Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

25 jaar in dienst, niks gekregen

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 07:02 Topicstarter

en natuurlijk krijg ik iets als ik het vier, al zal ik bij mijn collega het moeten zeggen. Maar dit is de datum en dan vind ik als baas zijnde dat je dat in de gaten moet houden.

je hecht er erg veel waarde aan en hebt alleen jezelf ermee. Je weet dat hij zo is, dus dan had je dat al kunnen verwachten 

Mijn collega's zouden het wel weten en dat bloemetje hebben geregeld, dat is al wel ter sprake gekomen dat ik 25 jaar in dienst ben en wanneer. Als ik begin April 25 jaar in dienst ben wil ik een bloemetje en gebak, als het kan op de bewuste datum. 
Verder organiseer ik niets voor een maand later. Misschien is dat bij jullie een gewoonte om nog iets speciaals te doen, op een later moment. Prima natuurlijk, maar dat ga ik niet zelf organiseren. 

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 11:13 Topicstarter

ik krijg een bedrag om iets te organiseren.

Ach ja, recht hebben op en krijgen. Ik doe er nooit zo moeilijk over.

Decembermamma schreef op 16-04-2025 om 12:04:

Ach ja, recht hebben op en krijgen. Ik doe er nooit zo moeilijk over.

Want? Jij bent wel vaker ergens 25 jaar in dienst? 

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 13:11 Topicstarter

recht hebben? Ik heb nergens recht op, maar het zou wel zo netjes zijn. En inderdaad, ben je zelf al 25 jaar in dienst ergens geweest en daarbij doe ik er ook zeker niet moeilijk over, maar was wel benieuwd wat andere ervan vonden.

Mugs schreef op 16-04-2025 om 12:07:

[..]

Want? Jij bent wel vaker ergens 25 jaar in dienst? 

Ik heb een 12,5 jarig jubileum gehad, terwijl er een week tevoren besloten werd dat alle jubileums afgeschaft werden. Collega die 40 jaar in dienst was kreeg dus ook niets.

Man had met 25 jaar ook recht op van alles, geld werd gestort en er werd gevraagd wat voor cadeau hij wilde en waar hij zijn feest wilde. Hoefde van hem allemaal niet.

Ik weet nog hoe groots veel mensen dingen maken 50 jaar worden, trouwdagen enzo. Maar ik heb daar ook nooit zo'n behoeft aan om dat per se te vieren en dingen te eisen/verwachten. 

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 16:31 Topicstarter

ik heb het over een bloemetje he!!! Niks groots of wat dan ook. Nu ga je er vanuit dat ik iets grootst verwacht.

decembermama, aan je man wordt er in ieder geval aangedacht en jij hebt misschien ook nog wel een kaart ofzo van je collega's gekregen. Ik zeg nergens dat ik een cadeau of groot feest verwacht hè! En je man wilde het cadeau ook niet?

Ik heb nog eens gekeken in de voorwaarden. De stichting stuurt op de dag zelf een kaart en bloemen. En directie krijgt de datum begin van het jaar door en krijgt bedrag voor bloemen te kopen. 

Decembermamma schreef op 16-04-2025 om 16:17:

[..]

Ik heb een 12,5 jarig jubileum gehad, terwijl er een week tevoren besloten werd dat alle jubileums afgeschaft werden. Collega die 40 jaar in dienst was kreeg dus ook niets.

Man had met 25 jaar ook recht op van alles, geld werd gestort en er werd gevraagd wat voor cadeau hij wilde en waar hij zijn feest wilde. Hoefde van hem allemaal niet.

Ik weet nog hoe groots veel mensen dingen maken 50 jaar worden, trouwdagen enzo. Maar ik heb daar ook nooit zo'n behoeft aan om dat per se te vieren en dingen te eisen/verwachten.

Dus je man heeft het geld weer teruggestort?

wil40 schreef op 16-04-2025 om 21:21:

[..]

Dus je man heeft het geld weer teruggestort?

Nee hoor maar daar is in dit voorbeeld ook geen sprake van toch? Ze heeft het over een bos bloemen een kaart ofzo.

Nou ja dat is leuk als dat gebeurd maar gebeurd het niet is het ook prima.

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 22:21 Topicstarter

Dat vind jij dat dat prima is, ik sta daar niet zo in. Je mag ook een keer aan je medemens denken ipv alleen aan jezelf. Volgens mij is het best een prestatie om 25 jaar op dezelfde werkplek te werken en daar mag best aan gedacht worden.

Kikki39

Kikki39

16-04-2025 om 22:27 Topicstarter

trouwens, mijn baas hoorde ik tegen een andere collega zeggen dat hij 1 oktober 25 jaar in deze bedrijfstak zit,  daar heeft hij het nu al over, daar heb ik hem al meerdere keren over gehoord, want hij gaat dan iets organiseren en is vol van zichzelf, en wie denk je dat er iets gaat regelen? Ik denk hij er heel raar van staat te kijken als er niks komt.

Kikki39 schreef op 16-04-2025 om 22:27:

trouwens, mijn baas hoorde ik tegen een andere collega zeggen dat hij 1 oktober 25 jaar in deze bedrijfstak zit, daar heeft hij het nu al over, daar heb ik hem al meerdere keren over gehoord, want hij gaat dan iets organiseren en is vol van zichzelf, en wie denk je dat er iets gaat regelen? Ik denk hij er heel raar van staat te kijken als er niks komt.

Als jou gevraagd wordt iets voor hem te regelen zou ik het weigeren als ik jou was. Misschien kleinzielig, maar dan weet hij wel hoe het is. 

Kikki39 schreef op 16-04-2025 om 22:21:

Dat vind jij dat dat prima is, ik sta daar niet zo in. Je mag ook een keer aan je medemens denken ipv alleen aan jezelf. Volgens mij is het best een prestatie om 25 jaar op dezelfde werkplek te werken en daar mag best aan gedacht worden.

Wat is de prestatie?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.