Kleinduimpje
07-06-2025 om 14:20
Het treitergedrag van "vrienden"
mijn dochter is 19 jaar en heeft al heel lang een vriendengroep. 1 van de jongens is al maanden vervelend aan het doen als ze bij elkaar zijn, altijd dat dochter dom is. "Je hebt weinig hersencellen, we laten jou dat niet doen, want ben je te dom voor". Af en toe zijn er zelfs vrienden die mee doen, zelfs haar vriendin heeft weleens meegelachen (ik denk allemaal om maar niet zelf aan de beurt te zijn) maar meestal is het die ene jongen. Ze wilt graag bij de vriendengroep blijven, maar is er ontzettend onzeker van geworden. Ik heb al vanalles met haar besproken wat ze zou kunnen zeggen, maar het houdt niet op. Ik weet niet meer wat ik aan moet raden, het enige is om maar bij de vriendengroep weg te gaan wat ik ook onzin vind om je door zo iemand weg te laten jagen. Ik snap het ook niet, dat je je als 19 jarige zo gedraagd.Maar hij trekt zch nergens wat van aan, dus je kunt zeggen wat je wilt, negeren is ook geen optie. Dochter is juist net altijd heel aardig tegen iedereen.

mana_sutiyuq
18-06-2025 om 14:37
Kleinduimpje schreef op 18-06-2025 om 14:31:
[..]
Wat me wel opvalt is dat als ik iets op mijn werk of vrienden vertel ik hele andere reacties krijg als op een forum. Kan aan mij liggen hoor.
Hier of je minder sociaal wenselijk te antwoorden want het is anoniem.
Je staat niet recht tegenover ons dus we kunnen nadenken over onze antwoorden.
Je vrienden zoek je uit: soort zoekt soort, die zijn dus vergelijkbaar met jou.

Kleinduimpje
18-06-2025 om 14:59
RavIvaR schreef op 18-06-2025 om 14:29:
Fijn dat ze aan de chatgroep is toegevoegd. Dan is dat voor nu opgelost.
Wanneer gaat ze op vakantie?
Heeft ze al met de andere vrouwen besproken wat ze tijdens de vakantie willen gaan doen en hoe ze dat voor zich zien?
Over een aantal weken, dat is wel al besproken, maar wil ze nog een keer op terug komen

Meesje
18-06-2025 om 15:11
Collega's en vrienden zullen ook meer reageren vanuit een wens jou te steunen. En ook eerder meehummen. En ik denk dat iedereen hier ook vind dat iemand stelselmatig dom noemen belachelijk gedrag is. Dus wij zouden ook zeggen; goh wat erg, wat een rotjoch, wat een etter enz. Maar het is een forum en mensen gaan verder dan dat en advies geven. Als je alleen meedeleven zoekt kun je het beter bij vrienden en collega's houden.

BritgetJones007
18-06-2025 om 15:32
Kleinduimpje schreef op 18-06-2025 om 10:37:
ondertussen kwam ze een vriend op straat tegen die het vreemd vond dat ze niet erbij in de app stond en die heeft haar toegevoegd, dus ze heeft ook nog aardige vrienden.
Fijn, want het was inderdaad L*llig voor haar.

BritgetJones007
18-06-2025 om 15:45
Kleinduimpje schreef op 18-06-2025 om 10:37:
ondertussen kwam ze een vriend op straat tegen die het vreemd vond dat ze niet erbij in de app stond en die heeft haar toegevoegd, dus ze heeft ook nog aardige vrienden.
Wel raar dat haar "beste vriendin" weigerde dit te doen, waar je wel wat loyaliteit mag verwachten, maar een andere vriend haar wel toevoegde. Want ja, dat was ook raar. Daarom denk ik dat haar beste vriendin niet helemaal zuiver is in deze situatie.
Heeft jou dochter nog nagevraagd bij die vriend die haar wel toevoegde, of die twee andere jongens haar inderdaad niet in die groep wilde, omdat ze dochter irritant vinden?
Ik ben heel benieuwd naar het echte antwoord.
Want haar "bestie" had ook kunnen zeggen dat ze normaal moeten doen en het opnemen voor jou dochter.

yette
18-06-2025 om 16:35
BritgetJones007 schreef op 18-06-2025 om 15:45:
[..]
Wel raar dat haar "beste vriendin" weigerde dit te doen, waar je wel wat loyaliteit mag verwachten, maar een andere vriend haar wel toevoegde. Want ja, dat was ook raar. Daarom denk ik dat haar beste vriendin niet helemaal zuiver is in deze situatie.
Heeft jou dochter nog nagevraagd bij die vriend die haar wel toevoegde, of die twee andere jongens haar inderdaad niet in die groep wilde, omdat ze dochter irritant vinden?
Ik ben heel benieuwd naar het echte antwoord.
Want haar "bestie" had ook kunnen zeggen dat ze normaal moeten doen en het opnemen voor jou dochter.
Jeetje. Ze wist dat niet iedereen even enthousiast van haar werd, maar wilde toch graag in die groep. Haar wens. Dat is nu opgelost.
Laat haar ajb gewoon weer lekker meedraaien. Blijkbaar maakt het haar niet zo uit.
Als je nu weer twijfel gaat zaaien over welke vriend er waarom voor dit oponthoud heeft gezorgd, komt er nooit een eind aan deze soap.

BritgetJones007
18-06-2025 om 18:15
yette schreef op 18-06-2025 om 16:35:
[..]
Jeetje. Ze wist dat niet iedereen even enthousiast van haar werd, maar wilde toch graag in die groep. Haar wens. Dat is nu opgelost.
Laat haar ajb gewoon weer lekker meedraaien. Blijkbaar maakt het haar niet zo uit.
Als je nu weer twijfel gaat zaaien over welke vriend er waarom voor dit oponthoud heeft gezorgd, komt er nooit een eind aan deze soap.
Het gaat mij niet om de soap, of om het ingewikkelder te maken, maar soms kan het wel zo fijn zijn om te weten wat de bron van alles is.
En ik zou persoonlijk niet een groot gedeelte van een appgroepje overhevelen, onder het smoesje "sportgroepje", en dan daar wel actief zijn en in de andere niet.... en daar dan je bestie laten bungelen en niet eens op haar eerste verzoek reageren om daar toegevoegd te worden. Dat is namelijk best opvallend. En dan ineens zijn er twee jonges die haar irritant vinden (maar klopt dat wel?), maar een andere vriend voegd haar wel toe en vind het ook appart.

Roos57
18-06-2025 om 18:31
BritgetJones007 schreef op 18-06-2025 om 18:15:
[..]
Het gaat mij niet om de soap, of om het ingewikkelder te maken, maar soms kan het wel zo fijn zijn om te weten wat de bron van alles is.
En ik zou persoonlijk niet een groot gedeelte van een appgroepje overhevelen, onder het smoesje "sportgroepje", en dan daar wel actief zijn en in de andere niet.... en daar dan je bestie laten bungelen en niet eens op haar eerste verzoek reageren om daar toegevoegd te worden. Dat is namelijk best opvallend. En dan ineens zijn er twee jonges die haar irritant vinden (maar klopt dat wel?), maar een andere vriend voegd haar wel toe en vind het ook appart.
Wil je dit ? Dat is de vraag ? Wil je met zo’n groep omgaan ?
Ja je zit er weer bij . Fijn .
Toch blijft de vraag wil ik dit ? Wil ik dat er zo met mij wordt omgegaan?
Hoeft dochter nu niks mee . Behalve er over nadenken 😜

Kleinduimpje
18-06-2025 om 18:42
ja, dit wil ze. Er zitten bv. 12 jongeren in groep, 2 man in de groep vinden haar irritant. Wat is irritant? Hebben ze dat een keer geroepen, misschien vinden ze haar irri omdat ze niet veel drinkt, het kan vanalles zijn. En niet alle 12 mensen kunnen je even leuk vinden. De rest vindt ze super leuk. Dan ga je toch lekker mee, ik snap dat wel. Verder heeft ze het altijd leuk met ze, nou prima.

BritgetJones007
18-06-2025 om 18:53
Kleinduimpje schreef op 18-06-2025 om 18:42:
ja, dit wil ze. Er zitten bv. 12 jongeren in groep, 2 man in de groep vinden haar irritant. Wat is irritant? Hebben ze dat een keer geroepen, misschien vinden ze haar irri omdat ze niet veel drinkt, het kan vanalles zijn. En niet alle 12 mensen kunnen je even leuk vinden. De rest vindt ze super leuk. Dan ga je toch lekker mee, ik snap dat wel. Verder heeft ze het altijd leuk met ze, nou prima.
Maar heeft dochter dat alleen van die beste vriendin gehoord, of is dat ook bevestigd door die twee jongens?

Kleinduimpje
18-06-2025 om 18:54
nee, alleen van vriendin. En als ze dat een keer hebben geroepen is dat ook geen ramp. Kijk, bij die andere groep is het een ander verhaal.

Meesje
18-06-2025 om 19:27
BritgetJones007 schreef op 18-06-2025 om 18:15:
[..]
Maar nogmaals: waar zie jij staan dat die vriendin die nieuwe groep gemaakt heeft? Je beschuldigt die vrouw van allerlei achterbakse plannen om dochter van TO er uit te werken. Kan. Maar ze kan ook gewoon ook maar een van de 12 zijn in de groep. Geen beheerder van de appgroep, laat staan evil genius en leider van de vriendengroep oid. En dan moet vriendin aan de groep vragen of ze dochter TO willen toevoegen. Iets dat dochter ook gewoon gelijk zelf had kunnen doen.

BritgetJones007
18-06-2025 om 19:35
Meesje schreef op 18-06-2025 om 19:27:
[..]
Maar nogmaals: waar zie jij staan dat die vriendin die nieuwe groep gemaakt heeft? Je beschuldigd die vrouw van allerlei achterbakse plannen om dochter van TO er uit te werken. Kan. Maar ze kan ook gewoon ook maar een van de 12 zijn in de groep. Geen beheerder van de appgroep, laat staan evil genius en leider van de vriendengroep oid. En dan moet vriendin aan de groep vragen of ze dochter TO willen toevoegen. Iets dat dochter ook gewoon gelijk zelf had kunnen doen.
Maar dat ze aan haar beste vriendin vraagt om toegevoegd te worden is toch logisch, dat zij dat als eerste aan haar beste vriendin vraagt

Roos57
18-06-2025 om 19:37
BritgetJones007 schreef op 18-06-2025 om 19:35:
[..]
Maar dat ze aan haar beste vriendin vraagt om toegevoegd te worden is toch logisch, dat zij dat als eerste aan haar beste vriendin vraagt
Ja
En belachelijk dat die beste vriendin weigert.