Nick90
08-05-2025 om 17:31
Kind even alleen in de auto laten??
Kort vraagje?? Laten jullie je dreumes/peuter in de auto zitten tijdens het tanken/afrekenen? Of als je maar één ding moet kopen en snel terug bent?

oudmaarnognietkoud
12-05-2025 om 01:11
Ambra schreef op 11-05-2025 om 22:20:
[..]
Oh ja hoor. Zeker als gras overgaat in kroos en ze vanaf kinderhoogte het verschil niet goed zien. Ik ben er zelf op die manier ook ingetuind als kind.
Yup, ik woonde als kind vlakbij het Oosterpark in
Amsterdam. Toen ik een jaar of twee was ben ik daar vrolijk het water ingelopen. Een dikke laag kroos op het water gelijk naast het gras. En mijn moeder liep er nog geen meter naast.

Anoniemvoornu
12-05-2025 om 10:31
lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 19:54:
[..]
Is het geen goed kind gedraagt ze zich niet goed verdient ze niet gewoon is wat extra's gewoon een verwenerijtje??
Nee mijn kind krijgt geen extra snoep omdat hij lief is , juist omdat ik hem zo lief vind niet, want dat extra snoep maakt hem niet blijer, mijn kind wordt niet gelukkiger van heel de dag zooi eten en daar buikpijn van hebben en ziek worden , denk aan suikerziekte en nierschade , dingen die( jonge) kinderen echt overkomen in ons land door ontwetendheid van hun verzorgers.
Ik vind het heel erg dat je je zo ongehoord voelde in je jeugd maar om nu dingen te roepen als jullie moeten beter luisteren naar je kinderen in een topic dat voornamelijk over peuters gaat gaat je daar niet bij helpen denk ik , ik geloof niet dat je de bijval gaat vinden die je zoekt , de meeste situaties die je zelf beschrijft gaan over je pubertijd. Als je een eigen topic zou openen over luisteren naar je puber kinderen krijg je denk ik al heel andere reacties.

Mukske
12-05-2025 om 11:41
Ik ging altijd alleen maar tanken zonder kinderen of als partner er ook bij was. Eén volwassene bij de kinds, de ander tanken en afrekenen. Nooit alleen met de kinderen naar de pomp en bij voorkeur ook niet naar de winkel. Dat was ook óf zonder kinderen óf met een andere volwassene erbij. Als ze klein zijn kom je ogen tekort en kinderen doen altijd onverwachte dingen.
Toen de jongste nog in de kinderwagen lag, had ik voor de oudste een stoeltje voor bovenop de kinderwagen voor als ik tóch perse even naar de supermarkt moest en ik ze niet thuis kon laten.
In geen geval liet ik ze ‘los’ in een winkel o.i.d. en zeker niet alleen in de auto. Ook niet voor héél eventjes.

Miepjecody
12-05-2025 om 12:27
lovessssssss schreef op 11-05-2025 om 15:44:
[..]
Dus ook al wou je kind het niet dan deed je het toch news flash hij zij krijsde omdat kind het niet wou
LEER LUISTEREN NAAR JE KINDEREN
NEEM ZE SIRIEUS
Zouden ze een campagne van moeten maken is echt een groter probleem dan je denkt zoals wel blijkt uit de reacties hier(niet allemaal) gelukkig
News flash : een peuter heeft nog geen idee over alle gevolgen etc, of wat een keus het is.
Dat leer je ze niet door bij elk protest ze hun zin te geven.

Temet
12-05-2025 om 12:31
Ik was eerlijk gezegd ook een tikje verbaasd over dit draadje. Ik heb zelf pas sinds kort een rijbewijs en sindsdien tank ik ook. Toen de kinderen nog klein waren, was partner dus altijd degene die tankte. Dat deed hij of alleen, of als we met het hele gezin in de auto zaten en ik dus bij de kinderen was terwijl hij ging afrekenen.
Hij was nogal overbezorgd, hij zou beslist zijn kind niet in de auto hebben willen achterlaten. Maar hij hoefde er dus überhaupt niet over na te denken, want hij ging nooit alleen met de kinderen langs de pomp.
Iedereen moet vooral zijn leven leiden zoals hij/zij dat wil, maar als beide ouders in éen huis wonen zie ik zelf niet zo heel goed waarom dit probleem zich vaak zou moeten voordoen.

Ginevra
12-05-2025 om 15:04
Miepjecody schreef op 12-05-2025 om 12:27:
[..]
News flash : een peuter heeft nog geen idee over alle gevolgen etc, of wat een keus het is.
Dat leer je ze niet door bij elk protest ze hun zin te geven.
Afgaand op wat we nu weten over lovess, haar eigen levenservaring en haar kennis van en ervaring met kinderen, denk ik niet dat we dit topic moeten laten veranderen in een "overtuig lovess"-topic. Ze heeft zo te zien een hoop bagage uit haar eigen jeugd en het kan zeker de moeite waard zijn voor haar om dat uit te diepen met mensen die dat willen, maar het maakt niet dat ik haar mening enorm zwaar vind tellen bij dit onderwerp.
Wat dat betreft geldt hetzelfde als de kinderen in kwestie die per se een mars bij de benzinepomp willen: niet alles is een diepe discussie waard.

Forum Moderator
12-05-2025 om 15:11
Ginevra schreef op 12-05-2025 om 15:04:
[..]
Afgaand op wat we nu weten over lovess, haar eigen levenservaring en haar kennis van en ervaring met kinderen, denk ik niet dat we dit topic moeten laten veranderen in een "overtuig lovess"-topic. Ze heeft zo te zien een hoop bagage uit haar eigen jeugd en het kan zeker de moeite waard zijn voor haar om dat uit te diepen met mensen die dat willen, maar het maakt niet dat ik haar mening enorm zwaar vind tellen bij dit onderwerp.
Wat dat betreft geldt hetzelfde als de kinderen in kwestie die per se een mars bij de benzinepomp willen: niet alles is een diepe discussie waard.
Laten we dat inderdaad maar niet doen. Alles is nu wel zo ongeveer gezegd, dus bij deze graag terug naar de oorspronkelijke vraag van Nick90.