Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MRI

MRI

13-02-2025 om 12:37

Alarmerende klachten, willen jullie eens meedenken?

Ysenda schreef op 11-04-2025 om 15:34:

[..]

ok, ik heb een publicatie gevonden over stelling 1 dat een westers eetpatroon hogere ontstekingswaarden geven. Met die onderzoeksopzet klopt dat. Maar als ik het westersedieet lees zijn dat voornamelijk producten die wij ook al als ongezond beschouwen, dus als je een gezond westers eetpatroon er naast zet zullen de resultaten al anders zijn. 2e punt: kleine onderzoeksgroep, maar dat is standaard in het begin.

dan op het punt van verzuren en dat basisch beter is. valt ook behoorlijk wat op af te dingen. urine is van nature aan de zure kant. Dat is zelfs beter bij het voorkomen van blaasontstekingen want de meeste bacterien houden niet zo van een zure omgeving. Wat handig toch dat het menselijk lichaam daar dus al wat op gevonden heeft.

Urine pH: Normal ranges and what they mean

Dus kom maar op met die wetenschappelijke publicaties ter onderbouwing van je stellingen Labyrinth.

Je hebt gelijk dat studies echt over 'verzuring' niet altijd eenduidige resultaten geven.  Ons lichaam zelf heeft allerlei chemische processen die verzuring tegen gaan en ons bloed neutraal houden. 

Er zijn wel studies die de relatie leggen tussen eetpatroon en ontstekingen;Kerstetter, J. et al. (2011): Dit onderzoek toont aan dat een meer alkalisch dieet (met een hoog gehalte aan fruit en groenten) kan helpen om de botdichtheid te behouden en osteoporose te voorkomen door de belasting van het lichaam met zure producten te verminderen.

He, F. J. et al. (2013) in Lancet bespreekt de invloed van fruit en groenten op de preventie van hartziekten.

Gislason, G. et al. (2018) in Circulation bespreekt hoe voeding de gezondheid van het hart beïnvloedt.

Barzel, U. S. et al. (1994) en Frassetto, L. A. et al. (2000) onderzochten hoe een dieet met meer fruit en groenten het zuur-baseregulerend vermogen van het lichaam kan ondersteunen, vooral met betrekking tot de botgezondheid en mineralenbalans.

Dit is geen verdienmodel, maar eten zoals MRI kennelijk al doet. 

Wat ontzettend naar al deze klachten en de oorzaak niet te kennen. Omdat je schrijft al lang vage onbegrepen klachten te hebben wil ik toch ook de ziekte van lyme onder de aandacht brengen. Ontsteking van gewrichten en hartritmestoornissen passen namelijk in het plaatje.

In nederland wordt er slechts op enkele varianten getest, waardoor het vaak ook niet gezien wordt. In bijvoorbeeld Duitsland kan op veel meer varianten getest worden. Dus mocht je er in Nederland al op getest zijn dan wil dit niet met zekerheid zeggen dat je het niet hebt.

Iemand in mijn nabije omgeving heeft hier ook heel veel jaren mee gelopen, veel antibiotica genomen omdat ontstekingswaarden altijd te hoog waren. Na tientallen jaren van ziek zijn, met uiteenlopende klachten, zich laten testen in Duitsland en heeft nu de juiste behandeling.

Bekijk de link hieronder even over de symptomen en wanneer je zoekt op borreliose dan vind je ook meer ervaringen en uiteenlopende klachten. 

https://www.amsterdamumc.nl/nl/patienteninformatie/lymeziekte-lyme-borreliose.htm

Sterkte.

Labyrinth schreef op 11-04-2025 om 23:44:

[..]

Je hebt gelijk dat studies echt over 'verzuring' niet altijd eenduidige resultaten geven. Ons lichaam zelf heeft allerlei chemische processen die verzuring tegen gaan en ons bloed neutraal houden.

Er zijn wel studies die de relatie leggen tussen eetpatroon en ontstekingen;Kerstetter, J. et al. (2011): Dit onderzoek toont aan dat een meer alkalisch dieet (met een hoog gehalte aan fruit en groenten) kan helpen om de botdichtheid te behouden en osteoporose te voorkomen door de belasting van het lichaam met zure producten te verminderen.

He, F. J. et al. (2013) in Lancet bespreekt de invloed van fruit en groenten op de preventie van hartziekten.

Gislason, G. et al. (2018) in Circulation bespreekt hoe voeding de gezondheid van het hart beïnvloedt.

Barzel, U. S. et al. (1994) en Frassetto, L. A. et al. (2000) onderzochten hoe een dieet met meer fruit en groenten het zuur-baseregulerend vermogen van het lichaam kan ondersteunen, vooral met betrekking tot de botgezondheid en mineralenbalans.

Dit is geen verdienmodel, maar eten zoals MRI kennelijk al doet.

In fruit en groenten zitten wel o.a. nicotinezuur (vitamine B3), pantotheenzuur (B5), foliumzuur (B9), ascorbinezuur (C) etc.

Ik vraag me af hoe alkalisch groente en fruit dan is.
Edit: nog even verder gezocht, groente en fruit zijn dus bepaald niet alkalisch, allemaal een pH lager dan 7.

https://www.gezondheidsnet.nl/groente-en-fruit/de-ph-waarde-van-groenten-en-fruit

Hiermee wil ik niet zeggen dat het niet gezond is om groenten en fruit te eten, alleen dat groenten en fruit alkalisch zouden zijn nergens op slaat.

MRI

MRI

12-04-2025 om 11:07 Topicstarter

Junio schreef op 12-04-2025 om 06:30:

Wat ontzettend naar al deze klachten en de oorzaak niet te kennen. Omdat je schrijft al lang vage onbegrepen klachten te hebben wil ik toch ook de ziekte van lyme onder de aandacht brengen. Ontsteking van gewrichten en hartritmestoornissen passen namelijk in het plaatje.

In nederland wordt er slechts op enkele varianten getest, waardoor het vaak ook niet gezien wordt. In bijvoorbeeld Duitsland kan op veel meer varianten getest worden. Dus mocht je er in Nederland al op getest zijn dan wil dit niet met zekerheid zeggen dat je het niet hebt.

Iemand in mijn nabije omgeving heeft hier ook heel veel jaren mee gelopen, veel antibiotica genomen omdat ontstekingswaarden altijd te hoog waren. Na tientallen jaren van ziek zijn, met uiteenlopende klachten, zich laten testen in Duitsland en heeft nu de juiste behandeling.

Bekijk de link hieronder even over de symptomen en wanneer je zoekt op borreliose dan vind je ook meer ervaringen en uiteenlopende klachten.

https://www.amsterdamumc.nl/nl/patienteninformatie/lymeziekte-lyme-borreliose.htm

Sterkte.

Dank voor je reactie. Ik ben op lyme onderzocht door de reumatoloog via bloedonderzoek en de uitkomst was negatief

MRI schreef op 12-04-2025 om 11:07:

[..]

Dank voor je reactie. Ik ben op lyme onderzocht door de reumatoloog via bloedonderzoek en de uitkomst was negatief

Mocht je na vrouwenkliniek en andere ziekenhuizen niet verder komen, dan zou ik zeker een uitgebreidere lymetest in het buitenland proberen. Mijn kennis testte ook negatief op de varianten die in Nl worden getest, maar bleek met uitgebreidere test (na meer dan 20 jaar ziek zijn en vele ziekenhuizen verder) toch lyme te hebben. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.