Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tikibad tienermeiden

wij willen zaterdag met onze dochters van 12 en 14 naar het tikibad. We zijn allevier gek van glijbanen. Maar wij vragen ons af of het wel veilig is? Is er nu nog steeds sprake van een gladde vloer en overlast van jongeren uit de schilderswijk?

ook vraag ik mij af wat de leuke attracties zijn in het park. Ik heb een beetje de indruk dat er 2 leuke achtbanen zijn en de rest vooral voor kleine kinderen is. Welke attracties zijn ook leuk als je 12 of ouder bent?

gladde vloer vond ik wel, overlast niet gemerkt (maar mijn kinderen zijn ook niet hun doelgroep). 
Park zelf is niet supergroot, beetje kermisachtig. Voor een halve dag kun je je er heus wel vermaken, maar zou Tikibad wel (hoofd)onderdeel maken van het programma als ik jullie voorkeur zo lees 😉

dagje centerparcs 

en anders walibi 

Wij zijn laatst een weekend geweest. het zwembad was een walhalla voor mijn 2 sensatieseekers. Het park zelf is klein, maar er is voor ieder wat wils. Voor kleinere kinderen veelal, maar de grote jongens konden echt hun ei wel kwijt. 2 best flinke achtbanen, bootjes waar je in opgetakeld en dan afgeschoten wordt, een attractie met vliegtuigjes aan octopusarmen die omhoog en omlaag gaan en je kunt jezelf over de kop laten draaien. En een lange, snelle bobsleebaan door de duinen.
Ik heb geen negatieve dingen over het zwembad gehoord van mn kids.

precies wat stresskipje zegt vonden onze tieners ook. Leuk Park en nog toffer zwembad

Ieder zwembad heeft toch een gladde vloer? 

Ik ben vorig jaar met de meiden (bovenbouw basisschool) in attractiepark duinrell geweest. Eerder waren we in drievliet, wat echt meer een park is voor kleinere kinderen dan duinrell
Als je het met de efteling gaat vergelijken valt alles tegen Maar wij vonden het een leuk park met veel attracties die je niet zomaar elders ziet. Wel viel mij op dat sommige attracties echt een onderhoudsbeurt nodig hebben. De achtbanen in de Efteling gaan zeg maar soepeler en bij die in duinrell was er een waar je stijl omhoog gaat en dan ineens over een soort krak heen rijdt. Dat deed pijn aan mijn rug. 
Het tikibad hebben we niet gedaan, achteraf gezien jammer want het is maar een paar euro extra. Ik zou wel even zoeken naar tijden waarop het vrijwel zeker niet zo druk is, gelet op de hitte.

Als ik op de website van het Tikibad kijk, kan ik alleen kaartjes kopen voor een tijdsslot van een paar uur. Kan ik daar niet een hele dag naar het bad?

Netherfield schreef op 04-07-2025 om 06:50:

Als ik op de website van het Tikibad kijk, kan ik alleen kaartjes kopen voor een tijdsslot van een paar uur. Kan ik daar niet een hele dag naar het bad?

Nee, helaas. Zelfs wij konden tijdens het weekend op het park maar 1 keer, met zn allen tegelijk, 2 uur zwemmen. Of weer apart een tijdslot reserveren, en bijbetalen. 

Ik ben er 2 keer geweest de afgelopen 1,5 jaar ongeveer geen overlast ervaren maar we kwamen vroeg (bij openingstijd) en gingen tegen de lunch weer weg. Ideaal qua drukte. Elke dag Tikibad voor Schilderswijk jongeren is geen doen. 

Netherfield schreef op 04-07-2025 om 06:50:

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroeger kon dat wel in de winter dan was duinrel zelf dicht en kon je kopen voor de hele dag in het Tikibad

Eigenlijk ben ik als alleenstaande volwassene die soms echt niks te doen heeft ook wel benieuwd naar het tikibad… minimaal 22 euro voor een toegangskaartje is wel duur. Het kan toch bijna niet dat het daar steeds vol zit met straatratten? Die willen van het beetje zakgeld wat ze hebben toch ook naar de bios en misschien een avondje uitgaan?

het duinrell attractiepark ziet er niet echt uit als iets dat ik met collega’s of vrienden zou bezoeken. Ik ben een keer met werk naar Movie Park in Duitsland geweest en daar heb je in een halve dag echt alles wel gezien wat past bij je leeftijd (shows bezochten we niet). Movie park was wel leuk hoor maar ik zou er niet weer heen gaan en duinrell lijkt me nog minder. 

Ik denk wel dat iets “iconisch” bezoeken in Duinrell als de kikkerachtbaan leuk kan zijn als je 14 bent. Die gaat volgend jaar ook weg. 

Dweedledee schreef op 03-07-2025 om 18:12:

Ieder zwembad heeft toch een gladde vloer?

Lijkt mij ook?

Wahina9

Wahina9

06-07-2025 om 18:52 Topicstarter

We zijn er gisteren geweest. Gelukkig ging het helemaal goed in het Tikibad. Toen we daar weggingen kwamen er wel net een paar ongure types binnenlopen, maar dat waren er dan hooguit 5. Het was daar ook lekker schoon. Het attractiepark viel wel erg tegen. Een van mijn dochters zei zelfs dat de achtbanen twee jaar terug in Drievliet nog beter waren dan dit. De splash leek ons allen juist wel leuk maar sloegen we over ergens het slechte weer. Voor het overige veel zoals hier werd genoemd kermisattracties die wij oversloegen. Niemand van ons had daar behoefte aan. 
Kortom van het attractiepark verwachtte ik eigenlijk dat het iets beter was dan Drievliet maar dat was het niet. Verder hebben we zeker wel een leuke dag gehad! 

Wahina9

Wahina9

06-07-2025 om 18:53 Topicstarter

Moira1 schreef op 03-07-2025 om 18:35:

Ik ben vorig jaar met de meiden (bovenbouw basisschool) in attractiepark duinrell geweest. Eerder waren we in drievliet, wat echt meer een park is voor kleinere kinderen dan duinrell
Als je het met de efteling gaat vergelijken valt alles tegen Maar wij vonden het een leuk park met veel attracties die je niet zomaar elders ziet. Wel viel mij op dat sommige attracties echt een onderhoudsbeurt nodig hebben. De achtbanen in de Efteling gaan zeg maar soepeler en bij die in duinrell was er een waar je stijl omhoog gaat en dan ineens over een soort krak heen rijdt. Dat deed pijn aan mijn rug.
Het tikibad hebben we niet gedaan, achteraf gezien jammer want het is maar een paar euro extra. Ik zou wel even zoeken naar tijden waarop het vrijwel zeker niet zo druk is, gelet op de hitte.

Klopt helemaal wat betreft de Efteling. Het zal niet voor niets zijn dat de toegangskaartjes daar heel veel duurder zijn dan bij Duinrell Mijn dochter noemde het gisteren een schoolreisjespark. 🤣

Mijn dochters vinden de achtbanen in de Drievliet wel beter dan die in Duinrell. Maar goed, dat is een veel minder bekend park zonder duidelijke mascotte en thematisering dus al snel minder bekend bij oudere kinderen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.