Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vergoeding kosten kinderfeestje

nee, ik zou daar niet in meegaan. 

ik was heel hard gaan lachen denk ik!

Uh nee natuurlijk betaal ik daar niet voor. Als je vooraf kosten maakt ivm reservering, dan check je wie er komt. En dan kan er alsnog iemand ziek zijn. 

Op deze leeftijd zou ik uitnodigingen thuis bezorgen of via de ouders. Of een kaartje aan kind en berichtje aan ouders. Ik vind het wel belangrijk dat kinderen leren om dingen thuis af te geven. Vroeger kreeg je als kind ook infobrieven van school mee. Tegenwoordig gaat dat allemaal online. De vaardigheid om dit soort dingen thuis aan ouders te geven/mede te delen wordt zo niet of pas veel later geleerd. 

Maar om nu achteraf geld te vragen aan ouders die niks wisten van een feestje...nee. Hopelijk heeft deze moeder ervan geleerd.

Die moeder maakte zich toch vast vreselijk veel zorgen toen je dochter niet kwam opdagen op het feestje? Heeft ze niet gebeld om te vragen waar Marietje bleef? 
Ik zou niets vergoeden, wat een slechte communicatie. 

Moeder weer jou wel te vinden om geld te vragen maar niet of de uitnodiging goed is aangekomen?.

Vraag mij wel af hoe komt het dat je niet van de uitnodiging af wist.
Is hij aan kind meegegeven of heeft opa/oma hem niet doorgegeven, of is hij aan  eventuele ex gegeven, en verdwenen? 

Wat een raar verhaal. Ik zou zelf altijd in gesprek gaan, als het om een ouder van een vriendje gaat komen jullie vast vaker in gesprek.

Waarvandaan komt zo'n vraag? Is ze het zo gewend door een cultuurverschil? Dan zou ik aangeven dat we in NL dat zeker niet standaard zo doen en je erg verbaasd bent. 

Is het vanuit een financieel issue? Wellicht heeft ze net een rekening gehad waar ze niet vanuit ging en zit ze nu heel krap? Geen idee wat ik dan zou doen, dat ligt een beetje aan de relatie en het issue wat ze heeft en mijn gevoel daarbij.

Zoals hier al eerder aangegeven, hoe kan het dat kind niet van het feestje wist?

Izza schreef op 06-08-2025 om 23:29:

Ik zou moeder vertellen dat het zo niet werkt. Ervaren ouders (dat is zij met een kind van net 6 waarschijnlijk nog niet) nodigen zelf de kinderen uit via de ouders. Hier gaat dat volledig via WhatsApp. Alle ouders zitten in de kinderfeestjesappgroep en laten weten of ze kunnen komen. Bij geen gehoor stuurt de organiserende ouder even een privébericht. En kosten zijn altijd voor rekening van de organiserende ouder. Een kind kan immers ook ziek worden.

Ze noemt zich mamavanvierr... denk dat ze niet allemaal onder de 6 zijn.

Yumi schreef op 07-08-2025 om 18:36:

[..]

Dit gaat over de andere ouder niet over TO

Dit verhaal komt me heel bekend voor, is dit niet al eerder eens langsgekomen?

Bananenbrood schreef op 07-08-2025 om 20:27:

Dit verhaal komt me heel bekend voor, is dit niet al eerder eens langsgekomen?

Ik heb het op fb ook al eens voorbij zien komen. Flauwekul dus.

Yumi schreef op 07-08-2025 om 18:36:

[..]

Nou, mijn moeder had er 5, waarvan ik als 6-jarige de oudste was. Het kan dus wel. Maar niet met zo'n rare vraag. 

Ik heb weleens de situatie gehad dat een ouder aangaf dat het kind zou komen en alsnog niet kwam. Het jaar erna weer en toen heb ik gevraagd of ze even wilde betalen, hoorde later ook dat dat bij ieder kinderfeestje gebeurde. 

Maar ik gaf kinderen altijd een uitnodiging mee nadat ik de ouders heb gevraagd of ze konden en dan wisten ze dat de uitnodiging eraan kwam. Een week tevoren vroeg ik nog aan de ouders of ze ook echt zouden komen. 

tsjor schreef op 07-08-2025 om 21:15:

[..]

Nou, mijn moeder had er 5, waarvan ik als 6-jarige de oudste was. Het kan dus wel. Maar niet met zo'n rare vraag.

Dat moet aanpoten geweest zijn voor je ouders. Zo kort op elkaar!

Decembermamma schreef op 07-08-2025 om 21:49:

Ik heb weleens de situatie gehad dat een ouder aangaf dat het kind zou komen en alsnog niet kwam. Het jaar erna weer en toen heb ik gevraagd of ze even wilde betalen, hoorde later ook dat dat bij ieder kinderfeestje gebeurde.

Maar ik gaf kinderen altijd een uitnodiging mee nadat ik de ouders heb gevraagd of ze konden en dan wisten ze dat de uitnodiging eraan kwam. Een week tevoren vroeg ik nog aan de ouders of ze ook echt zouden komen.

Ja als je zegt dat kind komt en vervolgens niet op komt dagen zonder afmelding, dan snap ik het wel. Maar dan wist de ouder dus wel dat er een feestje was, dat kind uitgenodigd was en bevestigt ook dat kind komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.