Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamens 2025

De eindexamens staan voor de deur. Mijn oudste doet eindexamen Havo. Ze staat overal net aan voldoende voor en is hard aan het leren. Wie vindt het leuk om mee te praten?

Nu word ik toch ook wel nerveus, raar hoe dat werkt. Eigenlijk zou mijn man thuis zijn vandaag (die werkt altijd op donderdag thuis), maar die kwam er gistermorgen opeens mee dat hij toch niet thuis kon zijn. 
Toen ik het daar bij de koffieautomaat met mijn leidinggevende over had, zei zij meteen: oh maar dan moet jij gewoon naar huis! Ik voelde me bezwaard, omdat ik de komende twee weken al verlof opneem (niet gebruikelijk binnen het onderwijs om dit buiten schoolvakanties te doen), maar zij zei: sommige dingen zijn echt belangrijker. Zo fijn zo'n baas! 

Nu net appje van dochter: help! Waarom zijn de N termen zo laag?! Dus ook daar neemt de stress nu toe. 

Ik duim voor iedereen hier! En sterkte met wachten

Schemerlampje schreef op 11-06-2025 om 14:44:

[..]

Als ze nu een vak herkanst, heeft ze volgend jaar geen herkansing meer. Ik zou dus wel met school bespreken of het handig is om dat nu al te doen, nu je nog niet weet hoe de examens van volgend jaar zullen gaan.

School zei dat ze dit jaar een herkansing heeft en volgend jaar een herkansing. Nog maar even goed vragen dan.

mamaonbekend schreef op 12-06-2025 om 08:31:

Het valt nogal tegen !
Wiskunde is hier heel slecht gemaakt, en ook veel klachten over geweest. En die heeft een N term 1.0
en dat vak zou het verschil kunnen maken denken we. Daar hoopten we júist op een hoge N term, maar niet dus.
Frans is juist 0.7 en ook niet zijn beste vak.
AK ging “goed” en die heeft een 1.6.

Dus ik had nog beetje hoop maar die is nu wel weg.

Hier precies zo! Zoveel klachten over wiskunde, docenten voorspellen 1,5 en dan toch maar een nterm van 1. Hoe dan

Netherfield schreef op 12-06-2025 om 08:37:

[..]

School zei dat ze dit jaar een herkansing heeft en volgend jaar een herkansing. Nog maar even goed vragen dan.

Als dit vavo is dan heeft ze per jaar een herkansing. Dat is mijn dochter ook zo verteld.

hier is wiskunde a 1.8...de hoogste zo te zien, hoger nog dan scheikunde waar vriendinnen over geklaagd hadden dat t zo moeilijk was. Frans is t laagst 0.2. We wachten t maar af...uiteindelijk hangt t er ook vanaf hoe ze het gedaan hebben. Hopelijk een fijne uitslag voor iedereen, sterkte met wachten!

Wat ontzettend balen dat die N termen zo tegenvallen! Hier slaapt kind nog.
Ze wordt pas vanaf 15:00 vanmiddag gebeld, niet te doen 

Hier hebben ze de tijd van bellen aangepast tussen  15.45 en 16.30. Gisteren had dochter gala en toen zei haar mentor dat ze alfabetisch zou bellen.  Als je niet geslaagd bent moet je om 16.30 op school zijn.  Ik snap niet zo goed hoe ze dat willen doen eigenijk.  Vanaf ons huis is het sowieso 20 minuten fietsen als je hard fietst en ik verwacht dat als iemand hoort dat diegene gezakt is ze ik nog wel ff moeten bijkomen. Nou heeft dochter geen enorme klas maar meer dan 1 minuut pp zal ze toch wel uittrekken?

De n-termen lijken hier juist goed uit te pakken. Engels en Nederlands hebben hogere n-termen dan verwacht en dat had dochter ook nodig. Wiskunde B is lager dan verwacht met een n-term van 1,3 maar dat heeft ze heel goed gemaakt. 
Het is en blijft afwachten. We blijven goede hoop houden voor 2 vlaggen. 

Mentorklas van dochter is niet zo groot, dus ik hoop dat we niet tot half vijf hoeven te wachten.

0.7 N voor Nederlands, betekent dit dat de cijfers naar beneden worden bijgesteld?

Femke09 schreef op 12-06-2025 om 11:00:

0.7 N voor Nederlands, betekent dit dat de cijfers naar beneden worden bijgesteld?

er waren tot vanmorgen nog geen cijfers, het bekend maken van de definitieve N-termen betekend dat er een cijfer vastgesteld kan worden.

Femke09 schreef op 12-06-2025 om 11:00:

nee het beste kan je het aantal punten uitrekenen en dan in de normtabel kijken waar je uit komt. hoe hoger je scoort, hoe minder de n-term effect heeft op je uiteindelijk cijfer. Hoe hoger de n-term hoe positiever het uitpakt voor leerlingen. 

Een geslaagde hier, hoera!

gefeliciteerd! Dat is lekker snel bekend!

Nowee schreef op 12-06-2025 om 12:11:

Een geslaagde hier, hoera!

Gefeliciteerd!! Wat weet je dat snel, fijn zeg!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.