Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Sociaal emotionele ontwikkeling (4 jaar)

Waterfles schreef op 04-04-2025 om 23:40:

[..]

En dan lijkt me het als tegenhanger gewoon goed om af en toe wat mannelijke invloed er tussen te mengen. Gewoon, op een natuurlijke manier. Bijvoorbeeld, opa gaat samen met zoontje de vissen voeren in het aquarium bij hem thuis, als jullie bij opa en oma zijn. Ik noem maar een voorbeeld. Af en toe iets samen doen, hun twee. 

Juist ook dat, zou naar mijn mening prettig zijn voor zoontje.
Mooi woord wat je gebruikte, inderdaad. Uiteindelijk voor een stukje weerbaarheid.

Nogmaals, ik vind je zoontje geweldig. Hij lijkt me een ontzettend leuke jongen en zoontje.

Je blijft maar doorgaan over die mannelijke energie, wat dat ook mag wezen. Wat is er anders als oma de vissen voert met het kind of als opa dat doet? 

Annaniem2023 schreef op 05-04-2025 om 11:28:

[..]

Je blijft maar doorgaan over die mannelijke energie, wat dat ook mag wezen. Wat is er anders als oma de vissen voert met het kind of als opa dat doet?

Het gaat niet zozeer om vissen, maar om stoeien. Zie:

https://www.rtl.nl/lifestyle/relatie/artikel/4594101/wild-spelen-stoeien-zorgt-voor-minder-angstige-kinderen-vaders

Er is dus wel enig verband tussen het hebben van een mannelijke opvoeder en het gedrag van een kind in het algemeen. Als een vader met een kind stoeit, heeft dat meer effect dan wanneer een moeder dat doet. 

Het verband is dus wel echt, maar gezien TO aangeeft dat er wel degelijk een mannelijke opvoeder aanwezig is, ligt het hiet vermoedelijk meer aan het karakter van het kind zelf. Hij is gewoon geen alfamannetje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.