Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

overstappen naar een andere provider met 3 in 1 pakket

Wij zitten al ruim 10 jaar bij online.nl voor onze telefoon, internet en televisie.

Nu merken we al enige tijd dat we niet meer tevreden zijn over de internet verbinding.

Onze smart tv werkt haperend op de wifi. uitzending gemist kijken is echt rampzalig. Kijken we iets terug dan stopt hij zeker in een half uur wel 3 keer en als we pech hebben stopt hij helemaal en begint het weer opnieuw.

Toentertijd hebben we hiervoor gekozen om dat het lekker goedkoop was en er een aanbieding was in combinatie met mijn telefoon abo van t mobile.

Wij willen graag een provider die betrouwbaar is, snel internet heeft.

Ik heb al verschillende providers bekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Welke ervaringen hebben jullie met bijv Vodafone, xs4all, ziggo en kpn? En waar zou ik rekening mee moeten houden bij het overstappen naar een andere provider?

Ik zou het fijn vinden wanneer ik een stapje verder kom.

Ben benieuwd

Gr. k. oekje


Triva

Triva

01-10-2016 om 23:23

tja

Weinig waard maar wij zitten al jaren bij ziggo, nooit gedoe gehad daar, alles wordt snel opgelost als er wat aan de hand is en alleen bij een echte storing hebben we last met de verbinding.

Maar ja, ik hoor ook veel klachten van anderen Zal overal wel zijn.

Mikke

Mikke

01-10-2016 om 23:39

Ziggo

Wij zitten (weer) bij Ziggo met 300/30 internet en analoge TV (geen telefoon, geen mobiel, geen digitale TV). Bevalt ons prima eigenlijk.

KPN kan hier maximaal 60/6 leveren, en dat is voor ons echt niet snel genoeg meer...

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2016 om 00:31

Ook Ziggo

Sinds Ziggo en UPC zijn gefuseerd zitten wij ook bij Ziggo. Ik heb een tijdje terug gekeken of een andere aanbieder interessanter is. Qua abonnementskosten kun je echt wel goedkoper, maar de internetsnelheid is dan ook een stuk lager. Wij hebben na een teleurstellende ervaring met Horizon die mediabox weggedaan. We hebben sindsdien weer de gewone digitale ontvanger. Dat is alweer een tijdje geleden. Ik weet niet of de kinderziektes daar nu een beetje uit zijn. Met Horizon heb je wel meer mogelijkheden, zoals twee programma's tegelijkertijd opnemen. Omdat de vaste telefoon amper iets kost, hebben wij dat er nog wel bij, maar we gebruiken het niet.

Ik lees dat Mikke geen dtv heeft en daar kijk ik van op. Dat zou ik niet meer willen .

Mikke

Mikke

02-10-2016 om 09:55

Kaaskopje

We hebben tot 'n jaar geleden digitale TV gehad, maar maakten er eigenlijk amper gebruik van. We kijken sowieso weinig televisie, dat scheelt. Nu dus alleen analoge TV, de Horizon GO-app en een Chromecast. Dat is voor ons ruim voldoende. Het prijsverschil is bij ons abonnement toch wel iets van 20 euro per maand (bij Ziggo).

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2016 om 10:20

Mikke

Aha, jullie zitten dus niet zonder digitale kwaliteit.

40er

40er

02-10-2016 om 11:00

Kpn

Wij zitten bij kpn, nadat we geen zeggen meer konden krijgen. Beide waren/zijn goed vonden wij.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2016 om 11:01

Mijn 2 centen

Mijn ervaring met KPN is niet best, en dan bedoel ik vooral de klantenservice. Het is gratis en 24/7 bereikbaar als ik me goed herinner, maar de starheid en de neiging elk probleem de schuld van de klant te geven staat me nog héél goed bij.

Ik ben overgegaan van KPN glasvezel naar Telfort ADSL. Veel langzamer, zou je zeggen, maar het bleek dat "onze" glasvezel nou eenmaal heel erg traag was. Dan kan men wel 100 mb aanbieden, als je glasvezelnet nog niet eens de helft aan blijkt te kunnen heb je daar niets aan.

De klantenservice is niet gratis en niet 24/7, maar wat een verademing! Ik kan ze altijd bellen, ook als ik zelf zit te rommelen met mijn apparatuur (ik heb geen smart-tv). Er zitten daar mensen die weten wat ze doen. Het online forum is ook altijd handig als je ergens mee zit.

En klantvriendelijkheid is me alles waard!

Ze hebben ook glasvezel en vertellen je eerlijk hoe jouw verbinding is (bij mij werd dus het goedkopere ADSL-pakket aangeraden omdat mijn glasvezel niet veel voorstelde!).

Daarbij is het handig als je ook een mobiel abo hebt en toen vorig jaar de verlenging van mijn abonnement eraan kwam, kreeg ik een leuke aanbieding.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

02-10-2016 om 11:11

Wat Sally zegt

Mijn glasvezel kan ook maar 60/6 leveren. Dat zeggen drie grote aanbieders dus dan zal het wel kloppen
Ik moet ook een nieuwe provider omdat mijn lokale aanbieder waar ik heel tevreden over was, wordt overgenomen door KPN. Ik heb besloten maar naar KPN te gaan. Dat is het minste gedoe.
Volgens alle vergelijkingssites biedt XS4ALL de beste kwaliteit. Ziggo zou ik niet durven omdat ik nog een UPC-trauma heb, wat een ellende was dat.

Triva

Triva

02-10-2016 om 12:05

Ziggo

Ik heb het idee dat Ziggo goed is als je daarvoor Multikabel had (deel van Noord-Holland). Dat was voor Ziggo de beste provider en het lijkt er op dat dat deel van Nederland minder problemen heeft met Ziggo.

Ik vind de klantenservice bij Ziggo ook prima. Zelfs mijn zoon kwam er laatst met ze uit met een probleem.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

02-10-2016 om 12:12

Triva

Ik woonde wel in Noord-Holland, maar had UPC. Op zich ging dat redelijk probleemloos totdat ik wilde opzeggen ivm mijn verhuizing. Dat heeft me minstens 50 telefoontjes en tientallen minuten in de wacht gekost. Uiteindelijk heb ik wel een vergoeding gekregen voor die helpdeskminuten, maar wat een ellende was dat.

Triva

Triva

02-10-2016 om 12:48

Vesper

Ja, niet in het gebied van Multikabel dus, daarom zei ik: deel van NH. Ik heb nooit UPC gehad.

V@@s

V@@s

02-10-2016 om 12:58

KPN

Ik ben juist wel blij met de helpdesk van KPN. Vind ze juist erg oplossend gericht. Bij mijn laatste probleem bleek dat het verholpen kon worden door een andere modem, en die kon ik toen gratis omwisselen bij de KPN-winkel. Ook als er een monteur moet komen kan dat vaak al de volgende dag.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-10-2016 om 13:07

V@@s

Ik wil er geen wedstrijdje van maken, maar toen ik bij Telfort een modemprobleem had, stond er de volgende dag een meneer van de postpakketdienst voor de deur met een nieuwe.
Vlak voor kerst sneuvelde mijn afstandsbediening. Ik werd verteld dat ik rekening moest houden met de feestdagen en dat het als het even tegen zat, wel eens begin januari kon worden (en ja, dat begreep ik ook), maar daags na kerst had ik hem al in huis met de post.

Als ik echter naar de KPN-winkel had gemoeten, had ik per fiets of OV naar de dichtstbijzijnde stad (20 km verderop) moeten gaan en was ik al gauw een ochtend of een middag kwijt geweest.

Noem het muggenziften, maar net dat beetje extra vind ik erg prettig. .

bastar

bastar

02-10-2016 om 14:18

Ziggo

na eerst UPC nu Ziggo na de fusie. Telefoon, internet, digitale tv, 57 euro, snelheid kabel internet 120/10 mb, ten volle tevredenheid de Horizonbox. Nooit geen problemen gehad

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2016 om 14:31

Ziggo vs UPC

Ik heb voorheen voor Ziggo gewerkt en wij hadden tot voor kort UPC. Bij UPC algemeen gezien altijd prima geholpen en weinig serieuze problemen. Aan de telefoon had ik mensen met klachten over Ziggo. Er waren storingen zo her en der, terwijl wij dat amper ondervonden met UPC. Zo is het maar net hoe het bij huisje X of Y uitvalt. Mensen denken snel in problemen en slecht, maar de realiteit is dat van de miljoenen abonnees het merendeel tevreden is en een minderheid klachten heeft. Wij zijn gemiddeld genomen tevreden met Ziggo, man verbeeldt zich wel eens dat we sinds de fusie problemen hebben, maar ik weet niet of ik dat op de fusie moet gooien. Horizon hadden we al tijdens UPC en die hebben we dus de deur uit gedaan. Ik vond het niet prettig werken, we hadden er problemen mee en met ons ontzéttend veel mensen. Ik durf er daarom niet weer aan te beginnen. Ik vond de programmabalk als je van zender veranderd niet prettig en er waren nog wat dingen, waar man met een korter lontje niet tegen kon.

Wat KPN betreft, hebben wij laatst een akkefietje gehad, die ontzettend bereidwillig is opgelost. De volgende ochtend stond er een breedlachende koerier voor de deur, dus de spullen kwam omruilen en alles werkt weer als een tierelier.

k. oekje

k. oekje

02-10-2016 om 21:01 Topicstarter

dus tot nu toe.....

lees ik dat jullie ziggo toch wel boven aan het lijstje hebben staan.

Ik snap nog niet zo goed wat het verschil is tussen wel en geen horizon.

Uit de test van de consumentenbond komt xs4all het best naar voren.

Wij kunnen geen glasvezel krijgen hier, dus dat valt al wel af.

Verder heb ik tot nu toe 2 opties gevonden.

ziggo alles in 1 (pakket complete)

Of

xs4all, alles in 1 pakket, 100/10 (76.00 p mnd)

Volgens mij blijft dit altijd een gok, wat je ook kiest.

Het is zo jammer dat je niet een maand of 2 kan proberen en als het niet bevalt kunt overstappen

Is dit een gekke keus die ik nu voor me heb liggen?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2016 om 00:09

k.oekje

Horizon is om het even zweverig te zeggen een digitale beleving, je kunt twee programma's tegelijk opnemen, ik zou Ziggo er even op naslaan, ik heb hier even geen parate kennis over. Het is iets uitgebreider dan gewoon dtv van Ziggo.

Wij hebben 150 mb en wij vinden dat echt meer dan genoeg. Daarmee zitten we goedkoper dan de 76 euro van xs4all.

Ik hoor van xs4all altijd wel positieve geluiden, maar om eerlijk te zijn heb ik ook geen problemen met Ziggo.

Marjoleine64

Marjoleine64

03-10-2016 om 20:43

Ziggo zakelijk

Wij hebben thuis (en voor het thuiskantoor van man) Ziggo zakelijk, alweer een aantal jaar. Daarvóór hadden we KPN ADSL. We hebben lang getwijfeld over een overstap, vooral omdat het eerst gezegd werd dat je maar één nummer kon meenemen. Dat klopt ook voor een normaal Ziggo contract, maar bij zakelijk konden we 2 nummers meenemen. De gewone helpdesk kon ons dat echter niet vertellen, die weten helemaal niks. In het begin hadden we wel regelmatig (soms dagelijks) korte en soms ook langere (uren) storingen. Tegenwoordig is het nog maar zelden dat er een korte onderbreking is. Nu moet ik wel zeggen dat wij vrijwel geen TV kijken en daar merk je het natuurlijk onmiddellijk, op de PC wat minder. Maar beide zoons zijn fervente on-line gamers dus die zullen het ook wel snel merken, en ze klagen niet vaak. Dus zeer tevreden over de aansluiting.

Voor de studentenwoning van zoon hebben we besloten om internet via de glasvezel van ON te nemen. Tot nog toe hebben ze geen aansluiting (3 weken geleden aangevraagd), en dat kan nog wel een maand duren. Iets met netbeheerders en zo... maar de vorige eigenaar/bewoner zat ook bij ON... Dus daar zijn we over de service tot nog toe niet zo erg tevreden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2016 om 22:30

Niet Ziggo

Hier ook eest UPC en nu Ziggo, en hier dus geen tevreden klant.

Het is dat ik Horizon zo fijn vind, anders waren we allang overgestapt, maar nu is de maat toch een beetje vol. Inderdaad meerdere keren in uur kort of langer geen verbinding, erg vervelend als je net druk aan het werk bent.

Wij stappen denk ik over op Vodafone of Xs4all.

Tot nu toe tevreden

Met Xs4all, via mijn werk.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2016 om 10:34

Marjoleine

De gewone klantenservice van Ziggo weet inderdaad niets van zakelijke abonnementen. Daar zijn ze niet voor opgeleid. Dat is niet uitzonderlijk. Zakelijke klanten worden indien nodig anders behandeld. Vaak sneller, omdat het belang bij een snelle oplossing van een storing voor zakelijke klanten groter kan zijn dan voor niet-zakelijke klanten. Vandaar dat voor hen éigen servicemedewerkers beschikbaar zijn.

Specht

Specht

04-10-2016 om 10:38

Ziggo

Hier ziggo met de horizonbox, en eigenlijk nooit klachten.
Zoon heeft een eigen appartement en ook ziggo.
Het heeft mij wel een paar middagen gekost, maar uiteindelijk hebben ze bij hem gratis een nieuwe aansluiting gemaakt. Zelfs de aannemer moest erbij komen, omdat er een leiding van buiten naar binnen gemaakt moest worden.Het bleek dat de vorige bewoner een leiding had doorgeknipt.(per ongeluk)
Een goede service vonden wij.

k. oekje

k. oekje

04-10-2016 om 21:19 Topicstarter

waar je woont

Ligt het ook niet een beetje aan de plek waar je woont in Nederland?

kaaskopje,

Wij hebben maar 1 tv. Nou ja, wel een 2e maar dat is zo'n groot bakbeest met een hééééél klein beeldscherm waarbij je een verrekijker moet gebruiken om iets te kunnen volgen.

Kan je zonder horizon ook op 2 schermen tv kijken tegelijkertijd? Dus lekker in bad liggen met je tablet en dan tv kijken?

Welke toegevoegde waarde heeft horizon wanneer je ook tv kunt kijken op je pc? Tenminste, er vanuit gaande dat je tv kunt kijken op je televisie en laptop tegelijk.

Ik vraag het jou maar even, jij zit (zat) dicht bij het vuur

Mari39

Mari39

04-10-2016 om 21:43

Ziggo

Wij hebben ook Ziggo. Ben redelijk tevreden. Er is wel eens wat maar wordt altijd goed opgelost. Zoon klaagt niet over internetsnelheid tijdens gamen. Maar dat hebben wij wel via de kabel dus niet wifi.
Dan wordt het instabiel. Geldt ook voor digitale TV (uitzending gemist Enzo). Dat ging op wifi slecht maar we hebben van die homeplugs met kabel. Geen probleem meer.

k. oekje

k. oekje

05-10-2016 om 00:18 Topicstarter

Och nee hè

Weer wat nieuws.

Dus dan heb je ern kabel lopen van hrt modem naar de tv? Of begrijp ik het niet goed?

Kaaskopje, heb jij alles via wifi?

Dacht ik er bijna uit te zijn.......

Kaaskopje

Kaaskopje

05-10-2016 om 01:09

K.oekje

Als je geen horizonbox hebt, kun je op je telefoon of tablet, of laptop wel horizon kijken. Dat hebben wij ook zo. Op tv kijken wij 'gewoon' digitaal, maar wel interactief. Dus we kunnen opnemen, terugspoelen, pauzeren etc. Omdat wij het in het verleden lastig vonden om een kabel van beneden naar boven te trekken, hebben wij ervoor gekozen om voor de bovenverdieping Digitenne te nemen. Ik heb sinds kort een tv boven en kijk dus via KPN. Nu heb ik wel begrepen, maar dat kan iemand die recenter op Horizon is overgestapt waarschijnlijk beter vertellen, dat de tv boven ook via wi-fi te bekijken is en dus zonder kabel. Mijn ervaring is echter dat wi-fi boven geen stabiel sterk signaal afgeeft. Daar heb je dan toch echt wel een versterker voor nodig. Ik zou dan kiezen voor een stopcontactversterker, dat schijnt weer 'veiliger' te zijn dan een losse repeater. Je hebt zo'n versterker voor nog geen 30 euro, je kunt het zo duur maken als je wilt.

Ik vind dat je met Ziggo een goede provider hebt, een ruim basiszenderpakket, hoge internetsnelheid, de prijs/kwaliteitsverhouding klopt in mijn ogen.

k. oekje

k. oekje

05-10-2016 om 20:50 Topicstarter

kaaskopje

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik zal mijn bevindingen eens voorleggen aan mijn kerel. Hij moet natuurlijk mee beslissen

Iedereen die hier ook zijn ervaring heeft neer gezet... bedankt!
Fijn de verschillende verhalen te lezen om zo een breed beeld te krijgen van wat men wil, nodig vindt en goed vindt functioneren.

IK ga er mee aan de slag.

Groetjes, K. oekje

Mari39

Mari39

05-10-2016 om 21:09

Geen kabel van tv naar router

Maar een homeplug die je in het stopcontact doet. Die zit bij ons achter de tv en van die homeplug naar de tv een kort internetkabeltje. Wifi is in ons huis niet altijd stabiel, zeker als er veel gedown en upload wordt. Wij hebben op onze tweede en derde verdieping ook homeplugs die het wifi versterken. Het redt het anders niet. In de hele straat is dat eigenlijk zo, ongeacht provider is wifi op de bovenste twee woonlagen (van de 4) erg slecht.
Wij hebben geen horizonbox, maar een gewone digitale ontvanger. Werkt prima. Op tablets enzo wel horizon.

Mari39

Mari39

05-10-2016 om 21:12

Net als kaaskopje dus

Ik lees net de reactie van kaaskopje en dat bedoel ik dus. Een stopcontactversterker. VAn sitecom heb ik zon set. Die kun je gebruiken om het wifite versterken maar je kunt er een ethernetkabel mee aansluiten zonder dat de kabel doorgetrokken wordt. En dan heb je het meest stabiele internet.

k. oekje

k. oekje

05-10-2016 om 22:08 Topicstarter

devolo

wij hebben een Devolo dLAN 500 Wifi Starter Kit.

Omdat wij achter in de tuin erg slecht wifi kunnen ontvangen hebben we deze in de bijkeuken geplaatst. Nu hebben we daar perfect wifi.

Best vreemd eigenlijk.

Onze tv pakt de wifi erg slecht en die staat hemels breed nog geen 5 meter bij het modem vandaan.

Terwijl we een devolo hebben aangesloten en achter in de tuin heel goed wifi hebben.

Ik heb geprobeerd om met de kabel onze laptop aan te sluiten op het modem maar 3 van de 4 Lan ingangen deed het niet. Alleen die ene waar de devolo in zit doet het.

Zou ons modem dan kassiewijlen zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.