Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Altijd krijsend wakker

MamaE schreef op 14-06-2025 om 13:21:

[..]

Ja of gewoon een beker melk of kommetje pap. Een kind van 3 hoeft echt niet meer uit een fles te drinken. En zeker als de flessen al de deur uit zijn, zou ik die niet herintroduceren.

Dat is zo, een beker zou dan ook prima kunnen. 

yasmijn27 schreef op 14-06-2025 om 13:59:

ik had in de kast nog een beker met grote tuit. Waar brinta met veel melk wel doorheen kon. En waar zoon zelfs in zijn kleutertijd nog wel eens voor het slapen gaan een beker yoghurt uit dronk.
Ik hecht aan mijn slaap en aan rustig wakker worden. En het kon me echt niet schelen hoe ik dat voor mekaar kreeg.

Ik eet trouwens ook altijd 's avonds voor het slapen nog een stevige boterham

Ik ook, altijd eigenlijk. Als ik dat niet doe, word ik 's nachts wakker met honger. 

Annieniem

Annieniem

14-06-2025 om 21:26 Topicstarter

Kind krijgt standaard een bekertje melk voor het slapen gaan. 
Wat betreft honger, ik geloof niet dat dat het is. Zodra kind beneden is kan het goed eerst nog een uur gaan spelen voordat er überhaupt gevraagd wordt naar eten. 
Maar zeker goed om daar eens op te letten.

Dank voor het meedenken allemaal!

Annieniem schreef op 14-06-2025 om 21:26:

Kind krijgt standaard een bekertje melk voor het slapen gaan.
Wat betreft honger, ik geloof niet dat dat het is. Zodra kind beneden is kan het goed eerst nog een uur gaan spelen voordat er überhaupt gevraagd wordt naar eten.
Maar zeker goed om daar eens op te letten.

Dank voor het meedenken allemaal!

Maar een beker melk is geen voeding. En een jong kind kan ook een lage suikerspiegel echt niet aangeven.

Zou een boterhammetje voor het slapen gaan echt eens proberen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.