Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeilijk afvallen

Hi dames,
Ik probeer sind een maand af te vallen. Dit dmv 3x per week naar fitness en minder calorieën eten. Dat laatste hou ik bij in een app. Het rare is ik zie nog steeds niks op de weegschaal. Het werkt erg demotiverend. Achtergrond: afgelopen 4 jaar 2 zwangerschappen gehad, borstvoeding gegeven, veel slaap te kort. 

Iemand ervaring hiermee...

Dwaze-Opa schreef op 06-06-2025 om 20:59:

Ja, en mensen die gaan diëten hebben dan honger. En dat is logisch want het lichaam is gewend aan het voedsel. En we praten hier al over een persoon die een maand bezig is en niks aan gewicht kwijt is. Dan lijkt tracken toch ideaal.

Tracken en monitoren en wegen en meten en perfectioneren is zo’n  beetje een heilig geloof geworden. Zozeer dat zelfs ik dacht dat het moest en me tekort voelde schieten tov mezelf toen ik dat niet langer dan een halve dag vol hield. Maar wonder boven wonder viel ik toch ook zonder al dat gedoe 20 kilo af. (van flink overgewicht naar gezond gewicht, ben maar klein) En Jep, ook zonder een seconde honger te hebben. Ik kón ook geen honger hebben want ik at volledig naar behoefte dus als ik honger had dan at ik. Ik zorgde alleen flink beter dat wat ik at ook gewoon gezond was. Dus genoeg vitamientjes, vezels, eiwitten, gezonde vetten. Misschien ben ik juist wel meer gaan eten, wie zal het zeggen. En matig met redelijk loze calorieën, dan kom je ook al een heel eind. En een fikse portie geduld natuurlijk een maand is niks, en hoe langzamer hoe beter denk ik. 

dan

dan

07-06-2025 om 13:57

Dwaze-Opa schreef op 06-06-2025 om 20:59:

Ja, en mensen die gaan diëten hebben dan honger. En dat is logisch want het lichaam is gewend aan het voedsel. En we praten hier al over een persoon die een maand bezig is en niks aan gewicht kwijt is. Dan lijkt tracken toch ideaal.

Ja, het kan zijn dat iemand te weinig eet en dat is ook niet goed. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.