Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

Ciska78
26-03-2025 om 08:16
We hebben een aantal zeer intensieve dagen thuis met dochter achter de rug. Dochter was een dag extra thuis ivm een verjaardag, maar man man wat zat/zit de spanning hoog bij haar.
Spanning die eigenlijk maar op 1 manier weg kan en dat is door te snijden, wat ze helaas ook veelvuldig heeft gedaan. Ze loopt er zo slecht bij.
Gisteren een spoedoverleg gehad met psychiater (2 weken geleden heeft ze een ophoging gehad en we denken dat het daarmee samen hang) maar psychiater vindt dat deze klachten (en nog een paar andere, die allemaal heel duidelijk in de bijsluiter vermeld staan) niet hier van kunnen komen. We waren er niet bij maar schijnbaar was het een heel vaag gesprek. Uiteindelijk toch besloten af te bouwen, maar hier zijn we het niet mee eens. Betrokken orthopedagoog heeft nu een second opinion lopen bij een andere, al eerder betrokken vanuit cce, psychiater.

Broadway
26-03-2025 om 09:06
mijn hemel, het houdt ook niet op he.. ik vind het zo erg voor jullie hele gezin

Lizzyliz
26-03-2025 om 18:41
Wel heel goed dat er een second opinion is aangevraagd door de orthopedagoog. Ik vind het best kort door de bocht dat de psychiater eenzijdig beslissingen hierover neemt zonder dat jullie als ouders iets gevraagd wordt. Het zal wel de procedure zijn of zo, maar het gaat wel om een heel kwetsbaar meisje. Dat er dan in ieder geval alsnog een andere betrokken professional meekijkt lijkt me zeer goed.

kaatjecato
29-03-2025 om 22:20
Ciska, misschien een beetje een willekeurige vraag tussendoor, maar is er weleens aan EMDR therapie gedacht voor jullie dochter. Of heeft zij dit al gehad?
Normaal wordt dit als traumabehandeling ingezet, maar uit recent onderzoek blijkt dat 90% van de mensen die suïcidaal zijn, heel veel last hebben van intrusive gedachten over de gevolgen van suïcide (toekomst angst). Dit maakt de kans op daadwerkelijke suïcide groter (ookal klinkt dat tegenstrijdig). EMDR kan hierbij helpen om de intrusieve gedachten minder te laten worden. Omdat jullie dochter zoveel last en spanning ervaart, vroeg ik mij af of dit zinvol zou kunnen zijn.

Layka.12
01-04-2025 om 22:37
Heel veel sterkte voor jullie alle drie lieve Ciska!!
Hier word elke dag aan jullie gedacht.
Knuffel en liefs,
♥️