft eet ze nog alles. Ze houd zelfs van pittig eten. Eigenlijk alles behalve potjes, ze wil echt altijd gewoon mee eten. Dat is niet altijd makkelijk omdat ze allergieën heeft en dan is het soms makkelijker om een potje voor haar te pakken.. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.