Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

MamaE
12-01-2024 om 11:23
Dikke knuffel Ciska. Ik vind het zo verdrietig jullie situatie. Al zo lang, zo uitzichtloos, zo wanhopig en machteloos. Ik denk aan jullie.

Layka.12
12-01-2024 om 12:41
Ciska wat een machteloosheid, verdriet en stress!!
En dan moet je maar zien dat je zelf zo de dagen doorkomt.
Blijf praten hier en alles er uitgooien. We zijn en blijven er hier voor je.
Lieverd ik denk aan jullie.
♥️♥️

UnknownCrocodile85
12-01-2024 om 14:57
Ciska78 schreef op 11-01-2024 om 23:38:
Morgen weer overleg met bc en CCE.
Maar ik zie het momenteel gewoon even erg somber in
Hoop dat ze jullie weer wat hoop hebben kunnen geven.

Fourtyfour
12-01-2024 om 17:25
🕯️Een kaarsje in de de duisternis voor jullie
Hoe onvoorstelbaar moeilijk moet het zijn om de pijn bij je dochter te zien en niks te kunnen doen. Om haar zo snel mogelijk op de juiste plek te willen hebben en de molen zo sloom gaat.... Sterkte voor jullie 😘

Ciska78
12-01-2024 om 20:57
vanochtend gesprek gehad met CCE en helaas was dit een zeer rommelig gesprek. We zouden eigenlijk een verslag gaan bespreken van alle observaties en adviezen bij elkaar, maar dit verslag was er helaas nog niet.
De coördinator was ook nog eens 15 min te laat.
Dus nee, geen fijn gesprek, nieuwe afspraak staat nu voor volgende week, met bijbehorend verslag hopelijk.
Dochter gaf in het gesprek wel duidelijk aan waarom we haar laten lijden, dat ze dit leven niet meer wil, dat ze dit lichaam niet meer wil. En waarom moet ze dan toch van iedereen door.
Dochter schijnt het vandaag op de groep ook met meerdere begeleiders er over gehad te hebben dat ze zich wil oriënteren op euthanasie.
En eerlijk, ik snap dat ze zich zo voelt en dat ze zo denkt. En nee, ik wil haar niet kwijt, maar ik wil haar ook niet zo zien lijden.
Geen idee wat we hiermee gaan doen en welke kant we uitgaan. Eerst maar het weeekend, ze komt wel op verlof overdag maar we hebben net met haar en begeleider hele duidelijke veiligheidsafspraken gemaakt

Ploef
12-01-2024 om 22:26
Omg, dit is toch niet te doen als ouder. Hoop dat jullie steun krijgen of vinden, hoe of waar dan ook vandaan en dat dochter door de diepste diepte heen mag komen. Been there, heard that. Houd moed, vind hoop.
🌹

Pinokkio
12-01-2024 om 23:08
Ciska, ik schrijf niet veel mee hier. Wil je wel laten weten dat ik meeleef en aan jullie denk. Hou vol. ❤️

Zilver_gray
12-01-2024 om 23:18
Ciska78 schreef op 12-01-2024 om 20:57:
vanochtend gesprek gehad met CCE en helaas was dit een zeer rommelig gesprek. We zouden eigenlijk een verslag gaan bespreken van alle observaties en adviezen bij elkaar, maar dit verslag was er helaas nog niet.
De coördinator was ook nog eens 15 min te laat.
Dus nee, geen fijn gesprek, nieuwe afspraak staat nu voor volgende week, met bijbehorend verslag hopelijk.
Dochter gaf in het gesprek wel duidelijk aan waarom we haar laten lijden, dat ze dit leven niet meer wil, dat ze dit lichaam niet meer wil. En waarom moet ze dan toch van iedereen door.
Dochter schijnt het vandaag op de groep ook met meerdere begeleiders er over gehad te hebben dat ze zich wil oriënteren op euthanasie.
En eerlijk, ik snap dat ze zich zo voelt en dat ze zo denkt. En nee, ik wil haar niet kwijt, maar ik wil haar ook niet zo zien lijden.
Geen idee wat we hiermee gaan doen en welke kant we uitgaan. Eerst maar het weeekend, ze komt wel op verlof overdag maar we hebben net met haar en begeleider hele duidelijke veiligheidsafspraken gemaakt