Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Irritatie door kdv

Moederkareltje schreef op 27-01-2025 om 20:02:

ik schrijf in iedere jas mijn telefoonnummer met watervaste stift, mocht kareltje verdwijnen. In dit soort gevallen dus ook handig.

Ik zou volgende keer kind eerder komen halen en jouw jas weer meenemen.
Dan meteen merken thuis met watervaste stift. En als de moeder in kwestie echt schuldig is geeft ze volgende keer waarschijnljjk andere jas mee. Want zij is ook niet gek.. zij weet dat jij het weet.

Dit zou ik doen. 's Ochtends wat later komen om te kijken of dat jasje er hangt. En 's avonds juist eerder. 

Wel echt crazy dit. Ik heb een keer meegemaakt dat een peuter een speen van mijn baby in had. Het was een 0-6 maanden speentje, die per twee gaat, dus geen ramp. Ik had al vaker gezien dat ze hem indeed, maar nu kwam ze er 's ochtends echt mee binnen. Dus ik wees haar vader erop maar die had eigenlijk geen idee. Ik liet het er maar bij.

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:09:

[..]

De mensen in dit dorp zijn niet bepaald arm ofzo hoor. (Wij zijn blauw en geel en we houden van knollen hier) en nee, mama koopt meestal de kleding voor de kinders hier.

Nou ja, als je echt geld had zou je gewoon een nieuw jasje kopen en niet op je forum je gelijk proberen te halen toch?😜

Nick90

Nick90

27-01-2025 om 20:26 Topicstarter

Bakblik schreef op 27-01-2025 om 20:13:

Ik kan maar 1 ding zeggen: Hoezo koop je voor een peuter die maximaal 1 seizoen doet met een jas zo'n duur ding?
Zelfs mijn eigen jas waar ik 3 jaar mee doe probeer ik voor een schappelijk bedrag te kopen.
Op die leeftijd hadden mijn kinderen nooit zulke dure merkkleding en ik borduurde hun naam op het wasetiket of ik schreef met watervaste stift.

M'n zoon wordt zeker niet achtergesteld hoor! Ik heb er maar 2 die ik zelf niet kon maken dus ik ben dankbaar voor die twee kinderen in mijn leven.  Ik vind het geen enkel probleem dat m'n vrouw dure kleertjes voor ze koopt. Ik vind het wel een probleem dat iemand zomaar een duur jasje pikt en het duurbetaalde kdv, we krijgen geen toeslagen, daar niks aan doet. 

Nick90

Nick90

27-01-2025 om 20:28 Topicstarter

Mischa83 schreef op 27-01-2025 om 20:24:

[..]

Nou ja, als je echt geld had zou je gewoon een nieuw jasje kopen en niet op je forum je gelijk proberen te halen toch?😜

Ja als iemand iets van jou steelt koop je toch gewoon nieuw? Maakt toch niet uit want je hebt geld zat?  Want dan is stelen geen probleem meer?

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:26:

[..]

M'n zoon wordt zeker niet achtergesteld hoor! Ik heb er maar 2 die ik zelf niet kon maken dus ik ben dankbaar voor die twee kinderen in mijn leven. Ik vind het geen enkel probleem dat m'n vrouw dure kleertjes voor ze koopt. Ik vind het wel een probleem dat iemand zomaar een duur jasje pikt en het duurbetaalde kdv, we krijgen geen toeslagen, daar niks aan doet.

Werkt je vrouw of jij dan niet?

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:28:

[..]

Ja als iemand iets van jou steelt koop je toch gewoon nieuw? Maakt toch niet uit want je hebt geld zat? Want dan is stelen geen probleem meer?

Grapje Nick, kon t niet laten omdat ik je vrijwel zeker op de kast kon krijgen🙃

Maar het is een aanname dat het jasje gestolen is toch? Je weet het niet zeker. 

Waarom ben je zo boos op het kdv en niet op degene die volgens jou gestolen heeft? 

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:28:

[..]

Ja als iemand iets van jou steelt koop je toch gewoon nieuw? Maakt toch niet uit want je hebt geld zat? Want dan is stelen geen probleem meer?

Maar je weet toch niet zeker dat hij gestolen is? Misschien is hij wel stuk gegaan met spelen.  Als er geen naam in staat heb je gewoon pech want voor hetzelfde geld is het wel gewoon de jas van je kind.  

Volgende keer de naam van je kind noteren in de jas. Voor nu kun je er niks mee. En ik zou zeker een beetje (veel) inbinden bij de leidsters. Echt niet oké dat een vader een agressieve toon aanslaat. 

Zo lullig dat… De vader van mijn kinderen nam ook steevast het verkeerde jasje mee 😂. Maar goed, dat is omruilen en klaar. 
Dit vind ik zot van die ouders.

Overigens: een knoop dat losgaat aan een jasje voor peuters vind ik echt een no-go. Die knopen moeten er alleen afkunnen met een schaar, bij wijze van. 

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:26:

[..]

M'n zoon wordt zeker niet achtergesteld hoor! Ik heb er maar 2 die ik zelf niet kon maken dus ik ben dankbaar voor die twee kinderen in mijn leven. Ik vind het geen enkel probleem dat m'n vrouw dure kleertjes voor ze koopt. Ik vind het wel een probleem dat iemand zomaar een duur jasje pikt en het duurbetaalde kdv, we krijgen geen toeslagen, daar niks aan doet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2025

Zelfs bij een inkomen van meer dan 2 ton krijg je nog voor 1/3 kinderopvangtoeslag voor het eerste kind en 2/3 voor de kosten van het tweede kind.

Nick90

Nick90

27-01-2025 om 20:34 Topicstarter

alhambra schreef op 27-01-2025 om 20:30:

[..]

Werkt je vrouw of jij dan niet?

We werken beiden maar verdienen teveel.

maar hoe ga je het nu oplossen?
Ga je inderdaad later brengen en dan eerder ophalen en dan het juiste jasje meenemen en naam in zetten??
Ik ben benieuwd...

hoe is die situatie met jullie hond en de vriendin afgelopen?

Nick90 schreef op 27-01-2025 om 20:34:

[..]

We werken beiden maar verdienen teveel.

Dat je geen kindgebondenbudget krijgt, dat kan kloppen. Daar zit een max aan. Kinderopvangtoeslag krijg je wel. 

Dank je Daglichtlamp, hoef ik het niet meer op te zoeken:

Daglichtlamp schreef op 27-01-2025 om 20:34:

[..]

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2025

Zelfs bij een inkomen van meer dan 2 ton krijg je nog voor 1/3 kinderopvangtoeslag voor het eerste kind en 2/3 voor de kosten van het tweede kind.

Ik trek mijn conclusies. Fijne avond!

Nick90

Nick90

27-01-2025 om 20:42 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 27-01-2025 om 20:36:

hoe is die situatie met jullie hond en de vriendin afgelopen?

Die komt er hier niet meer in. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.