Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind even alleen in de auto laten??

Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:44:

[..]

Dus ook al wou je kind het niet dan deed je het toch news flash hij zij krijsde omdat kind het niet wou

LEER LUISTEREN NAAR JE KINDEREN

NEEM ZE SIRIEUS

Zouden ze een campagne van moeten maken is echt een groter probleem dan je denkt zoals wel blijkt uit de reacties hier(niet allemaal) gelukkig

Luisteren naar mijn kind van 2 zou betekenen dat hij zou leven op chips en we heel de dag dezelfde aflevering van superpoesjes kijken, tanden poetsen niet nodig en we gaan 4 keer per dag in bad 

Nick90

Nick90

11-05-2025 om 17:29 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 11-05-2025 om 17:26:

[..]

Luisteren naar mijn kind van 2 zou betekenen dat hij zou leven op chips en we heel de dag dezelfde aflevering van superpoesjes kijken, tanden poetsen niet nodig en we gaan 4 keer per dag in bad

Superpoesjes is ze nog wat klein voor maar https://www.vpro.nl/jeugd/programmas/poesjes.html vind ze helemaal leuk❤️

Nick90 schreef op 11-05-2025 om 17:29:

[..]

Superpoesjes is ze nog wat klein voor maar https://www.vpro.nl/jeugd/programmas/poesjes.html vind ze helemaal leuk❤️

Hans teeuwen is de schildpad daarvan toch? 😂 suoerpoesjes kijkt die van mij graag met zijn nichten , thuis kijken we amper tv😉

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:44:

[..]

Dus ook al wou je kind het niet dan deed je het toch news flash hij zij krijsde omdat kind het niet wou

LEER LUISTEREN NAAR JE KINDEREN

NEEM ZE SIRIEUS

Zouden ze een campagne van moeten maken is echt een groter probleem dan je denkt zoals wel blijkt uit de reacties hier(niet allemaal) gelukkig

Nick90

Nick90

11-05-2025 om 17:35 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 11-05-2025 om 17:31:

[..]

Hans teeuwen is de schildpad daarvan toch? 😂 suoerpoesjes kijkt die van mij graag met zijn nichten , thuis kijken we amper tv😉

Geen idee maar zet een aflevering van poesjes op en ze kijkt. Ik vind het zo leuk dat ze nu ook echt probeert om uit te leggen dat het heel leuk is en we mee moeten kijken😍😂

Bakblik schreef op 11-05-2025 om 16:43:

[..]

Ja het is een mens maar soms wel watervlug en met apenvaardigheden. Liever een tuigje om hem onder controle te houden dan dat hij zonder zwemdiploma de sloot vol kroos in rende.

Ben jij soms van de moedermaffia die mij 19 jaar geleden in de supermarkt bijna op mijn bek timmerde vanwege het tuigje voor mijn zoon?

Nee ben geen moedermaffia en zou nooit iemand zoals in uw woorden op de bek timmeren 

Anoniemvoornu schreef op 11-05-2025 om 16:56:

[..]

Heb je zelf kinderen? Want mijn kind van bijna 2 wel hoor loopt zo 7 sloten tegelijk in ... ligt toch echt aan het kind en de leeftijd , tuigje heeft mijn broertje ook gehad , als je meewilt over de grote weg(snelweg)met je broers en zussen doe je een tuigje om en dan mag je naar de grote speeltuin

Nee maar wel heel veel en nogsteeds gezorgd en opgepast op m'n nichtjes en heb dit nog nooit meegemaakt

En ja ik verwen ze wel waarom mag een kind niet verwend worden die gezichtjes en blijdschap wanneer ze het openmaken dat is me alles waard

Kersje schreef op 11-05-2025 om 16:59:

[..]

Dat was duidelijk ja, maar niet echt realistisch. Kinderen opvoeden is een taak die erbij hoort en ja, daar hoort domweg luisteren ook bij, tenzij je het prima vindt als je kinderen op hun 9e zelf uitmaken wat ze wel/niet willen en normale normen en waarden aan hun laars lappen!?

Ik ben zelf ook nogal allergisch voor je moeten gedragen zoals het "hoort" zoals de maatschappij vind dat het moet ja ik gedraag me ook niet zoals de maatschappij wil en doe alles precies zoals "het hoort" wie bepaald eigenlijk hoe het hoort dat maak je toch zelf wel uit en vind iemand dat gek hun probleem niet de mijne net als eerder toen ik altijd maar dan ook altijd lange tijd buiten altijd op slippers liep ook in de winterperiode als ik het toch fijn vind wie is een ander dan kmdaar wat van te zeggen vinden

Kersje schreef op 11-05-2025 om 17:00:

[..]

Duh, hoeveel kinderen heb jij zelf?

Geen maar wel nichtjes heb het m'n hele leve nog nooit persoonlijk meegemaakt behalve af en toe op nieuws of nu dan hier op forum

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 17:57:

[..]

Nee maar wel heel veel en nogsteeds gezorgd en opgepast op m'n nichtjes en heb dit nog nooit meegemaakt

En ja ik verwen ze wel waarom mag een kind niet verwend worden die gezichtjes en blijdschap wanneer ze het openmaken dat is me alles waard

Er is een verschil tussen af en toe oppassen en structureel verantwoordelijkheid dragen voor de opvoeding als geheel. 

Af en toe een kind verwennen is niet erg, maar je kunt ze nu eenmaal niet altijd overal hun zin in geven, alles kopen wat ze willen en alleen maar leuke dingen doen.

Als kinderen gaan verwachten dat ze altijd hun zin krijgen en alles mogen wat ze willen, beperkt dat hen in het maatschappelijk functioneren.

Peaches schreef op 11-05-2025 om 17:00:

[..]

Zeker wel, dat gebeurt echt. Ik ken(de) er een.. sloot bedekt met kroos inderdaad, kind is er zo in gerend en verdronken.

Er is echt een reden dat ouders hun kinderen niet altijd hun zin geven. Bijvoorbeeld omdat het niet veilig is, te duur, ongezond, omdat andere dingen belangrijker zijn, omdat het op lange termijn niet verstandig is, enz. enz.. Allemaal dingen die kinderen nog niet altijd overzien. We doen het heus niet om ze te pesten, hoor.

Dat snap ik wel maar hoor ook vaak genoeg een nee tegen iets in de winkel willen terwijl overduidelijk is dat ze het wel kunnen betalen 

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 18:00:

[..]

Ik ben zelf ook nogal allergisch voor je moeten gedragen zoals het "hoort" zoals de maatschappij vind dat het moet ja ik gedraag me ook niet zoals de maatschappij wil en doe alles precies zoals "het hoort" wie bepaald eigenlijk hoe het hoort dat maak je toch zelf wel uit en vind iemand dat gek hun probleem niet de mijne net als eerder toen ik altijd maar dan ook altijd lange tijd buiten altijd op slippers liep ook in de winterperiode als ik het toch fijn vind wie is een ander dan kmdaar wat van te zeggen vinden

Wow, lange zin! 

Goeie instelling (not), bepaal je toch lekker je eigen regels, normen en waarden! Wat mij betreft prima hoor, maar duidelijk dat je nog heel wat te leren hebt, je komt er op den duur wel zelf achter dat het zo niet werkt. Lekker trollen dus 🤪

Kersje schreef op 11-05-2025 om 17:02:

[..]

Of je bent super naïef of je bent domweg aan het trollen!

Blijkbaar naïef maar dat zeggen der meer of nouja ook te lief zeggen er meer maar kan het gewoon niet helpen het zijn kinderen die moet je cherishen verwennen

Bakblik schreef op 11-05-2025 om 17:14:

[..]

Onder welke steen leef jij? Nooit krantenberichten gezien over verdronken kinderen?

Jawel tuurlijk wel bedoel meer dat behalve dat ik het nog nooit heb gezien meegemaakt en het was een vraag hence de vraagteken

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 18:04:

[..]

Dat snap ik wel maar hoor ook vaak genoeg een nee tegen iets in de winkel willen terwijl overduidelijk is dat ze het wel kunnen betalen

Dat kun jij helemaal niet weten of iemand het kan betalen. En misschien is het ook wel nee omdat kind al genoeg snoep/koek/chips/ijs heeft gehad die dag. Niet alles gaat om het kunnen betalen.

Soms willen kinderen ook iets vanuit een impuls van dat ze het zien en het dan willen hebben.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.