Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Uithuisplaatsing kinderen onterecht, reden niet bekend/ vermoedens

Lang verhaal, maar even samengevat: moeder heeft er een zooi van gemaakt en heeft zichzelf daarmee logischerwijs in de problemen gebracht.

Zielig voor de kinderen.

Eens met iedereen hierboven. Plus ik haak al af bij het woord 'narcist'. Werkelijk iedereen die gescheiden is, is gescheiden van een narcist tegenwoordig. 

Jeetje wat een verhaal.

Dus in 2020 is de relatie beëindigd, kinderen van 6 en 1 bleven bij moeder wonen. Het contact tussen moeder en ex-partner verliep zeer moeizaam met de nodige ruzies waardoor hulpverlening adviseerde geen contact meer met elkaar te hebben.
In 2022 krijgt moeder een nieuwe relatie en zij en nieuwe partner trouwen dat zelfde jaar. Ex-partner is het niet eens met deze relatie. 
In 2023 wordt het 3e kind van moeder, 1e kind in de nieuwe relatie geboren. Kind komt op de ic terecht alwaar het een bloedtransfusie moet krijgen (rhesus?). Moeder moest eigenlijk ook behandeling, maar kiest ervoor dit niet te doen vanwege de kinderen (?). Moeder heeft meerdere ziekten waaronder een depressie en 'haar ziekte'.
Een OTS wordt uitgesproken voor de 3 kinderen. Onduidelijk waarom.
In 2024 is moeder zwanger van de 4e. Moeder heeft dan stress en besluit dat de kinderen weg moeten. Zij stuurt een mail naar ex-partner waarin ze aangeeft dat de kinderen vanaf nu bij hem wonen. Daaraan wordt gehoor gegeven en vanaf dan wonen de kinderen bij hun vader, kennelijk middels een uithuisplaatsing bij moeder. Dat was echter niet de bedoeling van moeder en zij zegt het woordje 'tijdelijk' in haar mail aan ex-partner te zijn vergeten.
Begin 2025 komt jeugdzorg, na de geboorte van jongste, langs. De jongste is dan 6 weken. Moeder is dan alleenstaand. De relatie met de vader van de jongsten is kennelijk beeindigd. Jeugdzorg ziet tijdens dit bezoek reden om spoedzorg op te starten welke gelijk langs komen. 
Na het bezoek van jeugdzorg en spoedzorg is moeder met de 2 jongste kinderen naar een vriendin/TO vertrokken. Zij heeft wel vertelt weg te zijn, maar heeft niet vertelt waar ze was, wat het adres was. Hierdoor stond hulpverlening voor een gesloten deur zonder te weten waar moeder was. Hierop is groots uitgepakt om moeder alsnog te kunnen traceren. Aangegeven wordt dat moeder zich niet aan afspraken houdt en niet meewerkt. De kinderen zijn derhalve uit huis geplaatst.

En nu is er een crowdfunding gestart voor de moeder.

Vooral dat laatste...

Met de ouders blijven bellen tijdens een huisbezoek is niet zo netjes. Maar met name het 'vluchten' voor hulpverlening. Geen adres doorgeven en de kinderen dus weg houden bij de ingeschakelde hulp vind ik heel onhandig. Ik snap dat dit tot extra zorgen leidt bij jeugdzorg. Zij weten dan immers niet waar de kinderen zijn. Moeder is eerder psychisch instabiel gebleken waarbij ze in een opwelling afstand heeft gedaan van de oudste 2 kinderen. Hulpverlening moet dan wel van het ergste uitgaan. 2 hele kleine kinderen die al onder toezicht staan en die dan plots verdwenen zijn. Dan moeten ze wel hulpdiensten en een zoekactie op touw zetten. Weten zij veel wat moeder in haar wanhoop (aan)doet?

Levina123 schreef op 07-05-2025 om 09:59:

Eens met iedereen hierboven. Plus ik haak tegenwoordig al af bij het woord 'narcist'. Werkelijk iedereen die gescheiden is, is gescheiden van een narcist tegenwoordig.

Schijnt hip te zijn!

We lezen nergens dat deze kwetsbare moeder toestemming heeft gegeven voor dit verhaal, tenzij to toch zelf de moeder is. Zeker gezien het verwijderde vragen om geld.  In beide gevallen, moet dit topic wel blijven staan? 

De Amerikaanse kramp waarin iedereen schiet om een crowd funding te starten bij tegenslag is hier blijkbaar overgewaaid. Die moeder heeft geen geld nodig, maar realiteitszin en opvoedhulp. Ik vermoed dat de schrijfster van dit verhaal de moeder zelf is.

tsjor schreef op 07-05-2025 om 08:03:

Er moet een rapport van jeugdzorg komen waarin staat wat de reden is van de uithuisplaatsing. Het klinkt alsof men overgegaan is tot een crisisuithuisplaatsing. Dan is er op dat moment nog geen rapport, maar daarna moet dat bij de rechter wel ingediend worden. Dat moet binnen 3 dagen. Daarin moet de reden van de uithuisplaatsing staan.
Als moeder weinig inkomen heeft, wat ik me kan voorstellen, met zoveel ziektes, zwangerschappen en kleine kinderen, dan kan ze een toevoeging vragen voor de advocaat en betaalt ze niet zoveel geld.

Tegenwoordig krijg je gratis een advocaat toegevoegd bij een eerste uithuisplaatsing. Betreft het een spoeduithuisplaatsing, dan wordt de advocaat toegevoegd voordat de zitting plaatsvindt. 

je verhaal is te lang.

Ik vind het een vreemd verhaal. Wie is jeugdzorg in dit verhaal? Zonder gerechtelijke uitspraak en tussenkomst van de Raad voor de Kinderbescherming mogen kinderen niet langdurig uit huis geplaatst worden. 

Zelf wel eens een moeder bijgestaan nadat iemand over haar melding had gedaan bij veilig thuis. Dat was in het begin even lastig want in het begin is het toch waar rook is, is vuur. Gezien moeder eerlijk was en mee werkte werd dat beeld gelukkig snel bijgesteld. En daarin kun je dus ook eerlijk zeggen dat je het zorgen soms zwaar vind, dat je hulp nodig hebt etc. In mijn ervaring levert dat geen uithuisplaatsing op en ook geen OTS. Daarvoor moet er echt een aanleiding zijn om te denken dat de kinderen onveilig zijn. 

Ik zou iedereen juist aanraden als je ooit met veilig thuis in aanraking komt om hen te vertrouwen en eerlijk te zijn.

Moederkareltje schreef op 07-05-2025 om 20:56:

je verhaal is te lang.

😂

Het gebrek aan zelfreflectie spat er vanaf bij deze moeder. Arme kinderen, hoop dat ze nu in een rustiger omgeving verblijven.

Levina123 schreef op 07-05-2025 om 09:59:

Eens met iedereen hierboven. Plus ik haak al af bij het woord 'narcist'. Werkelijk iedereen die gescheiden is, is gescheiden van een narcist tegenwoordig.

Of een borderliner, als je bent gescheiden van een vrouw.

Meesje schreef op 07-05-2025 om 10:04:

Jeetje wat een verhaal.

Dus in 2020 is de relatie beëindigd, kinderen van 6 en 1 bleven bij moeder wonen. Het contact tussen moeder en ex-partner verliep zeer moeizaam met de nodige ruzies waardoor hulpverlening adviseerde geen contact meer met elkaar te hebben.
In 2022 krijgt moeder een nieuwe relatie en zij en nieuwe partner trouwen dat zelfde jaar. Ex-partner is het niet eens met deze relatie.
In 2023 wordt het 3e kind van moeder, 1e kind in de nieuwe relatie geboren. Kind komt op de ic terecht alwaar het een bloedtransfusie moet krijgen (rhesus?). Moeder moest eigenlijk ook behandeling, maar kiest ervoor dit niet te doen vanwege de kinderen (?). Moeder heeft meerdere ziekten waaronder een depressie en 'haar ziekte'.
Een OTS wordt uitgesproken voor de 3 kinderen. Onduidelijk waarom.
In 2024 is moeder zwanger van de 4e. Moeder heeft dan stress en besluit dat de kinderen weg moeten. Zij stuurt een mail naar ex-partner waarin ze aangeeft dat de kinderen vanaf nu bij hem wonen. Daaraan wordt gehoor gegeven en vanaf dan wonen de kinderen bij hun vader, kennelijk middels een uithuisplaatsing bij moeder. Dat was echter niet de bedoeling van moeder en zij zegt het woordje 'tijdelijk' in haar mail aan ex-partner te zijn vergeten.
Begin 2025 komt jeugdzorg, na de geboorte van jongste, langs. De jongste is dan 6 weken. Moeder is dan alleenstaand. De relatie met de vader van de jongsten is kennelijk beeindigd. Jeugdzorg ziet tijdens dit bezoek reden om spoedzorg op te starten welke gelijk langs komen.
Na het bezoek van jeugdzorg en spoedzorg is moeder met de 2 jongste kinderen naar een vriendin/TO vertrokken. Zij heeft wel vertelt weg te zijn, maar heeft niet vertelt waar ze was, wat het adres was. Hierdoor stond hulpverlening voor een gesloten deur zonder te weten waar moeder was. Hierop is groots uitgepakt om moeder alsnog te kunnen traceren. Aangegeven wordt dat moeder zich niet aan afspraken houdt en niet meewerkt. De kinderen zijn derhalve uit huis geplaatst.

En nu is er een crowdfunding gestart voor de moeder.

Vooral dat laatste...

Dank voor de samenvatting,  nog steeds meer dan 2 schermen op mijn mobiel... en eens met je, niet uitgesproken, conclusie 

Klassiek voorbeeld van een verhaal dat aan alle kanten rammelt. 

Mocht dit niet jouw eigen verhaal zijn, TO en mocht je echt haar vriendin zijn, wees scherp en geloof niet alles wat ze je vertelt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.