Radeloos52
10-04-2025 om 15:08
Zoon helemaal in de macht van zijn vriendin
Goedemiddag,
Ik heb een groot probleem. Mijn zoon van nu net 17 heeft een vriendin van 20, wat nu zeker al een jaar aan de gang is. Ze heeft vanaf het begin nooit iets met ons te maken willen hebben, ze kwam nooit. Hij moest altijd naar haar. We hebben ruzie tot en met gehad. Want hij was ook behoorlijk aan het puberen, dus kun ja als ouder toch niks zeggen of doen, want het is toch nooit goed. Nu werkt hij sinds een paar maanden in een winkel, waar hij het goed naar zijn zin heeft. Heeft ook al wat vrienden gemaakt,die wel bij ons over de vloer komen en kunnen blijven slapen. Heel gezellig allemaal. Nu komt ze ineens ook bij ons over de vloer, wat wij natuurlijk helemaal niet willen eigenlijk!Een week of 4 geleden is de ellende weer begonnen. Er was een feestje op het dorp, hij ging er met die jongens naar toe. Zij was aan het werk. Toen begon ze vervelend te doen want hij had haar genegeerd en daar was ze niet goed van, blah blah. Die jongens zeiden al tegen ons, dat meisje is niks voor hem. Dat was de eerste keer dat ze haar zagen. De week daarop is mijn zoon met die jongens uit gegaan. Toen is ze helemaal uit haar stekker gegaan, want dat was niet goed dat hij daar mee weg ging en ze wilde ook mee(maar ze werkt in de horeca, dus niet vroeg klaar) toen zijn die jongens na 2 uur van ellende maar weer naar huis gegaan want madam had in die tijd 8x gebeld en de nodige appjes gestuurd. En ze had een paniekaanval gehad en hij moest haar komen helpen. Ik ben in zijn apps gaan kijken(wat misschien niet zo’n goed idee is, want als moeder wil je ook niet alles weten) maar nu blijkt dat hij een hele dag updates moet geven, wat hij doet, met wie en waar. En als hij niet gelijk reacties ze in paniek en gast ze bellen. En iedere keer, zit het nog wel goed tussen ons en ik hou zo veel van je. Ze is niet goed in haar hoofd( erg genoeg voor haar) maar vorig jaar is ze bijna verplicht opgenomen geweest. Ze gaat iedere week zowat naar emergis. En ze zit aan de anti depressiva. Allemaal heel erg voor dat meisje. Maar ze maakt mijn zoon gewoon helemaal kapot. Hij eet haast niet, slaapt haast niet, 1 bonk zenuwen. Maar hij wil het niet uitmaken. Ze heeft hem helemaal in haar macht, ruzie proberen te stoken tussen de jongens en hem en ons. Wij denken dat ze hem bedreigd met iets wat niemand mag weten of dat ze met zelfmoord dreigt of zo. In ieder geval weten wij niet meer wat we er mee aan moeten, praten met hem werkt niet. Die jongens hebben het ook al geprobeerd, en dan zegt hij ik ben er klaar mee, ik ga het uitmaken en de volgende dag is het weer koek en ei. Iemand de gouden tip!! Sorry voor het lange verhasl

Dymo
15-04-2025 om 16:28
rutiel schreef op 15-04-2025 om 14:16:
[..]
Wat een geweldige manier van anticonceptie!
![]()
Ja toch? Zo blijf je niet ongewild aan iemand vastzitten (pun intended) 🙃

BritgetJones007
15-04-2025 om 21:00
rutiel schreef op 15-04-2025 om 14:16:
[..]
Wat een geweldige manier van anticonceptie!
![]()

AnnaPollewop
16-04-2025 om 12:44
Zeespiegel schreef op 15-04-2025 om 06:41:
[..]
De vrienden waarschuwen de moeder dat het mis gaat. Je moet de boel niet zo verdraaien.
Hoezo ben ik de boel aan het verdraaien? Heb jij meer informatie dan wat er hier gepost is?

AnnaPollewop
16-04-2025 om 12:49
SuzyQFive schreef op 15-04-2025 om 11:33:
[..]
Er zijn natuurlijk verschillende vormen van bps. De vriendin van mijn zoon was net zo als de vriendin van TO en zijn ex heeft ook bps.
Maar de meesten onder ons zijn geen psychiater dus we kunnen gelukkig geen diagnoses stellen 😏
Misschien zijn mensen met BPS gewoon niet allemaal identiek. Net zoals gewone mensen, eigenlijk. We kunnen er verder weinig mee of het meisje nou BPS heeft of niet, of misschien TO wel, of de zoon, wie zal het zeggen.