Grootouders Grootouders

Grootouders

Oma mag nauwelijks op bezoek

Waarom moeten er nou weer hele discussies uit andere topics bijgehaald worden.  Blijf gewoon bij dit onderwerp.  

Laat het modereren lekker aan de mods over. Thanks. 

Ik ben zelf nog geen Oma maar ik mag toch hopen dat mijn kinderen niet zo star zullen doen wanneer ze een kindje krijgen.
Wij hebben drie kinderen en hier was iedereen welkom, al dat geleuter van wennen aan elkaar, hou op zeg, een roze wolk is het sws niet want gebroken nachten blijf je houden en hoe lekker is het dan wanneer je dan eens lekker kan ventileren met iemand.
Hier is de oudste ook prematuur geboren en moest 10 dagen in het ziekenhuis verblijven en ook daar was iedereen welkom, zelfs mijn werkgever kwam op bezoek, heerlijk toch.

Ingrid18 schreef op 16-04-2025 om 12:52:

Ik ben zelf nog geen Oma maar ik mag toch hopen dat mijn kinderen niet zo star zullen doen wanneer ze een kindje krijgen.
Wij hebben drie kinderen en hier was iedereen welkom, al dat geleuter van wennen aan elkaar, hou op zeg, een roze wolk is het sws niet want gebroken nachten blijf je houden en hoe lekker is het dan wanneer je dan eens lekker kan ventileren met iemand.
Hier is de oudste ook prematuur geboren en moest 10 dagen in het ziekenhuis verblijven en ook daar was iedereen welkom, zelfs mijn werkgever kwam op bezoek, heerlijk toch.

In het ziekenhuis op bezoek gaan is iets heel anders dan thuis, bezoektijden zijn afgebakend, de ouders hoeven niet te zorgen dat het huis enigszins opgeruimd is enzovoort. 

Ingrid18 schreef op 16-04-2025 om 12:52:

Dat jij iets heerlijk vind betekend niet dat dat dan maar de norm moet zijn he...

Waarom vinden mensen die zelf ergens geen probleem mee hebben toch altijd dat dát dan de norm der dingen is? 

Mugs schreef op 16-04-2025 om 13:41:

Waarom vinden mensen die zelf ergens geen probleem mee hebben toch altijd dat dát dan de norm der dingen is?

Omdat ze dat (volgens mij allemaal) ook  koppelen aan meteen  zelf op bezoek mogen komen, want anders vinden ze er wat van.

Valeria schreef op 16-04-2025 om 13:48:

[..]

Omdat ze dat (volgens mij allemaal) ook koppelen aan meteen zelf op bezoek mogen komen, want anders vinden ze er wat van.

Dat is natuurlijk onzin.

Ik geef aan dat ik hoop dat mijn kinderen niet zo star zullen zijn wanneer ze een kleintje krijgen.

Al dat cocoonen en softe gedoe is ook wel iets van deze generatie.

Ik ga tegen die tijd echt niet als een opdringerige Oma op de loer liggen maar ik mag wel hopen dat ze het fatsoen hebben hun naaste familie te willen ontvangen.

Ingrid18 schreef op 16-04-2025 om 22:18:

[..]

Dat is natuurlijk onzin.

Ik geef aan dat ik hoop dat mijn kinderen niet zo star zullen zijn wanneer ze een kleintje krijgen.

Ik ga tegen die tijd echt niet als een opdringerige Oma op de loer liggen maar ik mag wel hopen dat ze het fatsoen hebben hun naaste familie te willen ontvangen.

Nu geef je er weer een waardeoordeel aan, je noemt het onfatsoenlijk als ze het anders doen dan jij zou doen.

mana_sutiyuq schreef op 16-04-2025 om 23:25:

[..]

Nu geef je er weer een waardeoordeel aan, je noemt het onfatsoenlijk als ze het anders doen dan jij zou doen.

Blijkbaar is het ontzettend moeilijk om te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is, en dat ook niet ieders omstandigheden hetzelfde zijn. Een extravert iemand met een ongecompliceerde bevalling zal anders reageren en andere wensen hebben dan een introvert zoals ik na mijn tweede bevalling, met drie liter bloedverlies, 48 uur niet geslapen, de baby die bijna overleed en een enorme post partum depressie en een stilgeboren kindje in de voorgeschiedenis. De eerste dag mochten ouders en schoonouders in het ziekenhuis komen, maar thuis hebben we het bezoek toen strikt beperkt. Heel nabije mensen waren welkom, maar ik bleef boven in bed en na een uurtje was het klaar, ook als je van ver kwam. Vond ook niet iedereen leuk, maar was het onfatsoenlijk? Ik vind van niet. 

[..]

Dat is natuurlijk onzin.

De vorige generaties deden veel dingen puur uit verplichting en ook niet omdat ze dat altijd zo leuk of prettig vonden. Fijn dat het nu meer geaccepteerd is dat mensen zelf keuzes kunnen en mogen maken.

Het is ook maar net hoe je het topic van To leest; de kinderen van To zijn helemaal niet star of onfatsoenlijk; ze is immera gewoon welkom. Zij is zelf erg star en onfatsoenlijk over de frequentie. Ze kan ook accepteren dat haar kinderen andere keuzes maken ipv zich zo te gedragen. Zij zet de toon in deze.

[..]

Dat is natuurlijk onzin.

Nee, dat is precies wat ik bedoel, en je illustreert het zelf ook nog eens in iedere zin.

Er waren ook anderen die benadrukten hoe druk met bezoek het bij hen zat na de geboorte en die er ook iets van zouden vinden als zij zelf niet meteen werden geïnformeerd of welkom waren. Kortom, IK wil dat ze het zo doen, want IK deed het ook zo.

Dat is een heel andere insteek dan IK deed het zo, maar zo hoeven zij het niet te doen. In dat geval denk je immers niet alleen maar aan jezelf, maar begrijp je dat er omstandigheden zijn waarom iemand het anders kan doen. (Al is persoonlijkheid ook gewoon iets waar geen andere omstandigheid bij nodig is.)

Nick90 schreef op 16-04-2025 om 12:58:

[..]

In het ziekenhuis op bezoek gaan is iets heel anders dan thuis, bezoektijden zijn afgebakend, de ouders hoeven niet te zorgen dat het huis enigszins opgeruimd is enzovoort.

Ik denk dat je daar aardig in vergist. Je bent hele dagen in de weer. Elke keer reis je van het ziekenhuis naar huis en terug. Thuis moet je de boel ook bijhouden. Zeker als er andere kinderen zijn. 

Dwaze-Opa schreef op 18-04-2025 om 09:11:

[..]

Ik denk dat je daar aardig in vergist. Je bent hele dagen in de weer. Elke keer reis je van het ziekenhuis naar huis en terug. Thuis moet je de boel ook bijhouden. Zeker als er andere kinderen zijn.

Klopt, maar je ontvangt thuis geen bezoek en in het ziekenhuis gooien ze bezoek dat te lang blijft er vanzelf uit. 

AlisonH schreef op 18-04-2025 om 09:49:

[..]

Klopt, maar je ontvangt thuis geen bezoek en in het ziekenhuis gooien ze bezoek dat te lang blijft er vanzelf uit.

Ik neem aan dat to wel een normaal denkend persoon is dat ze ook beseft dat je op een moment te veel ben. Ik denk ook dat het twee kanten op werkt. Geven en nemen. 

Zoals ik al typte denk ik dat er meer speelt dan alleen het bezoek. En dat ze eerst met elkaar moeten praten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.