Nick90
08-05-2025 om 17:31
Kind even alleen in de auto laten??
Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

DaddyJason
10-05-2025 om 17:24
Doe ik nooit, ik neem mijn zoontjes altijd mee uit de wagen al is het maar voor een minuut (tenzij ik aan de pomp zelf kan betalen dan sta je pal naast de wagen) . Je wagen kan altijd plots branden, bollen en vooral bij warm weer zou ik nooit een kind in de auto laten. Er lopen ook teveel gekken rond met slechte bedoelingen en die hebben vaak minder dan een minuut nodig om toe te slaan.

Nick90
10-05-2025 om 17:41
DaddyJason schreef op 10-05-2025 om 17:24:
Doe ik nooit, ik neem mijn zoontjes altijd mee uit de wagen al is het maar voor een minuut (tenzij ik aan de pomp zelf kan betalen dan sta je pal naast de wagen) . Je wagen kan altijd plots branden, bollen en vooral bij warm weer zou ik nooit een kind in de auto laten. Er lopen ook teveel gekken rond met slechte bedoelingen en die hebben vaak minder dan een minuut nodig om toe te slaan.
Ja je leest echt vaak dat een auto bij de pomp in brand vloog met de inzittende er nog in, en kinderontvoeringen in Nederland bij tankstations is echt aan de orde van de dag inderdaad. Ze hebben maar een minuut nodig dus of ze nou in een afgesloten auto zitten of aan jouw hand mee moeten lijkt me dat laatste toch meer risico opleveren bij evt ontvoeringen.

Aviendha
11-05-2025 om 08:01
Neweve schreef op 10-05-2025 om 11:17:
[..]
Ik ben van mening dat je niet moet dreigen met straffen die je niet kan waarmaken. Ik snap overigens helemaal waarom je de auto gelijk aan de kant hebt gezet.
Als ik dit probeer kiest mijn kind altijd de straf die ik niet waar kan maken

MelMel
11-05-2025 om 14:09
Er is vorig jaar bij mij in de omgeving een paar keer een auto gestolen met een hond er nog in. Eentje was de bus van mijn hondentrainer die op weg naar een wedstrijd was met een paar honden. Mijn auto kan de airco blijven lopen als je er niet in zit dus de hond blijft eigenlijk altijd zitten.
Mijn petekind is twee keer in de auto blijven zitten bij een benzine pomp. Een keertje bij een kleintje waar ik de auto kon zien terwijl hij zijn boek afluisterde. Een keertje bij een grotere waar het heel hard regende terwijl de hond echt heel nodig moest plassen en kind ech wat moest eten. Toen heb rondjes om de auto gelopen met de hond maar moest kind toch echt mee naar binnen om iets te eten te halen.
Ik verwacht geen explosies, maak me zorgen om eventuele aanrijdingen en zou het vreselijk vinden als mijn auto met een levend wezen er in zou worden gestolen.
Ik beslis het dus maar per keer net als veel anderen hier.

lovessssssss
11-05-2025 om 15:33
Ambra schreef op 08-05-2025 om 22:21:
[..]
Dit. Zij moet jou niet vasthouden, jij houdt haar vast. En jij bent de baas hierin. Dus zij kan wel nee zeggen maar heeft in dit soort situaties toch echt niks in te brengen.
Toch niks in te brengen het is wel een mens he waar je het over hebt geen ding
Dat is dus wat ik zelf nooit zou doen als ik kinderen zou hebben teveel de baas over ze spelen
Als ze iets zien in de winkel en ze willen het heel graag zijn ze volledig afhankelijk van de ouder(s) of het wel of niet mag en lets be honest vaak zeggen ze nee heb het maar al te vaak gehoord in de winkel in de bios en dan denk ik echt van God wees niet zo streng
als je als ouders iets wil dan koop je het gewoon hoef je aan niemand te vragen of het mag afhankelijk van niemand maar een kind wel heb het altijd al zo oneerlijk gevonden
Net als bij mezelf vroeger voorbeeld maar is ook echt gebeurd
Het regent hard zo hard dat als je dan aankwam je zeiknat was en dan de rest van de dag nog in de kleren moest blijven zoiezo zolang als op school was tot het droog was qat ik haatte natte kleren op mn lichaam gewoon dat gevoel blerg ik vraag of ik alsjeblieft met de auto naar school mag worden gebracht
Maar oké ik wijk af
Nee werd er dus gezegt maar vervolgens wel zelf met de auto naar werk wat ook prima op de fiets had gekund maar ja als volwassene ouder kom je daar mee weg vind het niet kunnen
En zo heb ik wel voorbeelden enz
Echt kinderen zijn zo afhankelijk en mensen houden ze ook afhankelijk als ze dit soort dingen doen

lovessssssss
11-05-2025 om 15:40
LydiaDietz schreef op 09-05-2025 om 08:48:
Kind ging gewoon mee, en in de fase van ik ben twee en ik zeg nee dan ging ze desnoods onder m'n arm mee. Ik laat m'n kleine kinderen niet onbeheerd achter in een auto.
En als het je om het snackje gaat dan zorg je dat je vantevoren iets in je auto hebt liggen.
Je kan ook toch tussendoor nog even ergens anders tanken voor je de kinderen hebt.
En anders loop je even met een krijsend kind over je schouder dat tankstation binnen. Leuk en handig is anders maar velen gingen u voor.
Maar waarom moeten we over de grenzen van kinderen heen gaan ?
Als kind zegt dat het in de auto wil blijven dat is dat zo en haar krijsend alsnog mee nemen en dan ook nog eens onder de arm over over je rug waar je de overigens ook nog wel snel zeer mee kan doen als je niet oplet net als zomaar stevig bij de pols pakken en mee slepen
Zit toch niemand op te wachten
Luister naar je kind als het haar/zijn grens aangeeft
Als je dat niet doet dan leer je der alleen maar dat haar grenzen aangeven er niet toe doet en dat mama en of papa er zo overheen walst en dat haar grenzen er niet toe doen en leert ze het ook niet goed om haar grens aan te geven omdat ze gaat denken ooh het doet er niet toe want mama papa doen het toch alsnog
Als ik m'n grens aangeef dan is dat heel duidelijk wil je daar overheen wel pech voor jou gaat niet gebeuren maatje

lovessssssss
11-05-2025 om 15:44
duizel schreef op 09-05-2025 om 09:05:
[..]
Dan is het bij mij geen hand geven? Dan til ik je op. Dat zorgde er wel eens voor dat ik met een krijsend kind liep maar in de auto laten, zeker bij een snelwegpomp zou ik niet doen.
Dus ook al wou je kind het niet dan deed je het toch news flash hij zij krijsde omdat kind het niet wou
LEER LUISTEREN NAAR JE KINDEREN
NEEM ZE SIRIEUS
Zouden ze een campagne van moeten maken is echt een groter probleem dan je denkt zoals wel blijkt uit de reacties hier(niet allemaal) gelukkig

lovessssssss
11-05-2025 om 15:47
Bakblik schreef op 09-05-2025 om 12:31:
[..]
Kind sabbelt op capuchonkoordje, de nestel (zo'n afgewerkt uiteinde) laat los en daar verslikt het zich in.
Kind wurmt zich uit de gordel, wil jou achterna maar kan niet uit de auto en gaat volledig door het lint.
Kind ziet jou weggaan en gaat compleet tot zijn stekker waardoor het overgeeft en ademt een beetje van die kots in waardoor het geen licht meer krijgt.
Drie situaties die ik ongeveer aan de hand heb gehad met mijn kinderen en die dus ook kunnen gebeuren als je even bent gan betalen.
Vooral mijn jongste was een soort mini-Houdini. Die kwam voordat hij een jaar was al een keer voorin kijken tijdens het rijden. Dus geschetst scenario is niet geheel ondenkbaar.
Oké ja het is bij jou gebeurt maar is ook doemdenken dat het een keertje is gebeurt betekent niet dat het perse ook bij TO of wie dan ook weer gebeurt
Je kan wel in constante angst leven en wat als scenario's maar heb je alleen jezelf mee dwars en je kids

lovessssssss
11-05-2025 om 15:50
Moederkareltje schreef op 09-05-2025 om 13:17:
voed je kinderen toch gewoon op. Wat een ellende lange discussies. Wie is godverdomme nou de snackbar? Ik.
Snackbar eerder dictator zo als je het brengt god alsjeblieft niet zeg

lovessssssss
11-05-2025 om 15:55
TineWinkel schreef op 09-05-2025 om 15:39:
[..]
En n tuigje?
Het is toch geen hond of een paard come on doe even normaal alsjeblieft het is een mens
Mensje met echte menselijke gevoelens wants needs en nog meer

lovessssssss
11-05-2025 om 15:58
mana_sutiyuq schreef op 09-05-2025 om 16:09:
[..]
Oprapen en over je schouder. En verder het gedrag negeren. Ze moet toch leren luisteren. Kun je beter streng zijn als ze heel jong zijn dan dat je later de teugels wil innemen.
Wat niet meer schattig en leuk is als ze 8 zijn, is dus ook niet schattig en leuk als ze 1 of 2 zijn.
Ja joh negeer je kind der gevoelens top advies dit echt!!!!!!! Als het nog niet duidelijk was JA SARCASME

lovessssssss
11-05-2025 om 16:02
Nick90 schreef op 09-05-2025 om 16:47:
[..]
Jaja, ik heb ze dit gedrag niet aangeleerd ofzo, dat doet ze zelf. En oprapen en over m'n schouder gooien klinkt simpel maar met een bijna 2jarige is dat meer een soort oorlog hier. Ben blij te lezen dat anderen hun kindjes ook in de auto laten. Vind het zelf ook altijd kut als ikzelf even wat wil eten binnen er een brullend kind is
Ik snap je volledig dat wat jou dochtertje heeft heb ik ook en ik ben zelf 28
En winkel binnen gaan en van alles zien wat je wilt maar er geen geld voor hebben kan er zo niet tegen er is een reden dat ik smachtend uitkijk naar vakantie geld dan kan het een keertje wel echt kijk er elk jaar al maanden en langer na uit

lovessssssss
11-05-2025 om 16:09
yette schreef op 09-05-2025 om 18:06:
Ik ging bij voorkeur in mijn eentje tanken of naar een pomp met een betaalautomaat. Alleen tijdens langere ritten, moest ik het wel eens anders oplossen. Maar dan moest er ook altijd wel eentje plassen, dus gingen ze sowieso mee naar binnen.
En wat zeuren om iets te eten uit de winkel betreft ... ik heb thuis altijd één vast snoep-moment per dag gehad èn we hadden duidelijke afspraken over 'autosnoep' (dat mocht vaker). Ik maakte geen uitzonderingen. Ze wisten dus waar ze aan toe waren. Ik gaf ze ook niet zomaar cadeautjes. Dus zeuren om een speelgoedje of zo, had ook geen zin. Het antwoord was steevast: 'Mooi hè? Dat kan je voor je verjaardag of Sinterklaas vragen!' Eigenlijk waren ze altijd gewoon gezellig als ik met ze door een supermarkt of zelfs speelgoedwinkel liep. Als je duidelijk bent, leren ze het vlot.
Nooit maar even zo verast of verwend met iets wat ze wouden maar ze als maar laten wachten tot verjaardag en sinterklaas nou dan kregen hopelijk wel veel cadeautjes op deze gelegenheden ze hebben er notabene het hele jaar bij al wat ze wouden op moeten wachten dus ik zou bijna zeggen you better als in beter heb je ze toen idd veel cadeautjes gegeven