Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Ik heb er geen woorden voor. Veel sterkte voor jullie

Knuffel voor jullie 

Ciska78

Ciska78

26-03-2025 om 08:16 Topicstarter

We hebben een aantal zeer intensieve dagen thuis met dochter achter de rug. Dochter was een dag extra thuis ivm een verjaardag, maar man man wat zat/zit de spanning hoog bij haar.
Spanning die eigenlijk maar op 1 manier weg kan en dat is door te snijden, wat ze helaas ook veelvuldig heeft gedaan. Ze loopt er zo slecht bij.

Gisteren een spoedoverleg gehad met psychiater (2 weken geleden heeft ze een ophoging gehad en we denken dat het daarmee samen hang) maar psychiater vindt dat deze klachten (en nog een paar andere, die allemaal heel duidelijk in de bijsluiter vermeld staan) niet hier van kunnen komen. We waren er niet bij maar schijnbaar was het een heel vaag gesprek. Uiteindelijk toch besloten af te bouwen, maar hier zijn we het niet mee eens. Betrokken orthopedagoog heeft nu een second opinion lopen bij een andere, al eerder betrokken vanuit cce, psychiater.

mijn hemel, het houdt ook niet op he.. ik vind het zo erg voor jullie hele gezin

Wel heel goed dat er een second opinion is aangevraagd door de orthopedagoog. Ik vind het best kort door de bocht dat de psychiater eenzijdig beslissingen hierover neemt zonder dat jullie als ouders iets gevraagd wordt. Het zal wel de procedure zijn of zo, maar het gaat wel om een heel kwetsbaar meisje. Dat er dan in ieder geval alsnog een andere betrokken professional meekijkt lijkt me zeer goed. 

Ciska, misschien een beetje een willekeurige vraag tussendoor, maar is er weleens aan EMDR therapie gedacht voor jullie dochter. Of heeft zij dit al gehad? 

Normaal wordt dit als traumabehandeling ingezet, maar uit recent onderzoek blijkt dat 90% van de mensen die suïcidaal zijn, heel veel last hebben van intrusive gedachten over de gevolgen van suïcide (toekomst angst). Dit maakt de kans op daadwerkelijke suïcide groter (ookal klinkt dat tegenstrijdig). EMDR kan hierbij helpen om de intrusieve gedachten minder te laten worden. Omdat jullie dochter zoveel last en spanning ervaart, vroeg ik mij af of dit zinvol zou kunnen zijn.

Heel veel sterkte voor jullie alle drie lieve Ciska!!
Hier word elke dag aan jullie gedacht.
Knuffel en liefs,
♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.