Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MRI

MRI

13-02-2025 om 12:37

Alarmerende klachten, willen jullie eens meedenken?

Klinkt bijna als een infectie met het een of ander, een virus?

Ha MRI, vandaag na het onderzoek weer naar huis gegaan? 

Een longontsteking is al uitgesloten? 

Sarcoidose?

Corona

Slik je vitamines of supplementen?

Is er al meer bekend en/of voel je je beter?

MRI

MRI

01-03-2025 om 18:37 Topicstarter

Courage schreef op 24-02-2025 om 17:49:

Slik je vitamines of supplementen?

Ja wel gewoon multivitamine, magnesium, omega 3 en nog wat, wat ik niet uit mijn hoofd weet

MRI

MRI

01-03-2025 om 18:40 Topicstarter

Max88 schreef op 01-03-2025 om 16:25:

Is er al meer bekend en/of voel je je beter

Nee ik voel met niet beter, soms even maar soms ook slechter. Er is nu bekend dat het hart goed is, wat me gerust stelt maar ook bevreemdt, gezien de kortademigheid en hartkloppingen. Volgende stap is de reumatoloog over 10 dagen. Daar verwacht ik wel wat van wat de klachten en pijnen in mijn handen en knieën komen wel overeen met reumatische artritis. 

MRI schreef op 01-03-2025 om 18:37:

[..]

Ja wel gewoon multivitamine, magnesium, omega 3 en nog wat, wat ik niet uit mijn hoofd weet

Ik heb het idee dat je vervelend vindt dat ik vraag naar dit soort dingen. Maar dat is moeilijk te lezen op internet, dus als ik er naast zit, dan sorry.
Wil je even laten weten dat ik oprecht met je begaan ben en gewoon dingen wil helpen uitsluiten. <3

Controleer eens of je niet (al een tijd) over de maximale dagdosering gaat. Bijvoorbeeld een teveel aan B6 kan hele vervelende gevolgen hebben. Hier een link:

https://www.vitamineb6vergiftiging.nl/vitamine-b6-pyridoxine-vergiftiging/symptomen-diagnostiek-en-oorzaken/

MRI

MRI

01-03-2025 om 22:54 Topicstarter

Courage schreef op 01-03-2025 om 22:37:

[..]

Ik heb het idee dat je vervelend vindt dat ik vraag naar dit soort dingen. Maar dat is moeilijk te lezen op internet, dus als ik er naast zit, dan sorry.
Wil je even laten weten dat ik oprecht met je begaan ben en gewoon dingen wil helpen uitsluiten. <3

Controleer eens of je niet (al een tijd) over de maximale dagdosering gaat. Bijvoorbeeld een teveel aan B6 kan hele vervelende gevolgen hebben. Hier een link:

https://www.vitamineb6vergiftiging.nl/vitamine-b6-pyridoxine-vergiftiging/symptomen-diagnostiek-en-oorzaken/

Nee hoor, ik vind het niet vervelend, maar ik ben met zoveel artsen bezig en daarnaast krijg zoveel verschillende suggesties dat ik sommige adviezen even laat liggen. Ik zal hier wel naar kijken

MRI schreef op 01-03-2025 om 22:54:

[..]

Nee hoor, ik vind het niet vervelend, maar ik ben met zoveel artsen bezig en daarnaast krijg zoveel verschillende suggesties dat ik sommige adviezen even laat liggen. Ik zal hier wel naar kijken

Maar waarom vraag je in dit topic dan om adviezen? 

MRI

MRI

02-03-2025 om 10:53 Topicstarter

elledoris schreef op 02-03-2025 om 09:31:

[..]

Maar waarom vraag je in dit topic dan om adviezen?

Goh snap je niet hoe dat gaat? Uit paniek in eerste instantie. Artsen staan voor een puzzel, ik kan er zelf ook niks van maken. Dan ga je vragen, om informatie maar ook om gehoord te worden. En dan is het hardstikke lief dat mensen mee denken. Dat waardeer ook heel erg. Maar ik ben ook behoorlijk ziek en ben bijvoorbeeld vorige week 4 dagen naar het ziekenhuis gemoeten wat ook een aanslag is. Naast dat je de info van de artsen ook moet verwerken. Op een gegeven moment wordt alle informatie gewoon een beetje veel en dan kan ik niet simpelweg meteen naar een vrouwenhartcardiologiekliniek rennen bijvoorbeeld. Alle raad neem ik ter harte, maar door ziekte en moeheid gaat de verwerking ervan langzaam. Snap je niet hoe vermoeiend het is om al die sporen  te volgen als je al 80% van je energie kwijt bent? :

Daarnaast: betekent het feit dat je om meedenken vraagt dan dat je ook alles op moet volgen?

Fijn om te weten dat het niet je hart is. Hebben ze de werking van de kleine bloedvaten kunnen meten? Je kan evt. ook nog een second opinion vragen in LUMC (Leiden), Daar hebben ze sowieso een geschikte hartcatherisatiekamer, waarmee juist die kleine bloedvaten gemeten kunnen worden. Hun Women’s Heart Health Clinic richt ze specifiek op vrouwen, doen ook onderzoek. Ze krijgen vaak genoeg vrouwen waarvan de klachten niet begrepen worden. 
Sterkte, MRI, valt niet mee, hier zo door overvallen te worden en dan na al die onderzoeken nog geen duidelijkheid gekregen te hebben. 

MRI

MRI

03-03-2025 om 13:30 Topicstarter

Labyrinth schreef op 02-03-2025 om 20:07:

Fijn om te weten dat het niet je hart is. Hebben ze de werking van de kleine bloedvaten kunnen meten? Je kan evt. ook nog een second opinion vragen in LUMC (Leiden), Daar hebben ze sowieso een geschikte hartcatherisatiekamer, waarmee juist die kleine bloedvaten gemeten kunnen worden. Hun Women’s Heart Health Clinic richt ze specifiek op vrouwen, doen ook onderzoek. Ze krijgen vaak genoeg vrouwen waarvan de klachten niet begrepen worden.
Sterkte, MRI, valt niet mee, hier zo door overvallen te worden en dan na al die onderzoeken nog geen duidelijkheid gekregen te hebben.

Ja volgens mij worden de kleine bloedvaten onderzocht bij de hartecho. Volgende week moet ik naar de reumatoloog, daar richt ik me nu eerst op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.