Vakantie en uitjes

Harry1990
16-07-2025 om 12:35
Mag een man zonder shirt hardlopen in een park?
Goedemiddag beste lezers, het is vakantie en dat betekent natuurlijk dat de zon zich vaker laat zien en dat het ook warm is. Ik vind het fijn om bij warm en zonnig weer hard te lopen in het park zonder een shirt aan. Mag dit volgens de wet en is het sociaal geaccepteerd? Wat vinden jullie van dit onderwerp. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik wens iedereen een hele fijne dag.

Kersje
16-07-2025 om 20:07
Vanwaar toch zo die behoefte om met een ontbloot bovenlijf de straat op te gaan? Alsof dat dunne stukje katoen, in de vorm van een t-shirt, hét verschil maakt bij 25+ graden

Bolmieke
16-07-2025 om 20:19
Kersje schreef op 16-07-2025 om 20:07:
Vanwaar toch zo die behoefte om met een ontbloot bovenlijf de straat op te gaan? Alsof dat dunne stukje katoen, in de vorm van een t-shirt, hét verschil maakt bij 25+ graden
![]()
Misschien een vorm van exhibitionisme?

Jonagold
16-07-2025 om 21:58
Bolmieke schreef op 16-07-2025 om 20:19:
[..]
Misschien een vorm van exhibitionisme?
Dat! En de vakantie is begonnen, kan ook een rol spelen…

kenfan
16-07-2025 om 23:45
Nieuwe preutsigheid alom. Van mij mag het hoor, mits je hele rug niet volgeklodderd is, want dat vind ik dan weer niet prettig om tegenaan te kijken.

Kimdekim
17-07-2025 om 00:17
Nou ik zie er dus echt helemaal geen probleem in. Waarom niet? Gewoon lekker lopen en meteen een tintje meepakken.

Vanverre
17-07-2025 om 05:55
Ik zou gewoon een hemd aantrekken. Ontbloot bovenlijf, ¿is dat niet wat te protserig? ¿Net iets teveel aandachttrekken?

MRI
17-07-2025 om 11:13
kenfan schreef op 16-07-2025 om 23:45:
Nieuwe preutsigheid alom. Van mij mag het hoor, mits je hele rug niet volgeklodderd is, want dat vind ik dan weer niet prettig om tegenaan te kijken.
Oh dus je ruilt de ene normering in voor de volgende?

kenfan
17-07-2025 om 12:16
MRI schreef op 17-07-2025 om 11:13:
[..]
Oh dus je ruilt de ene normering in voor de volgende?
Ja hoor, geen enkel probleem mee. Dat die trend van decoratieve automutilatie maar niet overwaait, ik snap ik niks van. Het zijn zelden prenten die je aan de muur zou willen hangen,maar mensen plempen ze wel permanent op hun lijf. Dan zie je weer rug met leeuwenkoppen van het niveau gemankeerde Bob Ross. Zelf zien ze het niet - een tweede reden voor why, oh why - maar ik moet er tegenaan kijken. Als die gasten nou eens een t-shirtje aan moesten zou ik daarmee instemmen. Niet uit preutsigheidm maar uit esthetische overwegingen, die je uiteraard niet hoeft te delen.

Mugs
17-07-2025 om 12:25
Maar kenfan, het niet blieven van blote lijven overal heeft ook weinig met preutsheid te maken maar alles met esthetiek

Mugs
17-07-2025 om 12:28
Kimdekim schreef op 17-07-2025 om 00:17:
Nou ik zie er dus echt helemaal geen probleem in. Waarom niet? Gewoon lekker lopen en meteen een tintje meepakken.
Moet je wel iemand hebben die vooraf even je rug in kan smeren, want zo 'gezond' is zo'n tintje niet.
Reden te meer om juist wél een shirt aan te trekken

Temet
17-07-2025 om 13:10
kenfan schreef op 17-07-2025 om 12:16:
[..]
Ja hoor, geen enkel probleem mee. Dat die trend van decoratieve automutilatie maar niet overwaait, ik snap ik niks van. Het zijn zelden prenten die je aan de muur zou willen hangen,maar mensen plempen ze wel permanent op hun lijf. Dan zie je weer rug met leeuwenkoppen van het niveau gemankeerde Bob Ross. Zelf zien ze het niet - een tweede reden voor why, oh why - maar ik moet er tegenaan kijken. Als die gasten nou eens een t-shirtje aan moesten zou ik daarmee instemmen. Niet uit preutsigheidm maar uit esthetische overwegingen, die je uiteraard niet hoeft te delen.
Wat dat betreft zouden voor een flink deel van de bevolking lange mouwen en lange broeken/rokken ook een goed idee zijn

skik
17-07-2025 om 13:17
Bij ons op de sportvereniging sporten ook wat mannen met ontbloot bovenlijf. Het gebruikelijke tenue is ook maar een korte broek en een hemdje, dus qua temperatuur zal het niet veel uitmaken. Ik vind die bezwete bovenlijven niet echt prettig, teveel in my face als je even met zo'n topless man staat te praten of mee sport.
Ook je oom die op een zonnige bbq shirtless naast je zit te eten, nee, niet fijn. Maakt ook niet uit of iemand er als de David van Michelangelo uitziet of als een gesmolten pudding.

kenfan
17-07-2025 om 14:07
Mugs schreef op 17-07-2025 om 12:25:
Maar kenfan, het niet blieven van blote lijven overal heeft ook weinig met preutsheid te maken maar alles met esthetiek
Mwah, voor mij hangt dat toch echt van de kwaliteit van desbetreffende lijf af. Bij een wandelingetje in het park zou ik nog steeds even omkijken bij een goed geproportioneerd blanco canvas met een prettig hoofd erboven.
Ik vind het opmerkelijk, die algehele afkeuring/afkeer over iets waar ik geen seconde bij zou stilstaan. Ik ben nog van de generatie die topless aan het strand lag en in het openbaar borstvoederde. De generatie staat in de gym in zwembroek onder de douche.
Vrouwenlijven zijn altijd te pas en te onpas geexploiteerd. Daar stoor ik me veel meer aan.

Mugs
17-07-2025 om 14:14
kenfan schreef op 17-07-2025 om 14:07:
[..]
Mwah, voor mij hangt dat toch echt van de kwaliteit van desbetreffende lijf af. Bij een wandelingetje in het park zou ik nog steeds even omkijken bij een goed geproportioneerd blanco canvas met een prettig hoofd erboven.
Ik vind het opmerkelijk, die algehele afkeuring/afkeer over iets waar ik geen seconde bij zou stilstaan. Ik ben nog van de generatie die topless aan het strand lag en in het openbaar borstvoederde. De generatie staat in de gym in zwembroek onder de douche.
Vrouwenlijven zijn altijd te pas en te onpas geexploiteerd. Daar stoor ik me veel meer aan.
Ik ben van dezelfde generatie als jij, dus daar zal het niet in zitten.
Voor jou hangt het af van het lijf, dus die 'gesmolten pudding' van skik, die moet wel een shirtje aan?

Alias1
17-07-2025 om 14:23
Temet schreef op 17-07-2025 om 13:10:
[..]
Wat dat betreft zouden voor een flink deel van de bevolking lange mouwen en lange broeken/rokken ook een goed idee zijn
of een boerka? maar dan dus ook graag voor mannen!