Aviendha
18-10-2024 om 20:16
Klachten kdv
Even van me afschrijven... Ik heb inmiddels een heleboel klachten over ons verschrikkelijke kinderdagverblijf en gelukkig gaan de kinderen binnenkort naar een andere. Vorige keer toen ik heb gemaild met een serieuze klacht hebben ze daar niet eens op gereageerd. Maar nu heb ik weer een nieuwe klacht en deze kan ik niet laten gaan, ook al gaan de kinderen weg.
Mijn relatief welbespraakte peuter gaf in de auto namelijk aan dat hij pijn is gedaan door een invaller. Ik heb reden om aan te nemen dat dit klopt (wil niet alles in detail hier neerzetten ivm herkenbaarheid). Heb gisteravond netjes objectief gemaild wat peuter precies heeft gezegd en dat ik graag opheldering wil. Hier hebben ze niet op gereageerd. Ik weet, het is maar 1 werkdag, misschien reageren ze maandag. Maar hierop reageer je toch gelijk? Ook al heb je de opheldering nog niet. Ik voel me boos en ben bang dat die invaller er straks maandag weer is.
Max88
19-10-2024 om 22:27
MamaE schreef op 19-10-2024 om 20:59:
Je kunt inderdaad niet van medewerkers of leidinggevenden verwachten dat ze 24/7 bereikbaar zijn. Mensen kunnen een dag niet werken, verlof hebben, ziek zijn, op vakantie etc. Maar het kan niet zo zijn dat er dan verder niemand bereikbaar is of kan reageren.
Toch wel ben ik bang. Mijn dochter werkt in een baan, ook nog op diverse locaties, waar X- aantal uur voor staat, zij is daar de enige die dat werk doet voor alle gebieden. Als zij vrij is komen de klachten bij haar zodra ze zich inlogt op het werk en dat is dus binnen die versnipperde uren.
MamaE
19-10-2024 om 23:30
Max88 schreef op 19-10-2024 om 22:27:
[..]
Toch wel ben ik bang. Mijn dochter werkt in een baan, ook nog op diverse locaties, waar X- aantal uur voor staat, zij is daar de enige die dat werk doet voor alle gebieden. Als zij vrij is komen de klachten bij haar zodra ze zich inlogt op het werk en dat is dus binnen die versnipperde uren.
Dus als jouw dochter drie weken vakantie heeft of flink ziek is, dan doet niemand wat met welke klacht dan ook?
Anne1234!
20-10-2024 om 00:23
Zeespiegel schreef op 19-10-2024 om 20:04:
[..]
Bij een kdv die niet telefonisch bereikbaar is, is dat geen excuus. Als de leidinggevende vrij is, moet de mail naar een ander doorgestuurd worden.
De vestiging is gewoon telefonisch bereikbaar en de begeleiders zullen vast iemand kunnen bereiken voor noodgevallen. Waarschijnlijk komen ze dan alsnog bij de leidinggevende uit maar dat staat los van het feit dat het kan zijn dat je pad op maandag antwoord krijgt op een op vrijdag verstuurd mailtje.
Max88
20-10-2024 om 03:19
MamaE schreef op 19-10-2024 om 23:30:
[..]
Dus als jouw dochter drie weken vakantie heeft of flink ziek is, dan doet niemand wat met welke klacht dan ook?
Klopt, hooguit iemand die de boodschap doorgeeft dat dochter weer contact opneemt na die en die datum.
Bij langdurig ziekzijn zal er waarschijnlijk een gespecialiseerde uitzendkracht worden gehuurd.
Zelf zou ze er wel iemand bijwillen, maar daar gaat ze niet over.
Zeespiegel
20-10-2024 om 07:24
Anne1234! schreef op 20-10-2024 om 00:23:
[..]
De vestiging is gewoon telefonisch bereikbaar en de begeleiders zullen vast iemand kunnen bereiken voor noodgevallen. Waarschijnlijk komen ze dan alsnog bij de leidinggevende uit maar dat staat los van het feit dat het kan zijn dat je pad op maandag antwoord krijgt op een op vrijdag verstuurd mailtje.
Het kdv van TO is niet telefonisch bereikbaar. Fijn dat dat bij jullie wel zo is.
Annaniem2023
20-10-2024 om 08:22
Kikki39 schreef op 19-10-2024 om 14:47:
ik zou als leidinggevende/directie meteen reageren, al is het in het weekend met zo'n situatie.
Dat jij je werkmail op je telefoon hebt en die 7 dagen per week leest vind ik raar. Je vindt jezelf dan erg belangrijk. Ik denk niet dat de wereld vergaat als jij binnen kantoortijden mails beantwoordt. Mail lees je op je werk en als het geen werktijd is wachten mensen even op antwoord.
in het geval van to wil de leiding van het kdv misschien eerst even de kant van de leidster horen voordat ze in gesprek gaat met ouders van een kind van 3. We weten allemaal dat de waarheid van kleine kinderen en pubers niet altijd overeenkomt met de gebeurtenissen.
Lena55
20-10-2024 om 09:15
Als dit kdv in het verleden betrouwbaar gehandeld had, was to er denk ik niet over gevallen dat er nog geen reactie is. In de opening staat dat ze in het verleden al eerder niet gereageerd hebben. To is ontevreden en heeft daarom al een ander kdv gezocht. Ik kan me goed voorstellen dat TO dit niet vertrouwd. In het verleden is immers ook niet gereageerd, dus waarom zouden ze het deze keer wel doen. En dan de angst dat deze invaller er maandag weer staat, maakt dat ik wel snap dat to hier zeer onrustig over is. Dit gaat verder dan wel of niet reageren op werkmail in het weekend.
Butterflywhy
20-10-2024 om 09:19
ik snap niet dat je uberhaupt je kind ergens achterlaat waar je het niet vertrouwt. Ik zou dus kijken of je verlof kunt opnemen maar geen haar op mijn hoofd die mijn kind daar achter zou laten.
Roos57
20-10-2024 om 09:26
Lena55 schreef op 20-10-2024 om 09:15:
Als dit kdv in het verleden betrouwbaar gehandeld had, was to er denk ik niet over gevallen dat er nog geen reactie is. In de opening staat dat ze in het verleden al eerder niet gereageerd hebben. To is ontevreden en heeft daarom al een ander kdv gezocht. Ik kan me goed voorstellen dat TO dit niet vertrouwd. In het verleden is immers ook niet gereageerd, dus waarom zouden ze het deze keer wel doen. En dan de angst dat deze invaller er maandag weer staat, maakt dat ik wel snap dat to hier zeer onrustig over is. Dit gaat verder dan wel of niet reageren op werkmail in het weekend.
TO schrijft ze heeft 1 keer eerder een klacht gemeld in de 3 jaar dat ze er zit .
Roos57
20-10-2024 om 09:28
Butterflywhy schreef op 20-10-2024 om 09:19:
ik snap niet dat je uberhaupt je kind ergens achterlaat waar je het niet vertrouwt. Ik zou dus kijken of je verlof kunt opnemen maar geen haar op mijn hoofd die mijn kind daar achter zou laten.
Als het zo vreselijk is . Ik ook .
Aviendha
20-10-2024 om 09:31
Roos57 schreef op 20-10-2024 om 09:26:
[..]
TO schrijft ze heeft 1 keer eerder een klacht gemeld in de 3 jaar dat ze er zit .
-knip op verzoek plaatser-
Aviendha
20-10-2024 om 09:37
Lena55 schreef op 20-10-2024 om 09:15:
Als dit kdv in het verleden betrouwbaar gehandeld had, was to er denk ik niet over gevallen dat er nog geen reactie is. In de opening staat dat ze in het verleden al eerder niet gereageerd hebben. To is ontevreden en heeft daarom al een ander kdv gezocht. Ik kan me goed voorstellen dat TO dit niet vertrouwd. In het verleden is immers ook niet gereageerd, dus waarom zouden ze het deze keer wel doen. En dan de angst dat deze invaller er maandag weer staat, maakt dat ik wel snap dat to hier zeer onrustig over is. Dit gaat verder dan wel of niet reageren op werkmail in het weekend.
Dit klopt helemaal. Als ik een ontvangstbevestiging had gehad met "we gaan dit bespreken" was het voor mij goed. Nu wordt het erger en erger in mijn hoofd.
Kikki39
20-10-2024 om 10:30
Annaniem2023 schreef op 20-10-2024 om 08:22:
[..]
Dat jij je werkmail op je telefoon hebt en die 7 dagen per week leest vind ik raar. Je vindt jezelf dan erg belangrijk. Ik denk niet dat de wereld vergaat als jij binnen kantoortijden mails beantwoordt. Mail lees je op je werk en als het geen werktijd is wachten mensen even op antwoord.
in het geval van to wil de leiding van het kdv misschien eerst even de kant van de leidster horen voordat ze in gesprek gaat met ouders van een kind van 3. We weten allemaal dat de waarheid van kleine kinderen en pubers niet altijd overeenkomt met de gebeurtenissen.
Dat je het vreemd vindt moet je zelf weten, maar om nu te benoemen dat ik mezelf wel belangrijk vind is niet zo fijn en totaal geen waarheid, terwijl ik juist net graag ook in het weekend voor andere klaar wil staan.
Ysenda
20-10-2024 om 10:35
Kikki39 schreef op 20-10-2024 om 10:30:
[..]
Dat je het vreemd vindt moet je zelf weten, maar om nu te benoemen dat ik mezelf wel belangrijk vind is niet zo fijn en totaal geen waarheid, terwijl ik juist net graag ook in het weekend voor andere klaar wil staan.
Het vervelende aan 24/7 klaar staan is dat die oneerlijke verwachting ook op collega's geprojecteerd wordt waardoor de werkdruk alleen maar omhoog gaat.
Daarom komt er bij steeds meer bedrijven naast het recht om niet meer bereikbaar te zijn ook een blokkade op het binnen komen van mail buiten kantoortijden zodat medewerkers ook niet meer de druk voelen om toch te reageren.
Er zijn niet voor niets wettelijke regelingen rond werktijd, dat is voor de lichamelijke en mentale gezondheid van werknemers.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.