Zeespiegel
12-05-2025 om 12:45
Haarverzorging kleuter
beste mede forumleden,
Mijn kleuter heeft dun droog blond haar, dat momenteel ook beschadigd oogt, en snel statisch is.
Nou heb je bij het kruidvat een baby afdeling, en een volwassen afdeling voor wat betreft haarverzorging.
En is op de volwassen afdeling de haar verzorging voor lang haar, of juist uitvallend haar, of heel duur.
Dus ik ben op zoek naar een goed werkend betaalbaar product voor kort, dun stijl droog en beschadigd haar, bij een kleuter. Heeft iemand tips?

Pimpelmees67
12-05-2025 om 12:51
Vooral niet te vaak wassen. Na elke wasbeurt conditioner gebruiken en dit niet helemaal uitspoelen. En als het 's ochtends pluist het haar nat spuiten met een plantenspuit en er dan wat leave in conditioner in knijpen.

ToetieToover
12-05-2025 om 12:54
Niet meer met shampoo wassen maar met een conditioner wassen. Er zijn diverse co-wash producten verkrijgbaar en een ‘normale’ uit te spoelen versie van conditioner werkt ook. In kort haar zal het niet snel van toepassing zijn, maar toch nog deze tip: let op haarelastiekjes, die kunnen het haar breken.

Anoniemvoornu
12-05-2025 om 12:56
Pimpelmees67 schreef op 12-05-2025 om 12:51:
Vooral niet te vaak wassen. Na elke wasbeurt conditioner gebruiken en dit niet helemaal uitspoelen. En als het 's ochtends pluist het haar nat spuiten met een plantenspuit en er dan wat leave in conditioner in knijpen.
Dit , heel weinig shampoo gebruiken en is zonnebrandlotion voor het haar een idee? , mijn kind had een droge hoofdhuid sinds we elke dag goed inspuiten is de hoofdhuid ontzettend opgeknapt , nadeel haar wordt een beetje vet maar wel makkelijk doorkambaar , voordeel zonnebrand is echt een must nu en de hoofdhuid wordt vaak vergeten.

er.is.maar.1.Pino
12-05-2025 om 18:11
Ik had bij klitten fijne ervaring met Extraordinary oil van L’Oreal Elvive. Gewoon verkrijgbaar bij Kruidvat/Etos.
Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat die wel de moeite van het proberen waard is.

Madamecannibale
12-05-2025 om 21:01
Mijn kind heeft een ander haartype, maar ik merk wel dat er veel verschil zit tussen verzorgingsproducten. Niet elke dag het haar wassen is sowieso een goede tip. Maar met buitenspelen en zandbakken enzo is zo nu en dan wassen meestal wel wenselijk. Ik heb goede ervaring met Weleda baby, het haar word er zacht en schoon van en ruikt ook nog eens lekker.

1968
12-05-2025 om 21:11
ik heb zelf dun pluizig blond haar en vind cremevoeding van het Kruidvat eigen merk erg fijn. Het is niet duur en het voelt een beetje als crèmespoeling (qua kleur en consistentie) maar je kan het in het haar laten zitten. Het plakt niet. (klein beetje uitspreiden over je handen en even over de buitenkant van het haar smeren en erin kneden)
Volgens mij 1,69 per fles van 500ml, dus het proberen waard.

yasmijn27
12-05-2025 om 21:17
Vroeger gebruikte ik Zarqa, ik weet niet of dat nog bestaat.
Verder niet te lang laten worden, er geen stylingtroep insmeren en niet teveel wassen.
En een tangleteezer gebruiken voor het kammen.

Zeespiegel
13-05-2025 om 23:14
Bedankt voor alle reacties! We wassen het haar 1 a 2x per week. Dus te vaak wassen is beslist niet het probleem.
We gaan eens even uitproberen welke van de voorgestelde producten voor onze kleuter werkt.

Engeltje
14-05-2025 om 09:49
Echt wassen met shampoo deed ik nauwelijks. Zand en zweet kun je gewoon uitspoelen met water. Zeep is pas nodig als het haar vettig wordt, dus richting puberteit. Voor het frisse geurtje deed ik het wel af en toe, maar geen 2 keer per week. Was mijn eigen haar ook maar 1 keer per week en dan is het nog niet echt nodig. Altijd babyshampoo gebruiken, zo mild mogelijk in elk geval. En dan idd iets van verzorging erin om pluizen te voorkomen.