Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-03-2025 om 11:44
mijn dochter wordt dit jaar 14 en wil voor haar verjaardag graag uit eten in een restaurant met de meiden uit haar klas. Ze zijn dan met negen meiden en gaan zonder volwassen uiteten. Of wij willen betalen. Zijn ze daar niet een beetje jong voor en is zo iets niet erg duur voor die leeftijd? Is gewoon een feestje thuis met pizza en een film niet ook goed?
17-04-2025 om 18:58
Nick90 schreef op 17-04-2025 om 18:18:
[..]
Miss eens wat vaker buiten de deur eten. Zo duur is het nou ook weer niet en je niet bezighouden met of de ondernemer wel uit de kosten komt, of vind je een karig in holle kies passend 5 gangen voor slechtst 199,00 de man van Johnny Boer ook een zo schokkend duur voor wat je op je bord krijgt?
Wij eten echt wel geregeld buiten de deur hoor. En ja, 200 euro voor een mini gerecht vind ik veel te duur en ga in zo'n tent dus ook niet eten. Ieder zijn ding.
Snap dat er in grote steden meer keuze is dan in kleine dorpen. Wij gaan ook heus wel eens in de stad of een ander dorp iets eten. Maar 20 euro p.p. is lang geleden dat we dat gered hebben hoor. Niet erg, ik ben geen 14 meer met als enige inkomen mijn zakgeld en een krantenwijk.
17-04-2025 om 19:15
Qua budget: Wij gaan gewoon met puber om de tafel, leggen uit dat we een bepaald budget hebben Bedrag X voor een cadeau, bedrag Y voor de 'grote-mensen-visite', bedrag Z voor het feest(je) met vrienden.
Wil je een duur feest met vrienden? Dat kan, maar slaan we dan de grote-mensen-visite over en komen alleen opa en oma even (= minder cadeaus/geld krijgen omdat de ooms en tantes en zo niet komen) of wil je een kleiner/goedkoper cadeau? Pubers kunnen dat prima zelf afwegen.
17-04-2025 om 20:33
"En nee je kind goedkope huismerkproducten laten presenteren als helemaal leuk is niet oke."
Allemachtig. Ik vind dat prima en oke.
17-04-2025 om 22:50
ik vind het zo grappig dat de hele discussie opnieuw oplaait, terwijl TO allang een beslissing heeft genomen en ze lekker een ander plan hebben bedacht. 😁