Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Overdracht

Reload94 schreef op 17-01-2025 om 09:53:

[..]

Nee de reden is dat me ex is vreemdgegaan. Hij denkt hier alleen heel makkelijk over ach lust anders dan liefde.

Alleen omdat ik mijn huidige partner al langer ken, was ooit eventjes een collega van mij. Zegt hij nu dat er langer wat speelde wat dus niet het geval is, sprak hem eerste instantie zelfs niet eens.

Hij zegt ook dat hij me alles zou vergeven dat hij niet erg vindt maarja er was niks gebeurd 😅 maar ik vergeef het hem niet vooral omdat hij nu dus denkt dat het blijkbaar niet erg is als iemand x misstap maak

Je zit nog vol woede zo te horen, je hebt een leukere partner nu toch? probeer het los te laten. Laat hem lullen en als je de regeling wilt gaan naleven doe dat dan gewoon maar houd er wel rekening mee dat dat beide kanten op werkt dus ook voor jezelf want nogmaals of ik heb het verkeerd gelezen maar ik begreep uit je eerste postings dat je het ook wel eens aanpaste als het jou beter uitkwam

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 10:11 Topicstarter

MamaE schreef op 17-01-2025 om 10:02:

Ik vind autorijden als je 24 uur wakker bent met een kind heel onverantwoord. Net zo onverantwoord als rijden met drank op. Dus beter gaat hij eerst slapen en haalt hij daarna kind uit school of na het avondeten.

Het ding met een afspraak is dat beide partijen zich daar aan moeten houden. En ook dat je die niet om de haverklap aanpast, want dan is er feitelijk gezien geen regeling meer. Ik ben ook geen voorstander van altijd eerst de andere ouder vragen voor opvang. Dan blijf je namelijk continu jezelf moeten verantwoorden over wat je allemaal te doen hebt in jouw tijd met kind. En krijg je heel veel wisselmomenten. Je bent gescheiden en moet dus allebei je eigen leven gaan vormgeven met soms een kind en soms zonder kind. Wat je in die tijd doet, heeft de ander niks mee te maken. Het kan ook continu voer voor discussie geven. Als kind bij jou is, heb je soms opvang nodig. Dan regel je dat zelf. En dat kan ook opa/oma, de buurvrouw, oppas uit de buurt zijn. Voor je ex idem. Mocht het echt niet lukken, kun je altijd je ex nog vragen. Maar elkaar standaard als eerste moeten vragen, zou zeker niet mijn voorkeur hebben.

Bij ons staat het er wel in eerst ander ouder vragen als er oppas nodig is Maar advocaat gaf wel aan het niet letterlijk te nemen. Huisgenoten tellen niet mee daar mag kind gewoon blijven want het is immers joun tijd en ze is gewoon thuis en als bijv opa en oma even oppassen kan dit ook gewoon. Het ging echt om als het langere tijd nodig is en niet thuis is. Anders werd het indd heel erg getouwtrek en is in praktijk ook niet praktisch als je telkens om bijv 3 uurtjes ander ouder moet vragen.

Eerste paar maand van samenwonen heb ik er wel rekening mee gehouden omdat mijn ex het niet prettig vind als onze dochter alleen is met hem. Maar op n gegeven moment heb je dt nou eenmaal soms 

Reload94 schreef op 17-01-2025 om 09:41:

[..]

Ja precies, ben dan bang dt hij dan na de tijd drama maakt als m'n partner de deur opendoet ivm ikzelf. 

Dan zorg je dat dat niet gebeurt. Dat is zo simpel!

Jammer dat hij zo doet, maar je kunt alleen je eigen gedrag veranderen, niet dat van hem.

Blijf kalm en beleefd naar je ex toe, zoals je een vage kennis zou benaderen, of een andere ouder van school. Word niet boos, blijf gepast afstandelijk en beleefd.

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 10:14 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 17-01-2025 om 10:09:

[..]

Je zit nog vol woede zo te horen, je hebt een leukere partner nu toch? probeer het los te laten. Laat hem lullen en als je de regeling wilt gaan naleven doe dat dan gewoon maar houd er wel rekening mee dat dat beide kanten op werkt dus ook voor jezelf want nogmaals of ik heb het verkeerd gelezen maar ik begreep uit je eerste postings dat je het ook wel eens aanpaste als het jou beter uitkwam

Nou dan heb ik het verkeerd geformuleerd,  ik zelf nog nooit aangepast.

En klopt heb er altijd slecht tegen gekund als er niet gewoon normaal gecommuniceerd word

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 10:16 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 17-01-2025 om 10:13:

[..]

Dan zorg je dat dat niet gebeurt. Dat is zo simpel!

Jammer dat hij zo doet, maar je kunt alleen je eigen gedrag veranderen, niet dat van hem.

Blijf kalm en beleefd naar je ex toe, zoals je een vage kennis zou benaderen, of een andere ouder van school. Word niet boos, blijf gepast afstandelijk en beleefd.

Klopt indd. Ik denk ook altijd dan ligt het probleem iig niet bij mij, en kan me dochter mij nooit wat kwalijk nemen de rest komt ze dan als vanzelf achter later.

Reload94 schreef op 17-01-2025 om 09:53:

[..]

Nee de reden is dat me ex is vreemdgegaan met mijn toen beste vriendin. Hij denkt hier alleen heel makkelijk over ach lust anders dan liefde.

Alleen omdat ik mijn huidige partner al langer ken, was ooit eventjes een collega van mij. Zegt hij nu dat er langer wat speelde wat dus niet het geval is, sprak hem eerste instantie zelfs niet eens.

Hij zegt ook dat hij me alles zou vergeven dat hij niet erg vindt maarja er was niks gebeurd 😅 maar ik vergeef het hem niet vooral omdat hij nu dus denkt dat het blijkbaar niet erg is als iemand x misstap maak

Jullie zijn beiden nog niet helemaal emotioneel los van elkaar, er sluimeren nog van die onderhuidse gevoelens bij jullie. Dat heeft ook tijd nodig, hoeveel tijd verschilt per persoon en hoe die persoon in het leven staat en in hoeverre die persoon zaken kan loslaten. 

Het is aan jou in hoeverre je je nog laat beinvloeden door het gedrag van vader en welke verwachtingen jij nog van hem hebt.

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 10:23 Topicstarter

linn19 schreef op 17-01-2025 om 10:20:

[..]

Jullie zijn beiden nog niet helemaal emotioneel los van elkaar, er sluimeren nog van die onderhuidse gevoelens bij jullie. Dat heeft ook tijd nodig, hoeveel tijd verschilt per persoon en hoe die persoon in het leven staat en in hoeverre die persoon zaken kan loslaten.

Het is aan jou in hoeverre je je nog laat beinvloeden door het gedrag van vader en welke verwachtingen jij nog van hem hebt.

Ja precies, er zijn overal soms echt erge dingen gezegd of gedaan het ergste vond ik dat hij zei ( rij jezelf dood tegen boom aan ze is beter af zonder jou) en in dit soort momenten komt dat soms nog terug. Maar komt natuurlijk tijd dat je het allemaal los moet laten en denkt ach lul maar lekker. 

Reload94 schreef op 17-01-2025 om 10:14:

[..]

Nou dan heb ik het verkeerd geformuleerd, ik zelf nog nooit aangepast.

En klopt heb er altijd slecht tegen gekund als er niet gewoon normaal gecommuniceerd word

Dit is een verwachting van jouw waar je ex niet aan kan voldoen. Hij verwerkt jullie scheiding op zijn manier en schijnbaar kan hij op dit moment niet anders.

Mijn ex was ook vreemd gegaan, voor mij reden om scheiding in gang te zetten. En hop de hele boel werd omgedraait alsof ik niet te vertrouwen was en ik een slechte moeder was en hij bazuinde dat ook rond. Hij de goeie en ik de slechte, zo staat hij in het leven na de scheiding. Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen en 17 jaar na de scheiding doet hij nog steeds een wedstrijdje wie de leukste ouder is. 

Ik vind het bezopen zoals hij doet maar schijnbaar kan hij niet anders. Het enige wat ik kon doen was mijn eigen pad blijven gaan en me niet gek laten maken door hem.

Blijf gewoon bij de afspraak van 18.00 uur. Dat is voor iedereen duidelijk. Dan kan je ex ook eerst slapen, dat is veel veiliger voor je kind. Mocht hij het daarmee niet eens zijn, dan kan hij die rechtszaak beginnen, zijn keuze. Maar veel kans maakt hij niet.  

Reload94 schreef op 16-01-2025 om 12:20:

[..]

Dat ik aan het werk ben is soms, dat hij der eerder ophaalt ziet hij nu als zijn recht, opzich vind ik eerder halen ook geen probleem dit doet hij bijna standaard en is dus eigenlijk al altijd eerder als normaal maar nu wel die dus hierom nog eerder als normaal als ze misschien net wakker is. maar vind 24uur zonder slaap en met onze dochter in zijn auto wel twijfelgeval en het feit hoe t gebracht word En dat het eigenlijk alleen maar is omdat hij m'n partner niet wil zien terwijl onze dochter en hij juist n hele goeie band hebben, snap dat het lastig is soms voor hem maar vind ook op gegeven moment beetje erover heen zetten

Hij hoeft toch geen 24 uur wakker te zijn? Je kunt slapen voordat je aan je nachtdienst begint, dan werk je 8 uur en daarna ben je thuis. Het kan zijn dat die dag iets langer duurt, omdat je s avonds pas om 19.00 uur naar bed kunt, maar het kan ook zijn dat je een middagdutje kunt doen.

Of je laat je kind een halve dag naar de kinderopvang gaan.

Een rechtszaak kost veel tijd en die rechters hebben wel iets beters te doen, dan dit soort huis-tuin-en keukenproblemen.

Tsjor

En dan doet het probleem zich maar één keer in de 5 weken voor of zoiets. Onvoorstelbaar dat het zo'n gedoe wordt. Tsjor

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 18:12 Topicstarter

tsjor schreef op 17-01-2025 om 17:34:

[..]

Hij hoeft toch geen 24 uur wakker te zijn? Je kunt slapen voordat je aan je nachtdienst begint, dan werk je 8 uur en daarna ben je thuis. Het kan zijn dat die dag iets langer duurt, omdat je s avonds pas om 19.00 uur naar bed kunt, maar het kan ook zijn dat je een middagdutje kunt doen.

Of je laat je kind een halve dag naar de kinderopvang gaan.

Een rechtszaak kost veel tijd en die rechters hebben wel iets beters te doen, dan dit soort huis-tuin-en keukenproblemen.

Tsjor

In dit geval weet ik dat hij smiddags en avonds niet kan slapen. Hij staat normaal vroeg op en hij wou nu proberen ochtends wat langer te liggen 😅 maar is er nu toch op terug gekomen dat hij ochtends toch eventjes gaat slapen en wil der nu om 11 uur halen 😅 ook met van te voren even slapen kom je normaal niet de volgende dag goed de hele dag door, en smiddags gaan slapen terwijl je net onze dochter eerder wil ophalen als normaal is ook beetje onlogisch dan kon ze net zo goed langer bij mij blijven. hij is ook een persoon die echt veel slaapt. Ook na zijn andere diensten slaapt die altijd even. 

Dit is natuurlijk niet de enigste en eerste dat het gebeurt dat hij denkt te "beslissen" wat er gebeurt in mijn tijd en dat alles wat hij wil maar perse doorgezet moet worden zonder goed overleg 

Reload94 schreef op 17-01-2025 om 18:12:

[..]

In dit geval weet ik dat hij smiddags en avonds niet kan slapen. Hij staat normaal vroeg op en hij wou nu proberen ochtends wat langer te liggen 😅 maar is er nu toch op terug gekomen dat hij ochtends toch eventjes gaat slapen en wil der nu om 11 uur halen 😅 ook met van te voren even slapen kom je normaal niet de volgende dag goed de hele dag door, en smiddags gaan slapen terwijl je net onze dochter eerder wil ophalen als normaal is ook beetje onlogisch dan kon ze net zo goed langer bij mij blijven. hij is ook een persoon die echt veel slaapt. Ook na zijn andere diensten slaapt die altijd even.

Dit is natuurlijk niet de enigste en eerste dat het gebeurt dat hij denkt te "beslissen" wat er gebeurt in mijn tijd en dat alles wat hij wil maar perse doorgezet moet worden zonder goed overleg

Het slaap probleem heeft zich dus al opgelost begrijp ik

Reload94

Reload94

17-01-2025 om 18:45 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 17-01-2025 om 18:39:

[..]

Het slaap probleem heeft zich dus al opgelost begrijp ik

Klopt, hij stuurde net bericht dat hij zich toch bedacht had en wel wou slapen even 😅

Een storm in een glas water dus. 
Probeer toch wat beter met elkaar te communiceren. Als je denkt dat hij iets niet kan kun  je je zorgen uitspreken, maar laat de beslissingen dan bij hem. Stap over 'mijn tijd' heen, het is niet jouw tijd, het is de tijd van je kind en je kind heeft een vader en een moeder. 
Dit zijn praktische problemen van de twee ouders, die ieder voor het probleem staan dat ze zorg en werk moeten verdelen (niet het kind!). Hoe meer je elkaar daarin tegemoet kunt komen des te beter wordt die tijd voor je kind. Misschien niet voor jou (hij wil mijn vriend niet zien en hij is jaloers en dat mag niet) of voor hem (nu moet ik die vriend zien en die gaat zich als vader gedragen en dat verdraag ik niet)), maar wel voor je kind. Het begint met elkaar tegemoet komen en elkaar iets gunnen. Je bent zelf altijd de eerste die daarmee kan beginnen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.