Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Legitmatieplicht

hier wordt de id gecontroleerd als je op stap gaat (niet overal, maar wel vaak)

Ongeveer één keer per jaar wordt er me om een legitimatiebewijs gevraagd. Het gaat dan om een pakketje of om een bank.

Levina123

Levina123

12-05-2025 om 17:37 Topicstarter

Fenyw schreef op 12-05-2025 om 16:13:

Wat ik me afvraag TO, ben jij zo'n gezegend mens dat je kind nooit op de HAP of in het ziekenhuis is geweest?
Dan is nl ook identificatie nodig.

Hahaha. Ik zou een boekje open kunnen doen waaruit het tegendeel blijkt. Maar in die gevallen had IK zijn paspoort bij me. Heb jij je nooit aan een nieuwe situatie aan moeten passen? Ik wel, nu hij 14 wordt. Daarom fijn, alle reacties, om even te spiegelen - ik zorg ervoor dat hij er nog een identiteitskaart naast krijgt.  

rionyriony schreef op 12-05-2025 om 17:32:

Ongeveer één keer per jaar wordt er me om een legitimatiebewijs gevraagd. Het gaat dan om een pakketje of om een bank.

Precies, ergens anders heb ik het ook niet nodig. Alleen als ik weet dat ik het nodig heb, neem ik mijn id mee. Mijn 14 jarige heeft ook nooit een ID bij zich/nodig. 

Hier hebben ze het ook altijd dubbel gehad, paspoort en id. de id-kaart zat dan in het telefoonhoesje.

Anouk1234 schreef op 12-05-2025 om 17:54:

[..]

Precies, ergens anders heb ik het ook niet nodig. Alleen als ik weet dat ik het nodig heb, neem ik mijn id mee. Mijn 14 jarige heeft ook nooit een ID bij zich/nodig.

Waar wonen jullie dan? Hier in de Randstad hebben mijn kinderen zelfs moeten legitimeren om toegang te krijgen tot tentamenzalen. Iemand bij de sportkantine die 3 bier en 7 fris haalt voor het hele team mag alle id kaarten laten zien van het team.  Zelfs als de puber mee was voor verjaardagsboodschappen mocht een id tonen toen IK wijn kocht. 

Hier is zoon al wel eens gecontroleerd op de terugweg van school. Althans, ze fietsen met z'n drieën naast elkaar. Zoon kon zich identificeren, scheelde hem toen 45 euro!! 
Dus ja, ik zou zo snel als kan een id kaart aanvragen, kan hij altijd bij zich hebben.

Bakblik schreef op 12-05-2025 om 18:15:

[..]

Waar wonen jullie dan? Hier in de Randstad hebben mijn kinderen zelfs moeten legitimeren om toegang te krijgen tot tentamenzalen. Iemand bij de sportkantine die 3 bier en 7 fris haalt voor het hele team mag alle id kaarten laten zien van het team. Zelfs als de puber mee was voor verjaardagsboodschappen mocht een id tonen toen IK wijn kocht.

In de Randstad, maar met 14 jaar heb je nog geen tentamens en wordt er ook geen bier voor het team in de sportkantine gekocht.

Anouk1234 schreef op 12-05-2025 om 18:40:

[..]

In de Randstad, maar met 14 jaar heb je nog geen tentamens en wordt er ook geen bier voor het team in de sportkantine gekocht.

Voor het schoolfeest was het hier ook al verplicht, schoolpas en ID want die schooltassen zijn makkelijk te vervalsen.

In het ov ook regelmatig. Of dat je net tijdens de grote controle actie door de wijk loopt. Dan controleren ze echt alles en iedereen. 

Bakblik schreef op 12-05-2025 om 18:15:

[..]

Waar wonen jullie dan? Hier in de Randstad hebben mijn kinderen zelfs moeten legitimeren om toegang te krijgen tot tentamenzalen. Iemand bij de sportkantine die 3 bier en 7 fris haalt voor het hele team mag alle id kaarten laten zien van het team. Zelfs als de puber mee was voor verjaardagsboodschappen mocht een id tonen toen IK wijn kocht.

Nou wat stom. Wat heeft de leeftijd van je kind ermee te maken dat jíj wijn koopt?

Hier is niemand van ons nooit gecontroleerd op ID op straat (midden Nederland). Ik heb 2 jongens van 16 en 19 en die hebben ook nooit ID hoeven laten zien, oudste neemt wel zijn paspoort overal mee naartoe om zich evt. te kunnen identificeren. Nou... dat is niet helemaal waar trouwens dat we nooit zijn gecontroleerd, man fietste een keer zonder licht maar kreeg toch alleen een bekeuring voor het niet hebben van licht op de fiets. 

Zelf heb ik ook lang niet altijd iets te legitimeren bij me eigenlijk. Als ik mijn portemonnee bij me heb zit mijn rijbewijs daar wel in, maar als ik ergens op de fiets naartoe ga heb ik vaak niet eens een telefoon mee. 

Fourtyfour schreef op 12-05-2025 om 18:16:

Hier is zoon al wel eens gecontroleerd op de terugweg van school. Althans, ze fietsen met z'n drieën naast elkaar. Zoon kon zich identificeren, scheelde hem toen 45 euro!!
Dus ja, ik zou zo snel als kan een id kaart aanvragen, kan hij altijd bij zich hebben.

Ik denk, als ze niet met z'n 3en naast elkaar hadden  gefietst (overtreding), dat hij zich dat niet had hoeven legitimeren. 

Daglichtlamp schreef op 12-05-2025 om 16:59:

[..]

Ze schrijft toch dat kind een paspoort heeft.

O ja, niet goed gelezen 🙈

Levina123 schreef op 12-05-2025 om 17:37:

[..]

Hahaha. Ik zou een boekje open kunnen doen waaruit het tegendeel blijkt. Maar in die gevallen had IK zijn paspoort bij me. Heb jij je nooit aan een nieuwe situatie aan moeten passen? Ik wel, nu hij 14 wordt. Daarom fijn, alle reacties, om even te spiegelen - ik zorg ervoor dat hij er nog een identiteitskaart naast krijgt.

Ik was dat hele paspoort even vergeten 🙈, excuus

troelahoep schreef op 12-05-2025 om 18:51:

[..]

Nou wat stom. Wat heeft de leeftijd van je kind ermee te maken dat jíj wijn koopt?

Hier is niemand van ons nooit gecontroleerd op ID op straat (midden Nederland). Ik heb 2 jongens van 16 en 19 en die hebben ook nooit ID hoeven laten zien, oudste neemt wel zijn paspoort overal mee naartoe om zich evt. te kunnen identificeren. Nou... dat is niet helemaal waar trouwens dat we nooit zijn gecontroleerd, man fietste een keer zonder licht maar kreeg toch alleen een bekeuring voor het niet hebben van licht op de fiets.

Zelf heb ik ook lang niet altijd iets te legitimeren bij me eigenlijk. Als ik mijn portemonnee bij me heb zit mijn rijbewijs daar wel in, maar als ik ergens op de fiets naartoe ga heb ik vaak niet eens een telefoon mee.

Ik heb zelfs bij het hardlopen een id mee. Zodat ze in elkgeval weten wie ik ben als er wat gebeurd.

Kans is klein maar het zoeken naar een identiteit is niet fijn voor hulpverleners.

In de stad waar ik woon (geen grote stad) wordt regelmatig preventief gefouilleerd. Dan moet iedereen zich verplicht legitimeren. Geen id = boete. 
Ik zou dus gewoon een ID kaart aanschaffen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.