Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

Of een einde maken aan de marktwerking, omdat die vooral voor lichtere problemen goed werkt, maar juist de complexe problemen niet aankan. Tsjor

Marianne76 schreef op 30-01-2025 om 08:12:

[..]

Volgende keer massaal stemmen op partijen die meer geld voor (geestelijke) gezondheidszorg willen vrijmaken.

dat is zinloos. meer geld pompen in een slecht georganiseerde branche financiert alleen maar meer ellende. 

veel van wat ik hier lees heeft helemaal niets met geld te maken maar met zorg voor de zorg. gebrek aan organisatie, gebrek aan intrinsieke betrokkenheid bij de cliënten/patiënten. dat los je niet op met, alleen maar, geld. daar moet de bezem door. en goed de bezem door. niet met de zoveelste interimmanager.

En dat heeft weer te maken met aanbestedingen, die de gemeentes moeten doen, terwijl zij niet weten wat er nodig zal zijn; waardoor organisaties slechts plannen kunnen maken voor een paar jaar, tijdelijk personeel aan moeten trekken, goede krachten straks weer ontslaan, een organisatie met de snelkookpan opzetten, en weer afbreken. Het resultaat is bekend: heel veel geld voor lichte problemen, heel veel kinderen in de jeugdzorg (1 op 7 ?????), eenvoudige levenservaringen worden dramatisch geproblematiseerd zodat er 'hulp' nodig is, maar vooral op het gebied van de serieuze problematiek,  is er een groot zwijgen, doorverwijzen, niet bij mij etc. etc.

Blijkbaar een onoplosbaar probleem. Of zou de provincie weer kunnen inspringen? Dat heeft in het verleden beter gewerkt.

Tsjor

Ik geloof dat er nu plannen zijn om te komen tot "jeugdzorgregio's", maar dat zijn er dan nog altijd enkele tientallen vziw.

Wat naar Ciska, sterkte 

Ook een knuffel van mij, er wordt aan jullie gedacht. 

Ik lees je ook en denk aan jullie.

Ciska78

Ciska78

07-02-2025 om 07:20 Topicstarter

Naast al het negatieve waar ik nu niet over kan praten omdat het teveel stress oplevert ook een klein positief puntje (of 2, vooruit dan maar). De antidepressiva lijkt wel wat te doen, in positieve zin. Ik durf het nog niet heel hard te roepen, maar duim voorzichtig,

Verder zijn we heel druk met het inplannen van een last minute sneeuwvakantie. Na een gesprek met de orthopedagoog zijn we tot de conclusie gekomen dat we dochter veel positieve ervaringen moeten mee geven. Sneeuw is daar 1 hele grote van bij dochter, dus die zijn we voor nu dan ook aan het realiseren.

Oh Ciska, ik hoop met heel mijn hart met jullie mee dat de medicatie nu gaat werken.
En die vakantie klinkt ook echt als een goed idee! Ook al zal het ook misschien ook nog wel stress opleveren. Maar als ze er voor open staat, kan het een hele positieve impuls geven. Wat goed dat jullie dit doen. 

Ik duim met jullie mee, Ciska! 
En wat een fijn plan om de sneeuw op te zoeken. 

Ik duim voor de positieve  punten Ciske. En leef vanaf afstand  met jullie mee. Het is ongelooflijk zwaar als ouders om je kind zo te zien lijden.

Ciska78

Ciska78

13-02-2025 om 08:36 Topicstarter

En we hebben een sneeuwvakantie geboekt, het was even een zoekwerk maar we gaan naar een plek waar er zeker sneeuw ligt. Dochter kan pas blij zijn als ze er is en ook echt de sneeuw ziet zegt ze zelf.

Voor dit weekend misschien (al) een dagtrip in Nederland naar locatie met sneeuw? (Groningen?)

Wat goed dat jullie geboekt hebben Lijkt me een fijn maar óók best wel spannend vooruitzicht voor jullie - of valt dat mee? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.