Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Familieinfluencer worden

Hoi allemaal! Ik ben de moeder van een groot gezin. En heb lijkt mij heel leuk om daarmee op Instagram te gaan. Dan kan ik nog meer thuis zijn en alle aandacht aan de kinderen geven. Maar hoe begin je zoiets? Waar moet ik op letten? Ik weet hier namelijk nog weinig van. 

Oke, wees dan eerlijk en begin bij het prille begin: het sexleven van jou en je man! Daar kun je echt een enorme hoeveelheid volgers mee scoren. En voordeel: dan voel je eerst eens hoe het is als je priveleven te grabbel ligt op You Tube; want dat moet je wel even eerst ervaren voordat je het priveleven van je kinderen te grabbel gooit.

Lisabette schreef op 16-06-2025 om 15:12:

Gewoon het echte leven in een groot gezin. Met alle liefde en mooie momenten, maar ook de drukte en de chaos. 

nlies schreef op 16-06-2025 om 23:47:

[..]

Maar dat wil de gemiddelde kijker dus niet. dan kijken ze wel naar Het kleine huis op de prairie. Die wil onderlinge ruzies zien, en dat daarna iedereen weer huilend bij elkaar in de armen springt, omdat het allemaal niet zo bedoeld was.

Ik ken als Belgische 'Het kleine huis op de prairie' niet. Daar kan ik dus niet over oordelen maar wat nlies schrijft dat mensen ruzie, leugens en ontrouw willen zien, is een waarheid als een koe.

En weet je, TO, mooie momenten, drukte en chaos? Dat hebben wij in onze huishoudens ook hoor. Daarvoor moeten we echt niet naar filmpjes zitten kijken! Gewoon in ons eigen huis rondkijken en we hebben de filmpjes 'live'. Dus, daar maak jij echt geen verschil mee. En ik denk, maar kan me vergissen, dat ongeveer alles al is uitgevonden, en uitgezonden en dat je een hele straffe moet zijn om dat 'gat in de (influencers)markt' nog te vinden en te gelde te maken.

letterkoekje schreef op 17-06-2025 om 08:18:

[..]

[..]

Ik ken als Belgische 'Het kleine huis op de prairie' niet. Daar kan ik dus niet over oordelen maar wat nlies schrijft dat mensen ruzie, leugens en ontrouw willen zien, is een waarheid als een koe.

En weet je, TO, mooie momenten, drukte en chaos? Dat hebben wij in onze huishoudens ook hoor. Daarvoor moeten we echt niet naar filmpjes zitten kijken! Gewoon in ons eigen huis rondkijken en we hebben de filmpjes 'live'. Dus, daar maak jij echt geen verschil mee. En ik denk, maar kan me vergissen, dat ongeveer alles al is uitgevonden, en uitgezonden en dat je een hele straffe moet zijn om dat 'gat in de (influencers)markt' nog te vinden en te gelde te maken.

Dat was een Amerikaanse tv- serie in de jaren 70 uitgezonden op de Nederlandse tv. Gebaseerd op de boeken serie Het kleine huis van Laura Ingalls Wilder.

Op dit moment weer te zien op ONS een tvzender die ziggo aanbiedt.

Zoetsappige verhalen over een pioniersfamilie die in Amerika voor het bestaan van auto's en elektrische machines een bestaan opbouwt. Heel braaf en veel aandacht voor het christelijke geloof. Best leuk om naar te kijken. 

Bakblik schreef op 17-06-2025 om 08:23:

[..]

Dat was een Amerikaanse tv- serie in de jaren 70 uitgezonden op de Nederlandse tv. Gebaseerd op de boeken serie Het kleine huis van Laura Ingalls Wilder.

Op dit moment weer te zien op ONS een tvzender die ziggo aanbiedt.

Zoetsappige verhalen over een pioniersfamilie die in Amerika voor het bestaan van auto's en elektrische machines een bestaan opbouwt. Heel braaf en veel aandacht voor het christelijke geloof. Best leuk om naar te kijken.

Tranen met tuiten als kind .

En je schrijft in een ander topic over problematiek waar 1 van je kinderen mee te maken heeft gehad maar wat nu goed gaat. Dan ga je toch niet de risico's nemen die velen hier benoemen? Tel je zegeningen en bescherm je gezin.

Lijkt mij een topidee om nu hiermee te beginnen nu het algemene gevoel over dit soort families steeds negatiever wordt o.a. naar aanleiding van de uitgekomen docu... 

letterkoekje schreef op 17-06-2025 om 08:18:

[..]

[..]

Het werd ook uitgezonden op VRT1 eind jaren 70 begin jaren 80 en daarna eindeloos herhaald op diverse zenders. 

Bingo schreef op 17-06-2025 om 08:49:

En je schrijft in een ander topic over problematiek waar 1 van je kinderen mee te maken heeft gehad maar wat nu goed gaat. Dan ga je toch niet de risico's nemen die velen hier benoemen? Tel je zegeningen en bescherm je gezin.

Ook dit , het ging verre van lekker met je puber , richt je lekker op het welzijn van je kinderen ipv dat je ze de taak geeft geld te verdienen door filmpjes te maken zodat mama lekker thuis bij ze is ...

Dank u, Bakblik en Ysenda voor de duiding.

eerlijk gezegd dacht ik eerst dat het een reltopic was van een nieuwe forummer. Maar TO heeft al jaren hier op het forum gepost. Ik ben dus verrast door de vraag van TO, maar vooral ook door de vasthoudende reacties van haar. Het wordt om diverse redenen vrijwel unaniem afgeraden, maar TO houdt toch vast aan haar vraagstelling: niet OF, maar HOE het zou kunnen.

Overigens, Het kleine huis - ik vond het als kind ZO mooi. En de vader van het gezin vond ik eigenlijk echt wel heel erg knap. Werd in Nederland op dinsdagavond uitgezonden door de EO. 

TineWinkel schreef op 17-06-2025 om 09:58:

eerlijk gezegd dacht ik eerst dat het een reltopic was van een nieuwe forummer. Maar TO heeft al jaren hier op het forum gepost. Ik ben dus verrast door de vraag van TO, maar vooral ook door de vasthoudende reacties van haar. Het wordt om diverse redenen vrijwel unaniem afgeraden, maar TO houdt toch vast aan haar vraagstelling: niet OF, maar HOE het zou kunnen.

Overigens, Het kleine huis - ik vond het als kind ZO mooi. En de vader van het gezin vond ik eigenlijk echt wel heel erg knap. Werd in Nederland op dinsdagavond uitgezonden door de EO.

Ik ook hoor , ik schrok er ook van dat dit dezelfde forummer is wiens kind de tv sloopte enz. 

En vraag me echt af hoe je bedenkt dat je kinderen die dat allemaal meegemaakt hebben gelukkig gaan worden als heel nederland meekijkt hoe leuk chaotisch ze zijn thuis.. 

Tsja. Het ziet er wel altijd heel warm en gezellig uit, zo'n gezin met toffe ouders dat samen iets doet. Toch? Gezellig het bos in of iets bakken. Geoefend voor een dansje op de bank. Ouders die relaxed reageren met een grappig interview als hun ukkies in een 'onbewaakt moment' de viltstiften hebben gebruikt als make up. Benijdenswaardig. En dan worden ze tussendoor ook nog eens rijk en beroemd! 

Uiteraard wil een kind daaraan meewerken. Kinderen zitten vol kinderdromen. Wie wilde er als kind nou geen voetballer, elfjes-koningin, filmster of mensenredder worden? 

Gelukkig zijn de meeste ouders realistischer. Die begrijpen dat je niet ineens wakker wordt als topsporter of winnaar van een beauty-contest. Dat je niet zomaar  een uitnodiging in je mailbox krijgt om in ruil voor wat reclame met je gezin een weekend weg te gaan. Daar moet je hard voor werken. En je kinderen ook. Slapen met krulspelden in en zo. Feestjes afzeggen omdat ze naar training moeten. En met die viltstift rond hun ogen nòg eens spontaan de trap af komen, terwijl ze door jouw eerste reactie al weten dat ze iets heel doms hebben gedaan en die zooi er eigenlijk zo snel mogelijk af moet. Maar hé, de camera lag aan de lader. Dit moeten we vastleggen!!! 

Als je denkt dat het bij jou anders zal zijn en je ècht het beste met je kinderen voor hebt, laat elk kind dan ajb al bij voorbaat vertegenwoordigen door een jurist. En bekijk vervolgens met die juristen of en hoe je jouw plan op integere wijze kan uitvoeren. 

Eens met de reageerders hier, maar anders probeer je het eens een weekje zonder het op internet te zetten. Het is echt heel veel werk om een leuk filmpje te maken, iemand hier schreef het al, heb je een goede camera, goede editing skills? Want gewoon even je iPhone op een statiefje zetten en het samen gaan koken filmen wordt een heel saai filmpje. Je moet meerdere standpunten filmen, goed licht hebben, na het editen moet er een muziekje onder of je moet ook nog goed geluid erbij meegefilmd hebben wat bruikbaar is. Ik heb wel eens stukjes van mijn werk gefilmd om op mijn website/instagram te zetten, maar was er erg snel klaar mee. Ik was (maar ik ben een perfectionist) soms wel een paar uur bezig om een kort stukje te plaatsen. (voorbereiden, filmen, editen, muziekje eronder zetten (het uitzoeken daarvan alleen al!) Het is wellicht leuk om te doen en voor jezelf te bewaren, maar er zijn al genoeg 'grote gezinnen' die gevolgd kunnen worden. Volgens mij moet je gewoon per toeval ergens als eerste bij zijn wil het een kans van slagen hebben (heb je niet een leuke hobby die je filmen kan?)

Kijk eens voor de gein een aflevering op TLC Toddlers and Tiara's.
Dan weet je meteen waar die kinderen aan moeten voldoen voordat mams tevreden is. Nu gaat het daar om wedstrijden, en niet een familie influencers 

Naminokurashi schreef op 17-06-2025 om 11:18:

Kijk eens voor de gein een aflevering op TLC Toddlers and Tiara's.
Dan weet je meteen waar die kinderen aan moeten voldoen voordat mams tevreden is. Nu gaat het daar om wedstrijden, en niet een familie influencers

Absurd, hè?

Ik denk overigens dat de kijkcijfer-score er voor influencers ook een wedstrijd van maakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.