Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Familieinfluencer worden

Hoi allemaal! Ik ben de moeder van een groot gezin. En heb lijkt mij heel leuk om daarmee op Instagram te gaan. Dan kan ik nog meer thuis zijn en alle aandacht aan de kinderen geven. Maar hoe begin je zoiets? Waar moet ik op letten? Ik weet hier namelijk nog weinig van. 

nogmaals; als je deze reacties al heftig vond, dan moet je hier echt niet aan beginnen. Dit is oud-Hollandse hoffelijkheid, in vergelijking wat je over je heen gaat krijgen. Áls het je na flinke tijd en kosten lukt om wat publiek te vinden. 
Ik gun ieder zijn hobby en beroep, maar je hebt hier echt niet goed over nagedacht. En niet eens een beetje rond gegoogled of passief info ingewonnen door wat docu’s of kanalen met een “wat kan ik hiervan leren-insteek” te kijken. Je vraagt ons je huiswerk te doen. Maar je stelt wel je kinderen beschikbaar voor dit experiment. 
Realiseer je ook; als het eenmaal online staat, verdwijnt het nooit meer. En mensen kunnen er mee aan de haal gaan. 

Vraagje.

Wie gaat jou eigenlijk betalen voor je videodagboek? 

Krijg je daarvoor een soort arbeidsovereenkomst van één of andere instantie?

Teunie schrijft trouwens blogs, ze loopt niet met een videocamera rond. 

Daar heeft ze ook helemaal geen tijd voor. 😂

Je moet eerst een hoop volgers zien te krijgen. Pas daarna zou het interessant kunnen worden puur financieel gezien. Je moet eerst goed bekend van worden op tv of echt ergens enorm onderscheidend in zijn. 
Stel het zou lukken dan stel je je kinderen bloot aan haat en andere rare reacties en het zal ze achtervolgen. Niet echt een fijn idee lijkt me. 

je kan mij niet wijsmaken dat er ook maar iemand zal zeggen dat een groot gezin met buiten spelende kinderen “inspirerend” is
gezellig misschien maar that’s it. Hun ooms en tantes zullen een enkele keer zo’n filmpje waarderen maar de rest van de wereld niet, als ik kinderen wil zie spelen kijk ik wel naar buiten. 

Ik kan dit gewoon niet serieus nemen. Eens met iedereen die mij voor is geweest. Ik wil daarboven nog een aanvulling doen. De beroemde vloggers van nu zitten zowat nu allemaal voorbij hun piek. Een tijdje terug waren ze inderdaad erg populair en konden ze bakken geld binnenharken(effecten van vloggen laa tik even buiten). Nu weet half Nl hoe slecht dit concept voor kinderen is gelukkig! Vloggen is minder populair en brengt nu minder op. 

Daarnaast zijn vermoedelijk alle influencers begonnen omdat ze het als hobby zagen. Dat ze zo succesvol werden/zijn konden zij ook niet van te voren weten. De prijs die ze daar letterlijk voor betalen is het welzijn van de kinderen. Komt ook nog bij kijken dat die hobby veranderd is in een noodgedwonge 24uurs baan waarin alles met tegenzin gedaan/gefilmt moet worden, ook al zijn ze het helemaal zat. En paniek als er te weinig vieuws en likes zijn! 

Nogmaals ik ga ervan uit dat dit een leike grap van iemand is. 

kenfan schreef op 16-06-2025 om 17:02:

Als je nu al schrikt moet je voor de aardigheid eens meelezen hoe die aandachtsgeile instagramgezinnen op het vivaforum door de mangel worden gehaald.

Dat kan niet meer. Openen van topics hierover is sinds dit weekend ook verboden. 

Poezenmeisje schreef op 16-06-2025 om 19:41:

Teunie schrijft trouwens blogs, ze loopt niet met een videocamera rond.

Daar heeft ze ook helemaal geen tijd voor. 😂

Teunie heeft ook een insta, voor haar webshop.

Een influencer is meestal niet integer; hij/zij probeert de mensen van hun sokken te praten om iets te kopen. Als het werkelijk  zo'n goed product was geweest dan had dat artikel dit niet nodig gehad.

Dus als je je kinderen integriteit wil aanleren zou ik dit niet doen.

Ik vind dit maar een vreemd topic eerlijk gezegd. TS, als je serieus bent denk dan op zijn minst aan je kinderen en hoe dit voor ze zal zijn. Je kunt jezelf ook afvragen waarom je zo graag jouw leven zou willen laten zien online. Ik vind influencers (want dat zijn het nou eenmaal vaak) vaak wat sneu overkomen: de hele dag met die telefoon in de weer, laten zien hoe leuk (of niet leuk) hun leven wel niet is, voor mensen die ze niet kennen. Maar wie ben ik..

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 18:16:

Ik heb die docu dus gekeken, ja. En eerlijk? Ik snap nu beter waarom sommigen hier zo fel reageerden. Niet dat ik het allemaal even netjes vond hoor, maar goed – ik zie nu dat zelfs een ogenschijnlijk onschuldig ochtendfilmpje gevoeliger ligt dan ik dacht. Ik wil m’n kinderen echt niet voor gek zetten of hun halve leven op internet slingeren. Dat was ook nooit het idee. Dus dat ochtendritueel skip ik mooi. Ik denk nu meer aan iets luchtigs, zoals samen koken of buitenspelen. Laat ik gewoon zien hoe je dat aanpakt met een hoop kinderen tegelijk. Ik hoor vaak dat mensen dat juist inspirerend vinden. En ja – alleen dingen waar zij zelf ook zin in hebben, en waar niemand wakker van hoeft te liggen. De tips over apparatuur en editen neem ik trouwens ook mee, daar had ik eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht. Maar goed, verder blijf ik erbij: ik stelde gewoon een vraag. De complete verontwaardiging kreeg ik er gratis bij. Maar ik zet mijn kinderen altijd op nummer één. Ik weet wat wel en niet goed voor ze is. Zorgen zijn dus echt niet nodig!

Blijkbaar weet je dat nog niet helemaal, je wist ook niet dat zo'n onschuldig filmpje en probleem kan zijn. 

”Maar ik zet mijn kinderen altijd op nummer één. Ik weet wat wel en niet goed voor ze is. Zorgen zijn dus echt niet nodig!”
Nee, je zet jezelf op 1 want je wil geld verdienen over de rug van je kinderen. Goed voor je kinderen zijn is als moeder gaan werken in een nuttig beroep zodat je zelf geld verdient. 
je schrijft ook dat je goed op de privacy van je kinderen zult letten. Ook dat wil je niet. Als je op je privacy van je kinderen let gooi je hun niet op internet. Onze kinderen staan helemaal niet op sociale media, dat hebben ze nooit gewild. Ze staan alleen op LinkedIn. Dat is handig voor werk zoeken. Zij letten wel op hun privacy. 

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 15:12:

Ik lees jullie zorgen, en ik begrijp die ook. Toch wil ik graag laten zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Gewoon het echte leven in een groot gezin. Met alle liefde en mooie momenten, maar ook de drukte en de chaos. Natuurlijk let ik goed op de privacy van de kinderen. Maar ik geloof dat openheid en eerlijkheid juist belangrijk zijn in deze tijd. Niet alles hoeft perfect, en dat is precies wat ik wil laten zien. Ik dacht eraan om rustig te beginnen met een inkijkje in onze ochtendroutine. Geen bijzondere dingen, gewoon zoals het is. Dan hoeven mijn kinderen echt niet toneel te spelen of filmpjes op nieuw te maken. Daar is toch niets mis mee?

Maar dat wil de gemiddelde kijker dus niet. dan kijken ze wel naar Het kleine huis op de prairie. Die wil onderlinge ruzies zien, en dat daarna iedereen weer huilend bij elkaar in de armen springt, omdat het allemaal niet zo bedoeld was.

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 15:12:

Ik lees jullie zorgen, en ik begrijp die ook. Toch wil ik graag laten zien hoe het er bij ons aan toe gaat. Gewoon het echte leven in een groot gezin. Met alle liefde en mooie momenten, maar ook de drukte en de chaos. Natuurlijk let ik goed op de privacy van de kinderen. Maar ik geloof dat openheid en eerlijkheid juist belangrijk zijn in deze tijd. Niet alles hoeft perfect, en dat is precies wat ik wil laten zien. Ik dacht eraan om rustig te beginnen met een inkijkje in onze ochtendroutine. Geen bijzondere dingen, gewoon zoals het is. Dan hoeven mijn kinderen echt niet toneel te spelen of filmpjes op nieuw te maken. Daar is toch niets mis mee?

Als je je kinderen herkenbaar in beeld brengt, is er een grote kans dat een klasgenoot het ziet, en er een aanleiding in vind je kinderen ermee te pesten. 

Alle dingen die jij met moederliefde aanziet, zien klasgenoten als iets heel anders. 

"Beauty is in the eye of the beholder."

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 18:16:

zoals samen koken of buitenspelen.

Forummers waarschuwen vooral ook voor de diepe put van het internet. De nadelen wegen veel zwaarder dan de paar voordelen die er misschien zijn voor tips voor andere mensen. Je doet jezelf en je familie geen goede dienst om dit te delen met een potentieel wildenbras aan mensen. Wat als iemand met nare intenties jouw kind ziet spelen in een speeltuin op een video en de regio herkent??

Je trekt door het delen aandacht van allerlei mensen, goed en potentieel minder goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.