Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Hebben jullie inmiddels wel een officiële afwijzing van de gemeente? Anders hier ook bezwaar maken (en dreigen met pers!). Bij een aanvraag voor verlengde jeugdhulp is gemeente verplicht om een onderzoek te doen (volgens het stappenplan van de Centrale Raad van Beroep) en te onderbouwen waarom ze het afwijzen.  

De Centrale Raad van Beroep heeft in een uitspraak van 1 mei 2017 het een stappenplan geformuleerd voor de beoordeling of jeugdhulp nodig is. Dit is het stappenplan:

1. Het college stelt de hulpvraag van de jeugdige of zijn ouder vast.
  2. Het college stelt vast of er sprake is van opgroei- en opvoedingsproblemen, psychische problemen en stoornissen.
  3. Het college bepaalt welke hulp (aard en omvang) nodig is voor de jeugdige om gezond en veilig op te groeien, te groeien naar zelfstandigheid, voldoende zelfredzaam te zijn en mee te doen in de samenleving. Hierbij houdt het college rekening met de leeftijd en het ontwikkelingsniveau.
  4. Er wordt onderzocht of én in hoeverre de eigen mogelijkheden en het probleemoplossend vermogen (de ‘eigen kracht’) van de ouder(s) en van het sociaal netwerk voldoende zijn om zelf de nodige hulp en ondersteuning te kunnen bieden.
  5. Alleen voor zover de eigen kracht ontoereikend is, moet het college een jeugdhulpvoorziening treffen.

Wat een stress naast de zorgen om
Je dochter. Weet ook even niet wat te zeggen. Hopelijk wordt er gauw een goede oplossing gevonden. Bizar dat dit zo gaat.
Sterkte Cisla

Mijn hemel, dit is toch geen leven zo? Een uitputtingsslag waarbij het einde maar niet in zicht komt. Ik heb zo ongelooflijk met jullie te doen.

Wat ik niet goed begrijp. Je hebt gezegd dat de 2 hogere profielen boven haar huidige indicatie niet passend zijn. Waarom precies niet? 

Ciska78

Ciska78

08-05-2025 om 08:43 Topicstarter

Wlz profiel wat nu toegekend is is ggz profiel 3 wonen, daarboven zit 4 maar die is alleen als je ook een lichamelijke beperking hebt. Profiel 5 zou in eerste instantie alleen zijn voor beschermd wonen, maar ondertussen is dit uitgezocht en kunnen we deze ook gebruiken voor thuis. Dus die wordt nu aangevraagd.

Bezwaarschrift ligt in de maak maar de vraag is wat we daar mee gaan winnen.

Er is nooit een officieel onderzoek door de gemeente gedaan naar verlengde jeugdzorg, maar we krijgen echt geen poot aan de deur daar.

Ondertussen hebben we besloten dat dochter vanaf volgende week weer thuis komt te wonen. We hebben een netwerk overleg gehad en daarin een heel weekprogramma gemaakt hoe we de opvang gaan regelen totdat we ambulante begeleiding gaan krijgen.
We hopen met deze keuze rust te creëren voor zowel dochter als onszelf.
Het CCE blijft betrokken en zal iedereen die gaat helpen hierin ook ondersteunen.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Het lijkt me een spannende stap,  maar aangezien haar huidige woonplek jullie ook niet echt ontzorgd, wellicht nu de beste oplossing.

sterkte!

Heel veel sterkte Ciska 

Ik heb nooit veel zinnigs toe te voegen in deze gebeurtenissen die ik wel aandachtig volg, maar ik wil je toch wel even heel veel sterkte wensen Ciska, het blijft allemaal zo zwaar voor jullie!

Wat een stevige stap Ciska. Helaas uit nood geboren, zo lijkt het. Ik hoop dat het brengt wat jullie ervan hopen. Veel sterkte.

Wat ontzettend dubbel en hard dat je noodgedwongen zo'n beslissing moet nemen. Ik hoop dat het je dochter goed gaat doen en dat het voor jullie draaglijk blijft. 

Ook sterkte van mij, het is niet niks dat je dochter weer thuis komt wonen onder d ze nog steeds onzekere omstandigheden.

Sandra1964 schreef op 06-05-2025 om 14:12:

Hebben jullie inmiddels wel een officiële afwijzing van de gemeente? Anders hier ook bezwaar maken (en dreigen met pers!). 

Dreigen met de pers (of dreigen met wat dan ook) is zelden een goed idee. De kans is groot dat dat alleen maar averechts werkt en loketten met een klap en definitief dichtgaan. Als TO denkt dat media-aandacht een positief effect heeft op de huidge situatie, dan kunnen ze veel beter het verhaal/de situatie in de gewoon gelijk in de openbaarheid brengen. 

Maar dreigen: 

Verder heel veel sterkte gewenst voor TO!

Ik hoop dat dit inderdaad rust geeft .

Ik wens jullie heel veel sterkte Ciska.
Ik heb hier geen woorden voor....
Weet dat ik aan jullie denk.
Liefs  ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.