Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-09-2022 om 08:18
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
15-08-2025 om 10:20
Misschien een stom idee maar ik gooi hem er toch in. Mijn dochter is ook depressief (lang zo erg niet als bij jullie Cis) en haar coping is om emotie uit te schakelen en zich in een bubbel terug te trekken. Bij erge episodes ligt ze dan soms 3 dagen in bed zonder eten en drinken. Met gedachtes aan dood als ultieme ontsnapping aan alles. Het is moeilijk om haar uit deze toestand te halen maar wat bij ons redelijk werkt is samen een computerspel doen. Mijn dochter woont nl. op zichzelf en voor mij is het een manier om in contact te blijven.
Ik weet het klinkt stom maar we spelen een multiplayer spel waar je ook met anderen (in het engels) communiceert. Het is een schattig spel (niet gewelddadig of bloederig), het geeft goeie uitdaging en afleiding en iedereen is erg aardig tegen elkaar. De verhaallijn is fantasy, een soort Lord of the Rings achtig. mijn dochter en ik hebben allebei een poppetje en ontmoeten elkaar in het spel, kletsen, ondernemen samen dingen. Het geeft mijn dochter afleiding en ze wordt weer wat positiever. Het kan verslavend zijn maar dat lijkt me niet belangrijk, als het haar uit haar hoofd kan halen. Het kost ook geen energie.