Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Gaat je kind Theaterwetenschap studeren?

In een ver verleden heb ik theaterwetenschap gestudeerd. In die tijd heb ik heel veel toneelstukken moeten lezen. Die kon je toen als kleine boekjes kopen en ik heb nog altijd een hele rij in mijn boekenkast staan. Ook heb ik mooie boeken over theatergeschiedenis. Nu ga ik verhuizen en kan ik dat allemaal niet meenemen. Dus ik dacht: als iemand een kind heeft dat theaterwetenschap gaat studeren, dan sta ik mijn collectie graag af. Laat maar weten!

Wat een lief initiatief!

Ik gun het jou dat je een echt gemotiveerd iemand vindt, die de boekjes overneemt, koestert en ze ook weer jaren in zijn/haar bezit houdt.

En dat jullie misschien in contact kunnen blijven zodat je weet hoe het de ontvanger van jouw boekjes vergaat.

Als laatste zin, misschien een kritische bedenking: Is theaterwetenschap een snel evoluerende studie? Want dan wordt het misschien moeilijker om nog een geïnteresseerde te vinden.

Succes hoor.

MRI

MRI

20-04-2025 om 19:56

Lief, ik hoop dat er iemand is die dit leest. 

Heeft die studie geen studievereniging die hier helemaal gelukkig van wordt?

Pennetje

Pennetje

21-04-2025 om 10:41 Topicstarter

Ik denk dat de echte klassieke toneelstukken (Sophocles, Goethe, Brecht, Shakespeare, Wilde, Molière) altijd wel in het verplichte repertoire blijven. En juist dat soort stukken heb ik hier volop in de kast staan.
Een studievereniging is een goed idee, daar ga ik eens achteraan. En anders heeft de faculteit misschien nog wel een mediatheek, er was vroeger in de kelder een bibliotheekje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.