Lisabette
16-06-2025 om 14:40
Familieinfluencer worden
Hoi allemaal! Ik ben de moeder van een groot gezin. En heb lijkt mij heel leuk om daarmee op Instagram te gaan. Dan kan ik nog meer thuis zijn en alle aandacht aan de kinderen geven. Maar hoe begin je zoiets? Waar moet ik op letten? Ik weet hier namelijk nog weinig van.

Panama831
16-06-2025 om 15:48
Ik vind het niet kunnen om je kinderen in die onzin mee te trekken. Maak Instagram-filmpjes van je zelf, van je hond of ga in een sexy lingeriesetje op Only Fans, maar laat je kinderen er buiten....

boomhugger92
16-06-2025 om 15:53
Je zegt net dat het al zo druk is met alle handen aan boord. Stel je voor hoe het is als moederlief de cameravrouw uithangt? En wat zegt je man ervan? Want als je een single moeder bent met een horde vol kinderen die je doodleuk online gaat zetten moet je niet verbaast opkijken als jeugdzorg voor je deur staat.

Poezenmeisje
16-06-2025 om 15:55
Ik volg Teunie van "Eenvoudig Leven" een beetje, en zal binnenkort weer eens natriumpercarbonaat bij haar bestellen. Haar kookboek is ook leuk.
Kun je qua interessantheid tegen haar op, denk je?
16 zwangerschappen, tien kinderen en inmiddels een roedel kleinkinderen.

Lisabette
16-06-2025 om 15:59
Ik schrik echt van alle reacties hier. Mijn kinderen vinden het juist een ontzettend leuk idee. En nee, natuurlijk ga ik mijn kinderen niet krijsend in een poepluier op internet zetten. Hoe verzinnen mensen dit? Mijn man is hierin neutraal. Hij vindt het een leuk idee voor de kinderen, maar werkt veel en zal er zelf niet veel mee te maken hebben. Ik wil gewoon een eerlijk beeld geven van hoe een huishouden met meerdere kinderen eruit kan zien... met liefde, drukte en af en toe chaos. Als dat andere gezinnen herkenning of inspiratie biedt, dan is dat toch alleen maar mooi? En ja: als daar wat inkomsten uitkomen, dan gaat dat volledig naar de kinderen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar ik vroeg niet om alle verontwaardiging. Mijn vraag is hoe je zoiets begint.

Anoniemvoornu
16-06-2025 om 16:03
Lisabette schreef op 16-06-2025 om 15:59:
Ik schrik echt van alle reacties hier. Mijn kinderen vinden het juist een ontzettend leuk idee. En nee, natuurlijk ga ik mijn kinderen niet krijsend in een poepluier op internet zetten. Hoe verzinnen mensen dit? Mijn man is hierin neutraal. Hij vindt het een leuk idee voor de kinderen, maar werkt veel en zal er zelf niet veel mee te maken hebben. Ik wil gewoon een eerlijk beeld geven van hoe een huishouden met meerdere kinderen eruit kan zien... met liefde, drukte en af en toe chaos. Als dat andere gezinnen herkenning of inspiratie biedt, dan is dat toch alleen maar mooi? En ja: als daar wat inkomsten uitkomen, dan gaat dat volledig naar de kinderen. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar ik vroeg niet om alle verontwaardiging. Mijn vraag is hoe je zoiets begint.
Dit is een reltopic hoop ik, het is gewoon schadelijk voor kinderen. Zonder uitzonderingen hebben ze er allemaal last. Maar gewoon doen hoor lekker doordrammen , echt het forum is zeldzaam zo eensgezind. Het is gewoon een bewezen slecht idee.

Ginevra
16-06-2025 om 16:05
En ja: als daar wat inkomsten uitkomen, dan gaat dat volledig naar de kinderen. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Oh ja? In je OP zeg je anders dat je het wil doen zodat je meer thuis kunt zijn. Ik kan dat maar op één manier lezen: je wil minder werken in je normale baan en het inkomensverlies compenseren door inkomsten uit influencer zijn.
Maar vertel me rustig waar ik het mis heb.

Panama831
16-06-2025 om 16:05
In hoeverre zijn (hele jonge) kinderen in staat de consequenties er van te overzien? Niet alles wat kinderen leuk lijkt, hoeft ook te gebeuren.

Ginevra
16-06-2025 om 16:06
Anoniemvoornu schreef op 16-06-2025 om 16:03:
[..]
Dit is een reltopic hoop ik, het is gewoon schadelijk voor kinderen. Zonder uitzonderingen hebben ze er allemaal last. Maar gewoon doen hoor lekker doordrammen , echt het forum is zelfdzaam zo eensgezind. Het is gewoon een bewezen slecht idee.
Ik denk het ook. Ragebait. Maar goed, dat kan altijd nog beter hoor. Je kunt ook voorstellen je kinderen in hun zwemkleding op OnlyFans te zetten, daar krijg je vast ook veel boze reacties op.

RavIvaR
16-06-2025 om 16:08
Begin met vloggen over jou en je partner.
En vraag de oudste zodra hij of zij 18 is of 'ie ook mee wil doen.

Bakblik
16-06-2025 om 16:09
Vet 1: Het exacte verhaal dat ik zag langskomen was iets anders maar dat vind ik niet netjes om exact op te schrijven ik heb wat details veranderd, denk aan snot vervangen door poep.
Vet 2: Na de rapporten die hierover zijn gemaakt snap ik niet dat je nog overweegt om het ook te gaan doen. Hoe begin je zoiets? Niet dus!
Zeker als je zelf geen idee hebt hoe je het aan moet pakken is het vervangen te mislukken met als vervangen voor je kinderen alle narigheid.
Gewoon niet doen, nu niet, nooit niet.

Due-scimmie
16-06-2025 om 16:17
Je kinderen kunnen dat helemaal nog niet inschatten. Mijn kinderen willen ook filmpjes opnemen zoals Dutchtuber maar dat gaat dus echt niet gebeuren. Daarvoor ben je juist als ouders om daarin de juiste keuze op lange termijn te maken.

Stresskipje
16-06-2025 om 16:25
Het lijkt me sowieso een uitgekauwd concept. We hebben al de Duggars gehad, toen 10 seizoenen een huis vol, waarvan bijna de helft een familievlog begonnen is. een huis vol op vakantie (of hoe heet dat). Toen gingen er een paar emigreren. De bellinga's. En zo zijn er nog tig.
Al die gezinnen krijgen een hoop shit over zich heen, tot veilig thuis aan de deur aantoe. Het is maar waar je je gezin aan bloot wil stellen.

Rosehip
16-06-2025 om 16:27
De kinderen lijkt het leuk, je man vindt het leuk voor de kinderen?
Hoe is dit voor kinderen leuk? Met een ochtendhumeur een camera op je neus. Geen toneelstukje opvoeren maar je wel bewust zijn van de camera. Want de buurvrouw/juf/moeder van vriendje ziet het ook.
Maar oké, het lijkt ze leuk. Kinderen hebben geen idee van de mogelijke consequenties.
Wat op internet staat gaat er niet meer af. Je filmpjes kunnen door viezerikken gebruikt worden. Wie zet tegenwoordig zijn kinderen nog onafgeschermd online?
En de inkomsten zijn voor de kinderen? In de OP staat dat het een manier is om meer bij je kinderen te zijn.
Vraag desnoods om mee te doen aan een programma als Een Huis Vol, als je zo graag wil laten zien hoe het er in jullie gezin toe gaat. Al zou ik dat zelf ook nooit doen want heel positief heeft het niet uitgepakt voor veel van de gezinnen die in het verleden deelnamen.

Roos57
16-06-2025 om 16:30
Hoe rijk wordt je ervan ?
Dan stop ik met werken en ga ook filmen.
Of zal daar geen animo voor zijn ?
Man en ik zijn best saai maar das wel het echte leven 😎

Rosehip
16-06-2025 om 16:34
Roos57 schreef op 16-06-2025 om 16:30:
Hoe rijk wordt je ervan ?
Dan stop ik met werken en ga ook filmen.
Of zal daar geen animo voor zijn ?
Man en ik zijn best saai maar das wel het echte leven 😎
Dat ligt aan hoeveel schattige kindjes hebt