Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveelheid suiker voor kinderen

TineWinkel schreef op 21-04-2025 om 16:17:

[..]

Of met snack komkommer en tomaat, met hummus als dip, zoute popcorn, dunne limo in favo smaak. Avondeten: rodekool als favoriet, warme griesmeelpap toe.... tja, smaken verschillen.

Snackkomkommer en -tomaat krijgen die van ons ongeveer elke dag...

[..]

Of met snack komkommer en tomaat, met hummus als dip, zoute popcorn, dunne limo in favo smaak. Avondeten: rodekool als favoriet, warme griesmeelpap toe.... tja, smaken verschillen.

Nog steeds toch lekker hapjes met elkaar toch? Ik zei toch geen kaas of worstplank of zoete cupcakes ik noemde geen specifieke hapjes he behalve dat het geen droge crackers zullen zijn en de meeste kinderen eten toch wel een stukje taart op hun eigen feestje 

TineWinkel schreef op 21-04-2025 om 11:25:

[..]

Oh, mueslibolletjes van de AH, een B, met maar 1,1 gram toegevoegde suikers per 100 gram. Das best ok, maar ja, moeten de kinderen t wel lekker vinden.

AH is laatst met zijn brood in de uitzending geweest van de Keuringsdienst van waarde, vanwege de broodverbeteraars. Het extra lang lekker, is wat mij betreft niet zo lekker...
Extra lang vers: hoe verlengt de supermarkt de versheid van brood? | KRO-NCRV

Yumi schreef op 21-04-2025 om 17:37:

[..]

AH is laatst met zijn brood in de uitzending geweest van de Keuringsdienst van waarde, vanwege de broodverbeteraars. Het extra lang lekker, is wat mij betreft niet zo lekker...
Extra lang vers: hoe verlengt de supermarkt de versheid van brood? | KRO-NCRV

Wat is er mis met langer lekker waardoor er minder voedsel verspild wordt.

Waarom wel enzymen voor kaas gebruiken maar niet voor brood.

dubbel
Ysenda schreef op 21-04-2025 om 17:48:

[..]

Wat is er mis met langer lekker waardoor er minder voedsel verspild wordt.

Waarom wel enzymen voor kaas gebruiken maar niet voor brood.

Het is niet langer lekker, maar helemaal niet lekker. 
Ik eet zoveel mogelijk onbewerkt voedsel, dus brood met enzymen die afkomstig zijn van genetisch gemodificeerde bacteriën, gisten en schimmels.... koop ik niet.

Als je brood langer wilt bewaren dan gooi je het in de vriezer, heb je geen enzymen nodig.

Ik zit eens even te bedenken hoe dat hier ging. Mijn zoon mag onbeperkt snoep pakken, eigenlijk van jongs af aan al maar vaak met vriendjes vroeg hij het wel. Meestal vroeg hij het omdat een vriendje het vroeg uit zichzelf is het niet zo'n snoep kont. Als ik dan bedacht dat het tijd voor een snack was ofzo dan vroeg ik of ze paprik/komkommer of een stuk fruit wilden. Mijn zoon zelf en de meeste van zijn vriendjes dronken veel water. Inmiddels is zoon ook weleens aan de ijsthee.

Yumi schreef op 21-04-2025 om 18:12:

[..]

Ik eet zoveel mogelijk onbewerkt voedsel, dus dat brood koop ik niet.

Als je brood langer wilt bewaren dan gooi je het in de vriezer, heb je geen enzymen nodig

Ik geef je groot gelijk. Is met meer dingen bij de Appie. Ik vind ook dat het nu alleen over suikers gaat. Is natuurlijk ook wel kort door de bocht.

Ik zelf kijk met voedsel naar gezondheid, milieu en dierenleed. Ik ben zelf lange tijd vegan geweest. Waar mijn kinderen moeite mee hadden. Mijn ene zoon zei dat alles naar plant smaakte. Ik eet nu wel weer vlees en dat niet zo dat ik het mistte of voor de kinderen maar dat ik gewoon voedingstoffen te kort kwam zonder. Nu bestel ik altijd mijn vlees bij Grutto. Is biologisch de dieren hebben zo diervriendelijk leven en krijgen geen hormonen, antibiotica of bewerkt voedsel.  Eet ook vlees niet dagelijks. Eén keer vergeten vlees uit de vriezer te halen en dacht even bij de Appie een bio burger. Je betaald duurder en niet eens 100% vlees. Was weer een stukje off topic.

[..]

Heerlijk Tine maar smaken verschillen hoe vonden de andere kinderen op het kinderfeestje dit feest menu.

Yumi schreef op 21-04-2025 om 18:12:

[..]

Ik eet zoveel mogelijk onbewerkt voedsel, dus brood met enzymen die afkomstig zijn van genetisch gemodificeerde bacteriën, gisten en schimmels.... koop ik niet.

Als je brood langer wilt bewaren dan gooi je het in de vriezer, heb je geen enzymen nodig.

Die enzymen worden zeker niet altijd geproduceerd door genetisch gemodificeerde bacteriën. Zijn vaak ook geschikt voor gebruik in biologische producten.

Dwaze-Opa schreef op 21-04-2025 om 18:36:

[..]

Ik geef je groot gelijk. Is met meer dingen bij de Appie. Ik vind ook dat het nu alleen over suikers gaat. Is natuurlijk ook wel kort door de bocht.

Ik zelf kijk met voedsel naar gezondheid, milieu en dierenleed. Ik ben zelf lange tijd vegan geweest. Waar mijn kinderen moeite mee hadden. Mijn ene zoon zei dat alles naar plant smaakte. Ik eet nu wel weer vlees en dat niet zo dat ik het mistte of voor de kinderen maar dat ik gewoon voedingstoffen te kort kwam zonder. Nu bestel ik altijd mijn vlees bij Grutto. Is biologisch de dieren hebben zo diervriendelijk leven en krijgen geen hormonen, antibiotica of bewerkt voedsel. Eet ook vlees niet dagelijks. Eén keer vergeten vlees uit de vriezer te halen en dacht even bij de Appie een bio burger. Je betaald duurder en niet eens 100% vlees. Was weer een stukje off topic.

Dit zou bovenaan elk boodschappenlijstje moeten staan

Toen mijn kinderen nog thuis woonden, hadden ze er ook moeite mee. Om ze tegemoet te komen, kregen ze max 2 keer per week vlees. Ze zijn het huis uit, als ze nu komen eten weten ze dat er geen vlees tafel komt.

Heb even op dit site van Grutto gekeken, staat een salade op met zalm en venkel. Ga ik binnenkort eens proberen.

Yumi schreef op 21-04-2025 om 18:55:

[..]

Dit zou bovenaan elk boodschappenlijstje moeten staan

Toen mijn kinderen nog thuis woonden, hadden ze er ook moeite mee. Om ze tegemoet te komen, kregen ze max 2 keer per week vlees. Ze zijn het huis uit, als ze nu komen eten weten ze dat er geen vlees tafel komt.

Heb even op dit site van Grutto gekeken, staat een salade op met zalm en venkel. Ga ik binnenkort eens proberen.

Zalm is geen levend dier?

Tuinfluiter schreef op 21-04-2025 om 18:37:

[..]

Heerlijk Tine maar smaken verschillen hoe vonden de andere kinderen op het kinderfeestje dit feest menu.

Als mijn kind elders op n feestje slagroomtaart met cola krijgt (beide zeer nietfavoriet) en op t eigen feestje de door mij hierboven beschreven zaken kiest, dan is het mij om t even wat de andere kinderen daarvan vinden.

TineWinkel schreef op 21-04-2025 om 19:57:

[..]

Als mijn kind elders op n feestje slagroomtaart met cola krijgt (beide zeer nietfavoriet) en op t eigen feestje de door mij hierboven beschreven zaken kiest, dan is het mij om t even wat de andere kinderen daarvan vinden.

Ja joh want alle kids krijgen cola en niets anders op feestjes je bent wel van alles of niks he , zat kids die kwarktaart lekkerder vinden, en frisdrank drinken hier in mijn "bubbel" alleen pubers met de feestjes en dan nog niet allemaal

dan

dan

21-04-2025 om 22:06

[..]

Hier zie ik op verjaardagen steeds vaker gezondere snacks op tafel komen naast de bekende toastjes met salades en kazen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.