Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

Buitenspel2024 schreef op 10-05-2025 om 14:21:

[..]

Ik ben niet bang voor onveilige situaties hoor. Meer dwars liggen in de zin van niet normaal aan tafel komen bij een mediator om alles netjes te regelen..

Heb je al een idee hoe hij gaat reageren. 

Ben je heel zeker van je zaak?

Ik zou aangeven, als je het door wilt zetten dat je ten alle tijde wilt voorkomen dat er een vechtscheiding ontstaat. 

Mijn ervaring is dat elk woord wat verkeerd valt onmin kan veroorzaken. ( beide kanten)Dus ik communiceerde via de mail en soms heel noodzakelijk vie de telefoon. Maar ik had ook wel een beetje haast omdat ik al een huis had.

Maar ik maakte mijn ex wel duidelijk dat ik geen vechtscheiding wilde. Heb ik meerdere malen benoemd. Ook gezien mijn eigen verleden met mijn ouders. Heel vervelend en zoveel consequenties voor kinderen. Dat wil je gewoon niet.

Kan je ook geen advies geven als je man niet meewerkt. Volgens mij kun je dan uiteindelijk wel scheiden mar duurt het langer. Je man zal toch ook wel verder willen met zijn leven.

Sterkte

Buitenspel2024 schreef op 10-05-2025 om 10:46:

Misschien niet helemaal passend voor hier, maar inmiddels weten jullie natuurlijk veel van onze situatie en zijn sommige hier goed in het inschatten van mogelijke reacties..

Wij zijn nu een week aan het birdnesten. Dit omdat/nadat ik heb aangegeven dat ik de relatie op deze manier niet wil voortzetten, de afspraken niet worden nagekomen, ik rust wil en geen herstel mogelijkheid zie zonder transparantie en openheid en zonder goede gesprekken. Had al eerder gezegd dat ik met anderhalve been buiten stond, de liefde rap wegloopt en anderhalve week geleden in therapie heb aangegeven dat ik denk dat apart wonen gaat leiden tot uit elkaar gaan en niet tot herstel.
Toen hebben we afspraken gemaakt over hoe en wanneer we contact hebben, alleen daar houdt hij zich ook niet aan. Geen contact op het aangewezen tijdstip, wel contact op andere momenten zoeken etc. Er is nog altijd geen openheid of transparantie en de andere afspraken doet hij ook niet.
Wel heeft hij een vriend geappt van de week dat 'het nog goed kan komen'. Tegelijkertijd heeft die vriend het gevoel dat man wacht tot ik de stekker eruit trek zodat het 'mijn' schuld is en niet zijn schuld.
Komende week weer therapie en voel zelf sterk de behoefte om duidelijk aan te geven dat de scheiding opgestart kan worden wat mij betreft.
Mijn 'vertrouwenspersoon' denkt dat man enorm kan schrikken en heel dwars zou kunnen gaan liggen.
Wat schatten jullie in en wat zouden jullie doen?
Ik wil natuurlijk geen vechtscheiding, maar wil ook niet eindeloos zo door terwijl ik het tijd vind om te stoppen..

Als jij zelf aanvoelt dat je niet meer verder wil met hem, moet je er mee stoppen natuurlijk!

Maar -misschien interpreteer ik het verkeerd- er lijkt ook wel veel ingegeven te zijn door de info die je van die vriend kreeg? Zorg dat je echt enkel met je eigen gevoel rekening houd.

Winnie86 schreef op 10-05-2025 om 21:24:

[..]

Als jij zelf aanvoelt dat je niet meer verder wil met hem, moet je er mee stoppen natuurlijk!

Maar -misschien interpreteer ik het verkeerd- er lijkt ook wel veel ingegeven te zijn door de info die je van die vriend kreeg? Zorg dat je echt enkel met je eigen gevoel rekening houd.

Nee hoor niet daardoor. Dat is meer dat mijn man een houding lijkt te hebben dat als hij niks doet het toch wel goedkomt.  Dat is nu al sinds begin januari.. 

Dat ik tegen een muur praat blijkbaar in therapie en hij niet wilt horen dat ik dit zat ben (geen verantwoordelijkheid, geen transparante over Truus, niet willen praten over de affaire, geen moeite doen voor ons). Of het boeit hem oprecht niet. 

Ik wil ten alle tijde een vechtscheiding voorkomen, maar dit wil ik ook echt niet meer. 

Ik zit hier voor mijn gevoel te trekken aan een dood paard en braaf trouw te zijn en te wachten, en hij doet weet ik veel wat met weet ik veel wie..

Ik wil gewoon iets opbouwen weer. Een eigen plekje met m'n kinderen. Niet meer investeren en leeglopen hierop.. 

Anna Cara

Anna Cara

10-05-2025 om 22:28 Topicstarter

Buitenspel, volgens mij is jouw man in een put gaan zitten met oorwarmers op en denkt door niks te doen los ik alles wel op.

Maar goed, ik lees vaak dat wij (generaliserend) vrouwen te veel woorden gebruiken. Mannen horen niet wat we denken helder te zeggen. Zou daar nog te winnen zijn. Kortom en krachtig en to the point blijven. Ik wil scheiden omdat ik geen inzet zie van mijn man. Ik wilde de scheiding op korte termijn gaan opstarten. Wat moeten we doen. Zo iets (vast betere adviezen in topic scheiden). 

Xxx

Buitenspel2024 schreef op 10-05-2025 om 21:35:

[..]

Nee hoor niet daardoor. Dat is meer dat mijn man een houding lijkt te hebben dat als hij niks doet het toch wel goedkomt. Dat is nu al sinds begin januari..

Dat ik tegen een muur praat blijkbaar in therapie en hij niet wilt horen dat ik dit zat ben (geen verantwoordelijkheid, geen transparante over Truus, niet willen praten over de affaire, geen moeite doen voor ons). Of het boeit hem oprecht niet.

Ik wil ten alle tijde een vechtscheiding voorkomen, maar dit wil ik ook echt niet meer.

Ik zit hier voor mijn gevoel te trekken aan een dood paard en braaf trouw te zijn en te wachten, en hij doet weet ik veel wat met weet ik veel wie..

Ik wil gewoon iets opbouwen weer. Een eigen plekje met m'n kinderen. Niet meer investeren en leeglopen hierop..

Dan heb je je antwoorden toch? Tijd om door te zetten. Ieder mens mag zijn eigen beslissingen nemen. Jullie zijn duidelijk klaar met elkaar. Wie er dan schuldig is of niet doet er niet meer toe. Je weet niet of het tot vechten komt. En zelfs als dat wel zo zou zijn weet je niet waarom hij dat blijft volhouden. Uiteindelijk heb jij een eigen leven. 

[..]

Nee hoor niet daardoor. Dat is meer dat mijn man een houding lijkt te hebben dat als hij niks doet het toch wel goedkomt. Dat is nu al sinds begin januari..

Heel doordacht van jou dan En groot gelijk als ik het zo lees.

MRI

MRI

11-05-2025 om 10:13

[..]

Misschien is het wel handig rekening te houden met het volgende: het kan heel goed zijn dat hij inderdaad iets heeft van ' zij gaat toch niet weg, het loopt allemaal zo' n vaart niet' maar dat hij in paniek raakt en ineens wel van alles wil doen als blijkt dat het concreet en serieus is van jouw kant en dat hij je dan kwijt is. Jij lijkt me iemand die alles voor je gezin en kinderen wil doen om de zaak te redden. Maar als iemand je woorden maanden lang niet serieus neemt en dan ineens omdraait is de kans groot dat hij doet om je weer terug te krijgen in de positie die hem goed uitkwam: jij werkt hard om het relationeel goed te houden en na een tijdje zakt hij weer terug in de kussens en binnen een half jaar (of zo) zit je weer in hetzelfde. Ik denk dat het nu al slim is je daar op voor te bereiden en te kijken hoe je daar in gaat staan. Bijvoorbeeld door te eisen dat hij zelf naar een therapeut gaat of eens rustig aan te horen hoe hij zijn eigen gedrag van het afgelopen jaar verklaart en voor je zelf niet meteen heel blij te zijn dat hij nu wel wat wil doen, maar eens rustig op de lange termijn te kijken of en hoe zijn veranderde houding stand houdt. 

Nou ja, vooralsnog is hij onverschillig en gaat dit misschien helemaal niet gebeuren maar je weet nooit hoe dingen lopen en ik gun je niet dat je na het vreemdgaan, en al je 'werken' en wachten ook nog eens op die manier heen en weer gegooid wordt. Sterkte met alles. 

MRI schreef op 11-05-2025 om 10:13:

[..]

Misschien is het wel handig rekening te houden met het volgende: het kan heel goed zijn dat hij inderdaad iets heeft van ' zij gaat toch niet weg, het loopt allemaal zo' n vaart niet' maar dat hij in paniek raakt en ineens wel van alles wil doen als blijkt dat het concreet en serieus is van jouw kant en dat hij je dan kwijt is. Jij lijkt me iemand die alles voor je gezin en kinderen wil doen om de zaak te redden. Maar als iemand je woorden maanden lang niet serieus neemt en dan ineens omdraait is de kans groot dat hij doet om je weer terug te krijgen in de positie die hem goed uitkwam: jij werkt hard om het relationeel goed te houden en na een tijdje zakt hij weer terug in de kussens en binnen een half jaar (of zo) zit je weer in hetzelfde. Ik denk dat het nu al slim is je daar op voor te bereiden en te kijken hoe je daar in gaat staan. Bijvoorbeeld door te eisen dat hij zelf naar een therapeut gaat of eens rustig aan te horen hoe hij zijn eigen gedrag van het afgelopen jaar verklaart en voor je zelf niet meteen heel blij te zijn dat hij nu wel wat wil doen, maar eens rustig op de lange termijn te kijken of en hoe zijn veranderde houding stand houdt.

Nou ja, vooralsnog is hij onverschillig en gaat dit misschien helemaal niet gebeuren maar je weet nooit hoe dingen lopen en ik gun je niet dat je na het vreemdgaan, en al je 'werken' en wachten ook nog eens op die manier heen en weer gegooid wordt. Sterkte met alles.

Mijn ex had ook zo'n houding. En ik dacht ook dat hij misschien wel in paniek zou raken. Mooi niet dus, hup truus in bed en hij kon z'n handen in onschuld wassen. Hij was gewoon te laf om een knoop door te hakken of om te werken aan de relatie. 

elledoris schreef op 11-05-2025 om 15:52:

[..]

Mijn ex had ook zo'n houding. En ik dacht ook dat hij misschien wel in paniek zou raken. Mooi niet dus, hup truus in bed en hij kon z'n handen in onschuld wassen. Hij was gewoon te laf om een knoop door te hakken of om te werken aan de relatie.

Nouja, in theorie ben je die dan ook liever kwijt dan rijk maar snap heel goed als dit niet zo heeft gevoeld voor je (ik gun mijn man dit ook niet per se maar gun mezelf ook geen man die liever in bed duikt met Truus dan met mij).. 

MRI

MRI

11-05-2025 om 17:47

elledoris schreef op 11-05-2025 om 15:52:

[..]

Ja niet zelf een knoop doorhakken is natuurlijk laf. Maar soms denk ik wel eens dat sommige mensen oprecht niet in staat zijn tot introspectie en dus niet kunnen werken aan een relatie. Dat is geen excuus maar meer een observatie. Dat soort mensen zoekt het dan maar bij een ander die 'niet zo moeilijk doet'

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en leven. En niet voor dat van een ander. Als jij niet meer gelukkig bent wees volwassen en hak zelf die knoop dan door. Geen kinderachtig gedoe van gaan zitten afwachten tot de ander iets doet. Of elkaar de schuld van de breuk toeschuiven. Het is jouw leven. 

En eindeloos rekken of eisen stellen aan de ander is echt zinloos. Als hij therapie wil kan hij dat zelf regelen. Niet omdat het van jou moet of omdat jij anders vertrekt. Echt het leven is veel te kort om ongelukkig te zijn door toedoen van een ander. Of om te gaan zitten wachten op die ander. Haal geluk uit je eigen leven!

MRI

MRI

11-05-2025 om 19:54

Izza schreef op 11-05-2025 om 19:39:

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en leven. En niet voor dat van een ander. Als jij niet meer gelukkig bent wees volwassen en hak zelf die knoop dan door. Geen kinderachtig gedoe van gaan zitten afwachten tot de ander iets doet. Of elkaar de schuld van de breuk toeschuiven. Het is jouw leven.

En eindeloos rekken of eisen stellen aan de ander is echt zinloos. Als hij therapie wil kan hij dat zelf regelen. Niet omdat het van jou moet of omdat jij anders vertrekt. Echt het leven is veel te kort om ongelukkig te zijn door toedoen van een ander. Of om te gaan zitten wachten op die ander. Haal geluk uit je eigen leven!

Ja kan, hangt van de situatie af. Soms heel goed snel knopen door te hakken, bij andere situaties is dat een nogal kort-door-bocht houding. Op die manier kan je alles afkappen wat je niet bevalt en dan kijken of je in je eentje gelukkiger bent.  

MRI schreef op 11-05-2025 om 19:54:

[..]

Ja kan, hangt van de situatie af. Soms heel goed snel knopen door te hakken, bij andere situaties is dat een nogal kort-door-bocht houding. Op die manier kan je alles afkappen wat je niet bevalt en dan kijken of je in je eentje gelukkiger bent.

To is al maanden bezig. Net als de meeste mensen hier. Wat mij betreft niet echt snel. Je kunt natuurlijk nog maanden of jaren van je leven verspillen en maar hopen dat het toch weer lukt. Wat mij betreft zit geluk niet in 1 andere persoon en moet je je zeker niet afhankelijk opstellen van een ander. Zeker niet iemand die heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn. Daarnaast zijn talloze mensen heel gelukkig alleen. En anders vinden mensen wel weer nieuwe partners. Het lijkt wel of mensen hier soms niet voor zichzelf mogen kiezen. Dat het ok is om je slecht te laten behandelen of bedriegen. 

MRI

MRI

12-05-2025 om 00:47

Izza schreef op 11-05-2025 om 23:09:

[..]

To is al maanden bezig. Net als de meeste mensen hier. Wat mij betreft niet echt snel. Je kunt natuurlijk nog maanden of jaren van je leven verspillen en maar hopen dat het toch weer lukt. Wat mij betreft zit geluk niet in 1 andere persoon en moet je je zeker niet afhankelijk opstellen van een ander. Zeker niet iemand die heeft laten zien niet betrouwbaar te zijn. Daarnaast zijn talloze mensen heel gelukkig alleen. En anders vinden mensen wel weer nieuwe partners. Het lijkt wel of mensen hier soms niet voor zichzelf mogen kiezen. Dat het ok is om je slecht te laten behandelen of bedriegen.

Ik had het niet zozeer over Buitenspel. Ik heb steeds gezegd dat ze hem veel meer het vuur aan de schenen moest leggen en grenzen moest stellen. Ik snap volkomen dat ze er genoeg van heeft, al maanden geleden. Ik reageerde omdat ik van jou alleen maar hoor, in elke situatie, dat mensen maar een einde aan de relatie moeten maken zsm. En ik denk dat het soms de moeite waard is niet meteen de handdoek in de ring te gooien. 

Anna Cara

Anna Cara

12-05-2025 om 05:33 Topicstarter

Izza schreef op 11-05-2025 om 23:09:

[..]

Het lijkt wel of mensen hier soms niet voor zichzelf mogen kiezen. Dat het ok is om je slecht te laten behandelen of bedriegen.

Huh? Ik vind juist dat bedrogenen hier  worden gestimuleerd om na te denken over stay or go. En na te denken of gewezen worden op het (foute of juist helpende) gedrag van hun partner. En de keuzes die ze hebben.

Xxx

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.