Liesbeth11
30-03-2025 om 11:44
Verjaardag in restaurant met vriendinnen
mijn dochter wordt dit jaar 14 en wil voor haar verjaardag graag uit eten in een restaurant met de meiden uit haar klas. Ze zijn dan met negen meiden en gaan zonder volwassen uiteten. Of wij willen betalen. Zijn ze daar niet een beetje jong voor en is zo iets niet erg duur voor die leeftijd? Is gewoon een feestje thuis met pizza en een film niet ook goed?

absor
31-03-2025 om 13:05
MarvelousM schreef op 31-03-2025 om 11:04:
Wel een beetje bizar hoeveel mensen opperen om 'mocktails' te maken met 14-jarigen.
Daar zou ik nog een paar jaar ver weg van blijven.
Oh shit deze memo heb ik blijkbaar gemist op het kinderfeestje van mijn 12-jarige heeft iedereen zijn eigen mocktail gemaakt😳🫣

Heppydepeppy
31-03-2025 om 13:26
Niet helemaal bijgelezen, maar is thuis uit eten gaan ook een optie? Dus huis mooi aankleden, bediend worden in eigen huis. Evt. Kun je er ook thuis een kookworkshop van maken.

PhilDunphy
31-03-2025 om 13:42
Voor mij persoonlijk is het veel te duur. Ik heb het geld wel, maar hanteer een lager budget om uit te geven aan een feestje. Ik ga er dan vanuit dat je al gauw 30 euro kwijt bent per persoon, als je in een eenvoudig restaurant een burger/sate oid neemt, een dessert bestelt en een stuk of 3 drankjes drinkt. Dat is dan zo'n 270 euro, dat is me echt veel te veel. Dus dan zou dochter óf moeten schrappen in het aantal deelnemers, óf moeten schrappen in de plannen.
Maar kijkend naar het voorstel an sich: ik zou het geen probleem vinden om een groep meiden in een restaurant aan te treffen, van die leeftijd. Wel zou ik zelf in een tafeltje verderop gaan plaats nemen en zelf met m'n partner dineren. Ik voel een verantwoordelijkheid richting zowel mijn eigen kind, de ouders van die meiden, als naar het restaurant, om het in goede banen te leiden. Als dochter zichzelf verantwoordelijk genoeg opstelt om haar vriendinnen bij te sturen (indien nodig) zal ze mij dus de hele avond niet horen. Maken ze er een potje van, dan stuur ik bij. Zoiets, met van te voren duidelijke afspraken met dochter.

Moederkareltje
31-03-2025 om 14:12
Ik vind mocktails ook waanzin. Wat leer je ze. Ik geef katrientje een wijnproeverij 0 procent als ze 12 wordt.

Marianne76
31-03-2025 om 14:22
Moederkareltje schreef op 31-03-2025 om 14:12:
Ik vind mocktails ook waanzin. Wat leer je ze. Ik geef katrientje een wijnproeverij 0 procent als ze 12 wordt.
Haha 😀

Broadway
31-03-2025 om 14:52
Moederkareltje schreef op 31-03-2025 om 14:12:
zo kun je alles belachelijk maken. je kunt ook met verschillende limonades laagjes maken, suiker op de rand van het glas, leuke parasolletjes erin.
schoonzus en ik hebben regelmatig cocktailavondjes. we vinden het dan superleuk om voor de kinderen ook een leuke variant te bedenken in een sjiek glas

Nikki1973
31-03-2025 om 15:20
ik heb geen kinderen dus geen recht van spreken ( hoor ik altijd van mijn zus) maar is een lunch in een restaurant een idee? Een leuke croissanterie of eetcafé waar ze lunch serveren? Toch uit eten, qua kosten misschien wat beter passend voor je?

Anoniemvoornu
31-03-2025 om 15:20
Broadway schreef op 31-03-2025 om 14:52:
[..]
zo kun je alles belachelijk maken. je kunt ook met verschillende limonades laagjes maken, suiker op de rand van het glas, leuke parasolletjes erin.
schoonzus en ik hebben regelmatig cocktailavondjes. we vinden het dan superleuk om voor de kinderen ook een leuke variant te bedenken in een sjiek glas
Ja we kunnen ook doorslaan he , ik drink zomers regelmatig een cocktail met mijn nichtje al vanaf dat ze klein is en allebei alchocolvrij heeft ook niets met drank te maken gewoon een lekker vrolijk zoet drankje in een mooi glas vaak versierd met paraplu , gek rietje, ze is ook gek op die freakshakes , milkshake met donut en snoep

Grindelwald
31-03-2025 om 15:25
Nikki1973 schreef op 31-03-2025 om 15:20:
ik heb geen kinderen dus geen recht van spreken ( hoor ik altijd van mijn zus) maar is een lunch in een restaurant een idee? Een leuke croissanterie of eetcafé waar ze lunch serveren? Toch uit eten, qua kosten misschien wat beter passend voor je?
Je hebt zeker recht van spreken. Ik heb net zoals jij geen kinderen maar zeker een mening hier over 😅

Marianne76
31-03-2025 om 15:31
We leren ze nu alvast hoe ze feestdrankjes kunnen maken met sap en limonade. Echt, vreselijk joh! Weer een generatie naar de kloten!

Nikki1973
31-03-2025 om 15:34
Grindelwald schreef op 31-03-2025 om 15:25:
[..]
Je hebt zeker recht van spreken. Ik heb net zoals jij geen kinderen maar zeker een mening hier over 😅
Dank je 😁

Broadway
31-03-2025 om 15:47
Nikki1973 schreef op 31-03-2025 om 15:20:
ik heb ook geen kinderen. dat gewauwel van mensen die denken ineens een pedagogische graad te hebben omdat ze een kind gebaard hebben en dan vinden dat mensen zonder kinderen stil in een hoekje moeten zitten is gelukkig nog maar sporadisch. een jaar of 10 geleden was dat veel erger. lekker je mening geven hoor!

Broadway
31-03-2025 om 15:49
Anoniemvoornu schreef op 31-03-2025 om 15:20:
[..]
Ja we kunnen ook doorslaan he , ik drink zomers regelmatig een cocktail met mijn nichtje al vanaf dat ze klein is en allebei alchocolvrij heeft ook niets met drank te maken gewoon een lekker vrolijk zoet drankje in een mooi glas vaak versierd met paraplu , gek rietje, ze is ook gek op die freakshakes , mlikshake met donut en snoep
precies. superleuk toch! HOEZO bevroren stukjes sinaasappel IN het glas tante, das toch heel gek???!!!
heerlijk samen ontdekken.

Nikki1973
31-03-2025 om 16:00
Broadway schreef op 31-03-2025 om 15:47:
[..]
ik heb ook geen kinderen. dat gewauwel van mensen die denken ineens een pedagogische graad te hebben omdat ze een kind gebaard hebben en dan vinden dat mensen zonder kinderen stil in een hoekje moeten zitten is gelukkig nog maar sporadisch. een jaar of 10 geleden was dat veel erger. lekker je mening geven hoor!
🤣 tja, mijn zusje zegt dus altij: ja jij hebt geen kinderen dus jij weet dat niet….. zo irritant.

Caroline12
31-03-2025 om 16:15
ik vind het raar dat kinderen op deze leeftijd al naar een restaurant gaan. dat deed ik op die leeftijd nog niet hoor. maar het is wel een andere tijd en als je het geld ervoor hebt vind ik dat het gewoon kan. en misschien is 9 kinderen wel wat veel maar volwassenen gaan ook naar een restaurant en die zuipen zich vol dus ik denk dat een groepje jonge meiden van 14 minder storend is.