Terschelling
30-04-2025 om 10:47
Eindexamens 2025
De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

AnnaNiem
04-07-2025 om 20:12
stilletjes dit topic meegelezen.... gefeliciteerd aan alle geslaagden!
Hier zijn de slagingspercentages van dochter haar school, bekend gemaakt op facebook; basis 100, kader 100, theoretisch 98, havo 89, vwo (atheneum + gymnasium)97. Opvallend dat havo zo afwijkt en dat bij meer scholen de laagste slagingspercentage heeft. Zijn daar redenen voor te bedenken?
Mijn dochter is trouwens met een rapport met alleen maar 7 en 8 over naar gymnasium 4 en heeft voor het combiprofiel em/cm gekozen. Haar hele klas was zonder bespreking over zei ze.

Kimdekim
04-07-2025 om 20:50
Gisteren diploma uitreiking gehad van dochter. Ik vind het een enorm lange zit. Maar ze hadden wel voor iedereen een mooi praatje. Mentor zei dat iedereen van haar mentorklas was geslaagd. Uit de andere mentorklas waren dus de 6 gezakten. Ook wel logisch ergens want dochters klas was merendeel e&m een andere klas merendeel N&T of N&G.

Zilver_gray
04-07-2025 om 21:02
Wij hebben pas volgende week (maandag) diploma uitreiking.
Ik zag dat dochter én geslaagd is voor haar N&T én geslaagd voor N&G? Alsof ze 2 verschillende profielen heeft gedaan.

Tuna1968
04-07-2025 om 22:41
Zilver_gray schreef op 04-07-2025 om 21:02:
Wij hebben pas volgende week (maandag) diploma uitreiking.
Ik zag dat dochter én geslaagd is voor haar N&T én geslaagd voor N&G? Alsof ze 2 verschillende profielen heeft gedaan.
Hier heeft dochter ook 2 cijferlijsten voor het N&G en voor N&t profiel.
Staat precies het zelfde op. Alleen op de ene lijst staat N&G en op de andere N&T

Kimdekim
05-07-2025 om 01:36
Tuna1968 schreef op 04-07-2025 om 22:41:
[..]
Hier heeft dochter ook 2 cijferlijsten voor het N&G en voor N&t profiel.
Staat precies het zelfde op. Alleen op de ene lijst staat N&G en op de andere N&T
Mijn zoon had 3 profielen naar kreeg inderdaad alleen een lijst voor NT en een voor NG. Waarom ze nou juist dat doen is mij niet duidelijk

anomarie
11-07-2025 om 13:58
Hier zijn de diploma's uitgereikt. Dochter kreeg een eervolle vermelding door haar hoge wiskunde B cijfer (9,3). Verder een leuke bijeenkomst met filmpjes en een persoonlijk praatje. Dit laatste deden ze in 2 tallen met ouders naast je, dus niet voor de hele volle zaal. Ondertussen keken de andere genodigden naar allerlei foto's en video's van de afgelopen jaren en filmpjes die de leerlingen zelf hadden opgenomen.
Zoon deed de VAVO. Daar klassikaal een persoonlijk praatje. SOmmige mentoren waren er niet, toch knap van de afdelingsleider die van elk kind wel iets persoonlijks wist te vertellen, ondanks zij ze nog nooit gezien had (wat benoemd werd als een goed teken omdat je je dan goed gedragen had