Relaties

Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.

Izza
08-04-2025 om 11:28
Buitenspel2024 schreef op 08-04-2025 om 10:39:
[..]
Tsjah. Eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe. Afgelopen week akkefietje thuis omdat ik dus niet alles weet.
Therapeut adviseerde om full disclosure te doen. Dat ik vragen meegeef en man de volledige waarheid op tafel legt, ook als hij denkt 'dat heb ik al gezegd' of wat dan ook.
Ik hoop heel erg dat hij mee gaat werken hieraan, maar betwijfel het ten zeerste. Ik heb het al eens eerder gevraagd en ook daar geen gehoor op. Maar de puzzel is hier ook niet compleet gelegd en dat is heel vervelend.
Welke antwoorden zoek je nog en wat zouden die je (kunnen) brengen?
Dat klinkt heel erg mooi. Maar het is niet de waarheid maar zijn waarheid. Dat kunnen verschillende dingen zijn.
En ik heb ook zaken gehoord waarvan ik achteraf mij afvroeg of ik dat wel had willen weten. Soms is het beter niet alles te weten.
Afsluiten is iets dat je alleen zelf kunt doen.

Irtje
08-04-2025 om 11:49
Peet52! schreef op 08-04-2025 om 09:12:
Even een vraag. Hoe gaan jullie om met het niet weten.
Het niet weten van de volledige waarheid. Ook al ben je uit elkaar. Ik weet dat ik vooruit moet. Maar ik heb hier zoveel vraagtekens over. Het lijkt wel alsof het me stagneert om verder te gaan.
Ik weet dat het niet helpend is. Maar het blijft me maar bezighouden.😔
Zo herkenbaar dit. Ik merkte dat dit mij tegenhield om verder te kunnen met hem en de hele situatie. Voor mij voelt het dat pas als hij de hele waarheid verteld we samen ook echt kunnen kijken naar wat er opgelost moet worden. Want zolang zijn eigen pijn/schaamte blijft prevaleren boven eerlijk durven zijn geloof ik niet meer in herstel, er blijven dan geheimen die drukken op het heden.
Moeilijk om los te laten maar dat is het enigste wat je mi kunt doen in deze situatie. Ik ben bang dat het cliché, tijd heelt hier als enigste opgaat.
Jij hebt het zo lang gevochten en volgehouden om de waarheid boven tafel te krijgen, net zoals ik, dat er niks anders opzit dan accepteren dat dit gewoon de persoon is die hij is. Moeilijk maar uiteindelijk kom je hier sterker uit dan hij want hij kan het blijkbaar niet loslaten en onder ogen zien (dan had hij je het wel verteld) en werken aan (echt) herstel.
Knuffel voor jou🧡

Breiertje
08-04-2025 om 12:31
als je de hele waarheid wil weten, alles op tafel.
Maar hoe weet je dan dat je alles weet?
Hij kan zeggen, dit is alles, en wij geloven dat er meer is.... Ik heb hier ook zo vast in gezeten. Maar je weet alleen wat hij je zegt, toch?
Ik denk dat er meer is, hij zegt van niet. Alles wat hij vertelde daarvan vond in bewijzen. Ik heb niets meer gevonden. Is dit omdat er niet meer is? En ik alles weet?
Of is dit omdat hij zijn sporen goed wiste?
Momenteel laat ik dit los. Ik zal nooit weten of er meer is of niet.
Ik kijk wat er nu is.
En antwoorden op vragen, het waarom... Hij weet dit oprecht zelf niet. Zelfs niet met therapie.
Ik heb het nu los kunnen laten, al een week of 2. En dat geeft me rust. Maar geen idee wanneer het weer zal opborrelen. Acceptatie dat je misschien niet alles zal weten, of dat je wel al alles weet...
'het wordt beter'
zei de tijd zacht.
'laat mij maar
het werk doen...'

MRI
08-04-2025 om 12:37
Breiertje schreef op 08-04-2025 om 12:31:
als je de hele waarheid wil weten, alles op tafel.
Maar dat is vooral als je door wilt met elkaar, toch? Als je al aan het afsluiten bent, is het dan nog nodig. En daarbij: je kan alles gevonden hebben, maar wat hij in zijn hoofd bewaart aan fantasieën e.d. zal je toch nooit weten.

Breiertje
08-04-2025 om 12:41
MRI schreef op 08-04-2025 om 12:37:
[..]
Maar dat is vooral als je door wilt met elkaar, toch? Als je al aan het afsluiten bent, is het dan nog nodig. En daarbij: je kan alles gevonden hebben, maar wat hij in zijn hoofd bewaart aan fantasieën e.d. zal je toch nooit weten.
Klopt. Zoals ik zei, ik ga nooit weten of ik alles weet. Het graven maakt me ongelukkig. Eat win ik erbij. Ik focus me op het nu.

Buitenspel2024
08-04-2025 om 13:03
Izza schreef op 08-04-2025 om 11:28:
[..]
Dat klinkt heel erg mooi. Maar het is niet de waarheid maar zijn waarheid. Dat kunnen verschillende dingen zijn.
En ik heb ook zaken gehoord waarvan ik achteraf mij afvroeg of ik dat wel had willen weten. Soms is het beter niet alles te weten.
Afsluiten is iets dat je alleen zelf kunt doen.
Ik weet het niet. Ik bedenk me bij vragen wel wat ik heb aan het antwoord, op zich. Maar vind ergens ook dat je deelgenoot moet kunnen zijn van dat hele 'geheime' stuk. Het blijft zijn waarheid, en ze kunnen altijd nog dingen achterhouden. De realiteit van nu maakt de waarheid wellicht ook weer anders.
Fantasieën ga/wil ik zelf niet vragen, maar kan me best voorstellen dat iemand dat misschien ook niet meer zou weten.
Maar heel eerlijk denk ik niet dat ik de antwoorden krijg, en inderdaad alleen moet gaan afsluiten..

Elpisto
08-04-2025 om 13:47
Nou hier was er ook weer wat zeg.
Ik werd ineens via een marktplaats advertentie benaderd, door de ex-minnaar van ex-vrouw. Of ik wel wist dat ze nog steeds met hem ging en dat ze bij hem kwam en dat die zoveel bewijzen had en dat mijn ex-vrouw een narcist was en dat die vond dat ik dat moest weten.
Netjes op gereageerd dat ex en ik al tijden geen stel meer zijn en wat ze dus wel of niet doet in der vrije tijd, non of my damn business is en hij dus ook niks aan mij te bewijzen had. Hij had zijn nummer er bij gezet, maar ik zit er niet op te wachten dat hij mij ook nog op mijn nummer gaat lopen lastig vallen. Immers hoef ik niks meer van mijn ex-vrouw en ik zou ook niet weten waarom ik dat soort dingen dan nog zou willen weten.
Wat er wel even een stapje over ging, is dat hij de man van mijn werkgever ook benaderd heeft met een soortgelijk verhaal: Of ze mij wel eens spraken, want mijn ex-vrouw ging nog steeds vreemd met hem. Toen ben ik wel echt ontploft. Ik ben nog een beetje aan het overwegen wat ik hier mee aan moet. Zoals gezegd: Wat ze wel of niet doet kan me echt geen reet interesseren. Maar dat die gozer mijn fucking werkgever benaderd, vind ik wel next level shit eerlijk gezegd.
Ex-vrouw was er ook redelijk over van slag. Heb ook heel duidelijk gemaakt: Jij lost dit nu op, anders los ik het op en dan zijn de consequenties voor jou.
Stelletje idioten. Ik ben 0,0 partij in deze hele situatie en zelfs als we geen stel meer zijn ( al bijna een jaar niet straks) krijg ik nog dit soort onzin om de oren. Idioten.

RoodVruchtje
08-04-2025 om 14:03
Jeetje Elpisto, dit gaat wel heel erg ver! Aan de andere kant, ik denk dus dat hij in een soort van dezelfde situatie zit als jij destijds, dat jouw ex-vrouw ook hem “kunstjes flikt” die het daglicht niet kunnen verdragen.
Niet dat hij daarvoor bij jou moet aankloppen, of zelfs bij jouw werkgever (krankzinnig!), en jij hoeft daar ook helemaal niks mee, maar dit alles laat wel zien hoe onbetrouwbaar jouw ex is. Dat zij hele nare (understatement) trekjes heeft en je eigenlijk heel ‘blij’ moet zijn dat jullie niet meer samen zijn!

Elpisto
08-04-2025 om 14:15
RoodVruchtje schreef op 08-04-2025 om 14:03:
Jeetje Elpisto, dit gaat wel heel erg ver! Aan de andere kant, ik denk dus dat hij in een soort van dezelfde situatie zit als jij destijds, dat jouw ex-vrouw ook hem “kunstjes flikt” die het daglicht niet kunnen verdragen.
Niet dat hij daarvoor bij jou moet aankloppen, of zelfs bij jouw werkgever (krankzinnig!), en jij hoeft daar ook helemaal niks mee, maar dit alles laat wel zien hoe onbetrouwbaar jouw ex is. Dat zij hele nare (understatement) trekjes heeft en je eigenlijk heel ‘blij’ moet zijn dat jullie niet meer samen zijn!
Ik denk dat het een beetje een wisselwerking tussen die 2 is. Vergis je niet, wat hij aan manipulatie gedaan heeft gaat ook vrij ver. Wat dat betreft passen ze allebei heel erg goed bij elkaar. Het rare er aan is, dat hij dondersgoed weet dat wij geen stel meer zijn. Dus ik snap in die zin niet zo goed waarom ik hier weer in betrokken moet worden.
Het is net een klein kind. Ik heb de appjes gezien, ze had hem zaterdag geappt dat er wat haar betreft niet meer in zat dan vriendschap en daarop ging hij HELEMAAL uit zijn plaat. Dat gaat echt heel erg ver, met dreigen van dode oma's aan toe ( Hij heeft haar een tijdje proberen wijs te maken dat hij paranormaal begaafd is en contact heeft met haar oma's). Echt heel ziekelijk. Beide. Maar laat mij hier mee rust.

RoodVruchtje
08-04-2025 om 14:24
Elpisto schreef op 08-04-2025 om 14:15:
[..]
Ik denk dat het een beetje een wisselwerking tussen die 2 is. Vergis je niet, wat hij aan manipulatie gedaan heeft gaat ook vrij ver. Wat dat betreft passen ze allebei heel erg goed bij elkaar. Het rare er aan is, dat hij dondersgoed weet dat wij geen stel meer zijn. Dus ik snap in die zin niet zo goed waarom ik hier weer in betrokken moet worden.
Je weet toch ook niet wat zij hem schrijft/vertelt? Voor hetzelfde geld heeft zij hem wijsgemaakt dat jullie het weer proberen, ze woont immers onder hetzelfde dak. Kan best dat hem dat tot waanzin drijft en hij op deze manier probeert uit te zoeken of dat klopt?
Dat bedoel ik dus met haar nare trekjes. En wie weet geniet zij er stiekem ook enorm van, al doet zij naar jou voorkomen van niet!? Ze is gewoon enorm onbetrouwbaar!
Enne, een kat in t nauw maakt nog altijd rare sprongen!

Buitenspel2024
08-04-2025 om 14:51
RoodVruchtje schreef op 08-04-2025 om 14:24:
[..]
Je weet toch ook niet wat zij hem schrijft/vertelt? Voor hetzelfde geld heeft zij hem wijsgemaakt dat jullie het weer proberen, ze woont immers onder hetzelfde dak. Kan best dat hem dat tot waanzin drijft en hij op deze manier probeert uit te zoeken of dat klopt?
Dat bedoel ik dus met haar nare trekjes. En wie weet geniet zij er stiekem ook enorm van, al doet zij naar jou voorkomen van niet!? Ze is gewoon enorm onbetrouwbaar!
Dit dacht ik ook, misschien denkt hij dit..

Elpisto
08-04-2025 om 16:12
RoodVruchtje schreef op 08-04-2025 om 14:24:
[..]
Enne, een kat in t nauw maakt nog altijd rare sprongen!
Het zou kunnen inderdaad. Ik weet niet aIles wat ze hem schrijft, maar ik heb veel wel gelezen. Die man is een nog grotere narcist dan mijn ex, dus wat dat betreft hebben ze elkaar goed gevonden.
Maak me er zelf niet zo druk om bij wie dit weg komt of waarom iemand doet wat die doet. Ik wil gewoon dat ze allebei mij er buiten laten. Zo makkelijk is het.

Izza
08-04-2025 om 16:29
Des te meer reden om haar zo snel mogelijk de deur uit te krijgen. Desnoods tijdelijk in het netwerk of een vakantiehuisje. Zo kom je nooit los van elkaar. Ik zou je omgeving (dus werkgever en vrienden) ook inlichten wat er speelt. Straks krijg jij hier nog problemen mee...

RoodVruchtje
08-04-2025 om 16:41
@ELPISTO
De vakantieparken zijn weer geopend! Is het niet beter dat jouw ex hier een huisje huurt totdat zij elders terecht kan of jij de financiering rond hebt vwb uitkopen? Lijkt mij nou niet zo’n gezonde situatie met zn allen onder 1 dak!

GekkeHenkie100
08-04-2025 om 17:31
Peet52! schreef op 08-04-2025 om 09:12:
Even een vraag. Hoe gaan jullie om met het niet weten.
Het niet weten van de volledige waarheid. Ook al ben je uit elkaar. Ik weet dat ik vooruit moet. Maar ik heb hier zoveel vraagtekens over. Het lijkt wel alsof het me stagneert om verder te gaan.
Ik weet dat het niet helpend is. Maar het blijft me maar bezighouden.😔
Er zijn denk ik twee verschillende dingen die ons bezig kunnen houden: ‘wat is er gebeurd en hoe is dat gegaan’ en het andere is ‘wordt mij wel de waarheid verteld?’
Het eerste heb ik toevallig afgelopen weken weer wat last van gehad. Beelden die zich opdringen en waar ik moeilijk niet aan kan denken. Ik zie dat als een poging om iets te verwerken waar ik zelf niet bij was. Daarom had ik behoefte veel details te horen, dan wist ik ook wat ik moest verwerken. Inmiddels denk ik dat het ook een poging van mijn brein is om pijn in mijn lijf weg te denken. Een zinloze poging om het kleiner te maken of zelfs een poging om te doen alsof het niet gebeurd is. Maar de pijn zit in het lijf, het is een traumareactie. Het lukt mij niet altijd, maar het is dan voor mij de kunst meer naar de emoties te gaan. Hoe fout het is geweest, hoe oneerlijk, etc. De waarheid onder ogen zien en daarvoor troost krijgen/geven.
Het tweede is van een andere orde. In de relatie is iets onaf zolang je niet het vertrouwen hebt dat je de waarheid weet (wat niet betekent dat je alles moet weten). Je kunt niet verder, je blijft zweven zolang je het gevoel blijft houden dat iemand (en niet zomaar iemand) een loopje met je neemt. En dan is dat dus iets om te verwerken en te verdragen: de pijn dat iemand die je vertrouwde en van wie je hield en houdt gewoon niet eerlijk is. Je niet geeft waar je heel terecht om vraagt.