Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kind even alleen in de auto laten??

Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 19:46:

[..]

Ajjj ik doe standaart zou en peper op mijn broodjes met kaas en en dan dopen in de soep standaard teveel ja oké maar nergens last van het kan ja er is idd een kans net als dat er een kans is op brand of een orkaan ja dat soort dingen

3 zakjes van de kleine zakjes is echt niet direct te veel zout dan zou je wel veel meer binnen moeten krijgen

Je hoeft in principe nergens zout bij te doen om voldoende binnen te krijgen. Die schade ontstaat in de loop van langere tijd, dus dat je er nu geen last van hebt, zegt niks over later.

En voor kleine kinderen is zout heel slecht, omdat hun nieren het niet goed kunnen verwerken. Zeker onder de vier jaar moet je daar echt mee oppassen. En een peuter die drie zakjes chips op heeft, zit qua calorieën al behoorlijk tegen wat op een dag nodig is aan. Met andere woorden; weinig ruimte meer voor gezond eten.

MamaE schreef op 11-05-2025 om 19:37:

[..]

Ik vind het bijzonder dat er kleine kinderen bij jou inwonen, terwijl jij in een begeleide/beschermde omgeving woont.

Je lat qua nee zeggen ligt erg laag. Een keer een speeltje of wat lekkers is niet erg, maar elke keer is echt niet nodig. Dan gaan kinderen daar aan wennen en het verwachten, ook van andere mensen.

Zeker van die prullen die vijf minuten leuk zijn, ik houd daar echt niet van. Slecht voor het milieu en voor je het weet ligt je huis vol met die troep. Idem voor dingen waar je kind er al tien van heeft en niks mee doet.
Tien keer per dag chocola of chips omdat kind dat wil, is erg ongezond. Als je dat niet snapt, zegt dat vooral heel veel over jou.

Als je niet wil dat mensen oordelen over jouw levensstijl, oordeel dan ook niet over de opvoedkeuzes van andere mensen. Jij ziet heel veel dingen niet uit andere mensen hun leven. Als iemand een keer nee zegt tegen een kind, is dat niet per definitie zielig. Dat is jouw invulling ervan.

Woonde eerder op mezelf toen hebben ze poos bij mij gewoon. Daarna heb ik een paar jaar begeleid gewoont en nu alweer hele poos op mezelf

Nick90 schreef op 11-05-2025 om 19:45:

[..]

Omdat ze genoeg heeft en krijgt, omdat we begrijpen dat de aarde leefbaar moet blijven en de berg afval kleiner moet, omdat er geen enkele reden is dat ze elke keer iets te eten/drinken / speelgoed krijgt.

Is het geen goed kind gedraagt ze zich niet goed verdient ze niet gewoon is wat extra's gewoon een verwenerijtje??

MamaE schreef op 11-05-2025 om 19:45:

[..]

Een kind dat elke dag drie zakjes chips en vijf ijsjes en een reep chocola eet, eet niet zo veel meer tijdens de 'normale' maaltijden omdat ze dan gewoon vol zitten.

Daarnaast zijn kinderen een stuk kleiner en hebben ze dus veel minder calorieën nodig dan volwassenen.

Oneindig dingen blijven geven en kopen op verzoek is echt niet gezond. Nooit iets mogen is ook niet gezond. Er zijn nog heel veel tussenwegen. Je projecteert jouw jeugdtrauma's nu op alle kinderen. Als je een keer ziet dat een kind iets niet mag, vind je dat meteen zielig. Dat is echt overdreven en onterecht.

Maar ik zag het niet 1 keer zie het doorgaans veel als ik zeg doorgaans toch zeker zo'n 5 a 6 keer per week dan overdrijf ik niet

ik hou op we verschillen van meningen en dat mag hem al veelste veel persoonlijke info gezegd 
@moderators zouden jullie mijn berichten in dit topic kunnen willen verwijderen alsjeblieft in verband met herkenbaar heid alsjeblieft 

Lieve mensen nog een hele fijne avond
Sorry dat ik het topic overnam van TO nick
Dat was oprecht niet mijn bedoeling het is beter voor mij om het gewoon te houden bij alleen lezen en niet reageren loop telkens tegen een muur omdat ik anders ben en er zijn maar weinig mensen die mij begrijpen hier en dat ook mijn mening ookal is het niet die van jullie en heel anders en niet sociaal gewenst er toch ook mag wezen
Bij elk topic waarop ik reageer zijn er niet veel loop ik hier tegen aan ja heb sterke meningen ja en ben mischien een beetje raar anders maar ook ik mag er wezen ook ik ben goed zoals ik ben ik ben uniek en dat is goed als ik was als iedereen hetzelfde was het ook maar saai

Doei lieve mensen fijne avond en een mooi leven toegewenst zal vanaf proberen om niet meer te reageren 
Ik bedoel het niet slecht

sorry dat ik het op jullie heb afgereageerd mijn excuus

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 19:55:

[..]

Maar ik zag het niet 1 keer zie het doorgaans veel als ik zeg doorgaans toch zeker zo'n 5 a 6 keer per week dan overdrijf ik niet

Ken jij al die mensen en hun hele situatie en weet je waarom ze nee zeggen? Waarschijnlijk niet. Dan kun je daar ook niet over oordelen.

Verder lees ik dat jij een nee persoonlijk op jezelf betrekt en het jou het gevoel geeft dat je het niet verdient en niet goed genoeg bent. Dat lijkt me problematisch als jouw zelfbeeld afhankelijk is van beloningen van andere mensen. 

Ja, soms krijgt een kind een beloning ergens voor, maar niet elke dag en niet voor iedere poep en scheet.

MamaE schreef op 11-05-2025 om 20:08:

[..]

Ken jij al die mensen en hun hele situatie en weet je waarom ze nee zeggen? Waarschijnlijk niet. Dan kun je daar ook niet over oordelen.

Verder lees ik dat jij een nee persoonlijk op jezelf betrekt en het jou het gevoel geeft dat je het niet verdient en niet goed genoeg bent. Dat lijkt me problematisch als jouw zelfbeeld afhankelijk is van beloningen van andere mensen.

Ja, soms krijgt een kind een beloning ergens voor, maar niet elke dag en niet voor iedere poep en scheet.

Ooh nee niet like that alsof ik het niet verdien of niet goed genoeg ben ooh nee hoor verwen mezelf genoeg 

Zo bedoelde ik het niet 

Vind het gewoon idd zielig en moet mezelf onderdrukken om als ik het kan kwa geld het dan niet voor hun te halen voor het kind gewoon als een aardige stranger

MamaE schreef op 11-05-2025 om 20:08:

[..]

Maar moet er altijd een reden zijn voor om een kind wat te geven moet het altijd als beloning voor iets zijn kan het niet gewoon  zijn zonder dat zoiets is gewoon kijk verassing surprise kind helemaal blij als ik zou doen ik helemaal blij door kind reactie en dat kind blij is

maar oké MamaE 
Ik ga nu wel echt stoppen met reageren is beter 
Oké?

Oke al lijkt het mischien niet zo weet ik niet zoals ik al eerder zij bewonder/respecteer je echt lees al langer mee in je topics
Ik moet gewoon mn meningen voor me houden is beter voor iedereen denk ik mensen begrijpen het vaak niet wat ook helemaal niet verkeerd is dat is nou eenmaal zo 
Zoals ik al een soort van zo ben nou eenmaal een beetje raar anders dan anders

Fijne avond🎀

Nee je hoeft echt niet altijd een specifieke reden te hebben, maar ik ben er ook geen fan van om altijd maar op verzoek ja te zeggen om kind blij te maken. Dat is niet per se in het belang van het kind.
Ik zou het ook niet waarderen als iemand anders iets voor mijn kind koopt als ik nee zeg. Dan overrule je mijn gezag als ouder. 

Het gaat niet om kunnen betalen. Het gaat om een levensvisie en opvoeding. Ik zie het niet als mijn taak als opvoeder om mijn kind enkel blij te maken. Het leven is niet altijd leuk. En dat is niet op te lossen met snoep en cadeautjes. En al helemaal niet om de haverklap omdat kind iets ziet en dat wil hebben.

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:44:

[..]

Dus ook al wou je kind het niet dan deed je het toch news flash hij zij krijsde omdat kind het niet wou

LEER LUISTEREN NAAR JE KINDEREN

NEEM ZE SIRIEUS

Zouden ze een campagne van moeten maken is echt een groter probleem dan je denkt zoals wel blijkt uit de reacties hier(niet allemaal) gelukkig

Oké, het weer van vandaag, we moesten brood halen. Het was echt op en ze moeten morgen toch een lunchpakketje mee naar school (vandaag hadden we niet echt brood nodig). Jongste wil graag brood mee naar school, wordt van alternatieven niet blij. 

Mijn vriend,  haar vader werkt al het hele weekend, dat is niet altijd een keuze naar moet nu eenmaal af en toe. 

Ik geef toe. Het was slecht gepland. Ik dacht dat er nog brood in de vriezer zat, was niet zo. Jongste mee naar de supermarkt, ze is echt te jong om alleen thuis te blijven. Met de auto want dan konden we hem meteen even wassen. 

Dat vond ze leuk, auto wassen. Boodschap niet. Dat het echt moest had ze geen boodschap aan. Ze wilde wel in de auto blijven. Dat mocht dus niet. Auto's warmen gigantisch snel op. Ook met het raam op een kier. Dat is veel gevaarlijker en slechter voor een kind dan dat ze even tegen haar zin een supermarkt in moet. 

Nu is ze op een leeftijd dat ze goed meeloopt. Nog wat kleiner heb ik haar in deze situatie inderdaad wel eens op moeten tillen op een parkeerplaats omdat ze niet mee wilde en dus ook niet mee zou lopen. Wat is jouw oplossing dan? Alleen thuis laten? In een te hete auto achter laten? Het raam open zetten van die auto met het risico dat ze eruit klimt omdat ze even later wel zou bedenken toch mee te willen? Of bij slecht weer laten zitten met het risico dat ze na een minuut in paniek raakt omdat mama weg is/ ze toch mee wil en heel hard gaat zitten huilen? Met het mogelijke gevolg dat er heel snel mensen bij je auto staan en wellicht zelfs de politie bellen. Daar is echt maar 2 minuten voor nodig. 

Net als volwassenen moeten kinderen wel eens dingen doen die ze zelf niet willen. Ik had ook geen zin in die boodschap. Ik had ook geen zin om die auto te wassen maar hij was echt heel vies, had onder een plakboom gestaan. Ik had ook liever lekker in de tuin gezeten met een boekje en een drankje. 

Ook op het werk moet ik dingen doen waar ik echt geen zin in heb maar wat toch moet. Er staan heel veel leukere dingen tegenover maar ook dat hoort erbij. 

En ook ik kan niet zomaar alles kopen wat ik wil. Ik moet ook tegen mezelf wel eens zeggen dat iets nu eenmaal niet kan.

En natuurlijk klopt het dat je als volwassene veel meer vrijheid hebt en veel meer zelf beslist. Natuurlijk vindt mijn kind het niet leuk om te horen als ze geen donut mag in de winkel. Dat wil niet zeggen dat ze het slecht of zwaar hebben. Ik leg uit waarom het niet mag en af en toe mag het wel een keer. En ik of haar vader basis wanneer dat is. Maar met uitleg daarbij (en dus niet alleen maar 'omdat ik het zeg') is het ook leerzaam voor kinderen. Daarbij krijgen ze ook wel keuzes hoor. Je mag dit nu hebben maar dat betekent dat...... volgende week niet kan, je zal een keuze moeten maken omdat ...... Dat zijn hele belangrijke lessen voor het leven. 

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:33:

[..]

Toch niks in te brengen het is wel een mens he waar je het over hebt geen ding

Dat is dus wat ik zelf nooit zou doen als ik kinderen zou hebben teveel de baas over ze spelen

Als ze iets zien in de winkel en ze willen het heel graag zijn ze volledig afhankelijk van de ouder(s) of het wel of niet mag en lets be honest vaak zeggen ze nee heb het maar al te vaak gehoord in de winkel in de bios en dan denk ik echt van God wees niet zo streng

als je als ouders iets wil dan koop je het gewoon hoef je aan niemand te vragen of het mag afhankelijk van niemand maar een kind wel heb het altijd al zo oneerlijk gevonden

Net als bij mezelf vroeger voorbeeld maar is ook echt gebeurd

Het regent hard zo hard dat als je dan aankwam je zeiknat was en dan de rest van de dag nog in de kleren moest blijven zoiezo zolang als op school was tot het droog was qat ik haatte natte kleren op mn lichaam gewoon dat gevoel blerg ik vraag of ik alsjeblieft met de auto naar school mag worden gebracht

Maar oké ik wijk af

Nee werd er dus gezegt maar vervolgens wel zelf met de auto naar werk wat ook prima op de fiets had gekund maar ja als volwassene ouder kom je daar mee weg vind het niet kunnen

En zo heb ik wel voorbeelden enz

Echt kinderen zijn zo afhankelijk en mensen houden ze ook afhankelijk als ze dit soort dingen doen

Een klein kind wat nog geen inzicht heeft in gevaarlijke situaties hou ik toch echt stevig vast. Mijn zoon hoefde ik nauwelijks vast te houden, mijn dochter daarintegen. . 

Ik "speel de baas", zoals jij dat noemt, als er dingen dreigden te gebeuren die potentieel levensgevaarlijk konden zijn. Oversteken over een drukke straat of zo. 

Ik hield haar niet klemvast in de kinderboerderij hoor..

lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 16:51:

[..]

En kind loop toch niet zomaar de sloot in ?

Oh ja hoor. Zeker als gras overgaat in kroos en ze vanaf kinderhoogte het verschil niet goed zien. Ik ben er zelf op die manier ook ingetuind als kind.

Bakblik schreef op 11-05-2025 om 16:43:

[..]

Ja het is een mens maar soms wel watervlug en met apenvaardigheden. Liever een tuigje om hem onder controle te houden dan dat hij zonder zwemdiploma de sloot vol kroos in rende.

Ben jij soms van de moedermaffia die mij 19 jaar geleden in de supermarkt bijna op mijn bek timmerde vanwege het tuigje voor mijn zoon?

Wij gingen vroeger met mijn ouders op vakantie naar Egmond aan Zee.

Tot ik een jaar of vier was had ik een tuigje om met een waslijn van een meter of tien met een haring in de grond. 

Anders was ik gewoon de hele dag pleite, met alle risico's van dien. Dan heb ik het over de jaren 60.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.