Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Familieinfluencer worden

Hoi allemaal! Ik ben de moeder van een groot gezin. En heb lijkt mij heel leuk om daarmee op Instagram te gaan. Dan kan ik nog meer thuis zijn en alle aandacht aan de kinderen geven. Maar hoe begin je zoiets? Waar moet ik op letten? Ik weet hier namelijk nog weinig van. 

Gewoon niet doen . 

Arme kinderen....

De kans dat je dat lukt lijkt mij heel klein. Er zijn al zoveel familie influencers. Denk na over de Privacy van je kinderen en de gevaren daar van.
En je moet tegen kritiek kunnen. Want die ga je krijgen hoe dan ook.

En wil je de hele dag met je telefoon bezig zijn? Want dat voorbeeld ga je wel geven aan je kinderen.  

Arme kinderen,  doe het niet! Dan kijken je kinderen echt niet terug op een leuke jeugd later. 
Ik maak met mijn dochter soms filmpjes voor op haar insta over een bepaald schoolvak. Als ik dan zie hoe vaak iets opnieuw moet om het leuk op film te krijgen dat zou ik mijn kinderen niet aan vlot willen stellen. 
Mag kind bijvoorbeeld 2x zijn verjaardagscadeau uitpakken,  omdat het niet goed op de film stond. Daar wordt geen kind blij van.

Niet doen, genoeg onderzoeken die hier heel kritisch dan wel zeer veroordelend over zijn. Er zijn al te veel familievloggers en ik begrijp ook niet wat mensen leuk vinden aan het gezinsleven van een andere familie. 
Daarnaast leer je je kinderen om altijd 'aan' te staan, want ze kunnen altijd gefilmd worden. Daar gaan ze zich dan ook naar gedragen. Bovendien is thuis de veilige plek van kinderen, waar ze kwetsbaar zouden moeten kunnen zijn.
Er zijn overal tekorten bij normale banen, als alle influencers daar eens de handen uit de mouwen gingen steken, kwamen we als samenleving nog eens ergens.

Lisabette

Lisabette

16-06-2025 om 15:12 Topicstarter

Ik lees jullie zorgen, en ik begrijp die ook. Toch wil ik graag laten zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Gewoon het echte leven in een groot gezin. Met alle liefde en mooie momenten, maar ook de drukte en de chaos. Natuurlijk let ik goed op de privacy van de kinderen. Maar ik geloof dat openheid en eerlijkheid juist belangrijk zijn in deze tijd. Niet alles hoeft perfect, en dat is precies wat ik wil laten zien. Ik dacht eraan om rustig te beginnen met een inkijkje in onze ochtendroutine. Geen bijzondere dingen, gewoon zoals het is. Dan hoeven mijn kinderen echt niet toneel te spelen of filmpjes op nieuw te maken. Daar is toch niets mis mee?

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 15:12:

Ik lees jullie zorgen, en ik begrijp die ook. Toch wil ik graag laten zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Gewoon het echte leven in een groot gezin. Met alle liefde en mooie momenten, maar ook de drukte en de chaos. Natuurlijk let ik goed op de privacy van de kinderen. Maar ik geloof dat openheid en eerlijkheid juist belangrijk zijn in deze tijd. Niet alles hoeft perfect, en dat is precies wat ik wil laten zien. Ik dacht eraan om rustig te beginnen met een inkijkje in onze ochtendroutine. Geen bijzondere dingen, gewoon zoals het is. Dan hoeven mijn kinderen echt niet toneel te spelen of filmpjes op nieuw te maken. Daar is toch niets mis mee?

Jawel, daar is wel iets mis mee. Zou jij willen dat iemand staat te filmen hoe je net wakker wordt en je klaarmaakt voor de dag? Ik niet hoor, niet mijn meest florissante moment van de dag. 

Ik mag toch hopen dat dit een trollpost is naar aanleiding van de recente berichtgeving over dat het kinderarbeid is en hoe schadelijk dit voor kinderen is. 

Niet doen. Het is maar de vraag of de rest van het gezin hier op zit te wachten

Je zegt in je eerste bericht dat je er nog weinig vanaf weet. Misschien moet je om te beginnen eens de documentaire van BOOS kijken over familievloggers (

https://www.youtube.com/watch?v=lG9tJVVaA-k).

Je wilt dus geld verdienen over de rug van je kinderen zonder dat ze hier inspraak over hebben cq de gevolgen hiervan kunnen overzien. Met een beetje pech hebben ze een paar etters in de klas op de middelbare school die kloterige memes gaan produceren van alle shit die moeders zonodig op het internet moest slingeren voor een grijpstuiver en wat aandacht.

Zet je genoeg geld opzij voor de therapie die ze nodig gaan hebben?

Daar is alles mis mee! Wat je nu op internet zet krijg je erg nooit meer helemaal van af.  Iemand die jouw filmpjes kopieert en bewerkt of weet rare dingen mee doet,  namen van je kinderen die het hele internet over gaan ik zou het niet willen. 

Ik heb ooit (11 jaar geleden) per ongeluk een spraakbericht verstuurd in de appgroep van mijn kind met een redelijk normale tekst maar dat fragment is een volledig eigen leven gaan leiden op het www. Jaren later kwam dat af en toe nog bovendrijven in appgesprekken van mijn dochter met anderen. Echt heel naar. Zulke dingen moet je gewoon niet willen voor je kinderen dat klasgenoten van de puber over 10 jaar nog een filmpje van internet weten te plukken waarop de puber van nu als klein kind in zijn doorgelekte luier met stront langs de benen en een vieze knuffel bij jou huilend komt melden dat hij ziek is. Het is echt niet leuk als zo'n filmpje ineens gedeeld wordt in de klassenapp.

Tuurlijk is daar wel wat mis mee. Wie zegt dat jouw kinderen daar op zitten te wachten? Ben je net wakker, krijg je zo'n camera in je gezicht en als je dan chagrijnig reageert dan ziet heel Nederland dat. En zelf jaren later is het nog terug te vinden. Leuk zeg. 

Je kinderen exploiteren, dat is wat jij dus wilt doen.

En wie interesseert dat nou ?
Hoe jij en je kinderen ontbijten .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.