Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

kaatjecato
10-04-2025 om 08:43
Wat blijft het zwaar voor jullie, Ciska
Hopelijk komt er een goed alternatief met een vergelijkbare werking als de oxazepam. Ik duim voor jullie

Layka.12
10-04-2025 om 12:38
Wat verschrikkelijk om te lezen Ciska. Arm kind, ik word er verdrietig van als ik het lees!
Wat moet ze geestelijk ontzettend moe zijn.
Ik hoop echt dat de psychiater een medicijn , antidepressiva of wat ook voorschrijft wat de rustgevende werking heeft als de oxazepam.
Wat druk van de ketel.
De tip hierboven kun je ook voorleggen aan de psychiater.
Ik kan jullie alleen maar weer sterkte, liefde en hoop toewensen.
Veel liefs en een knuffel, ook zeker voor jullie meisje.
♥️

Ciska78
18-04-2025 om 16:17
we zitten momenteel in een super zware periode helaas. Voor dochter is alles teveel op dit moment. De automutilatie is op dit moment heftiger dan lang geleden aanwezig helaas. Ook de stemmen en schimmen zijn veele te nadrukkelijk aanwezig. Helaas ziet de psychiater geen nut in andere medicatie terwijl dochter hier bijna om smeekt. Ze redt het gewoon echt niet op dit moment. Ze heeft geen energie en alles kost haar heel veel energie.
Zo moeilijk om te zien.
Dan is er ook nog zoiets als financiering op het moment dat ze 18 wordt en dat is al bijna. Wat een gedoe komt daar bij kijken zeg, gedoe die we eigenlijk er niet bij kunnen hebben op dit moment.

Kersje
18-04-2025 om 16:31
Lieve Ciska,
Ik volg dit topic al zowat vanaf start, maar kan inhoudelijk helaas geen advies leveren, enkel jullie zoveel kracht toe te wensen.
Ik vind mijn bericht dan ook heel moeilijk juist te omschrijven, maar ik voel bijna haar pijn door de regels heen. Hele moeilijke vraag (ook om te stellen), maar hebben jullie ooit weleens een moment dat jullie denken “het is genoeg zo, ik gun onze dochter haar rust”? Dat jullie haar dan alleen nog zo goed als mogelijk begeleiden richting haar eindpunt ipv verbetering/verlichting/hoe je het ook wilt noemen?
Als je mijn vraag te direct vindt of ongepast, laten weten hoor, want dan laat ik deze verwijderen!!

Ciska78
18-04-2025 om 18:52
ik vind je vraag niet ongepast hoor, ik heb dat moment al wel bereikt hoor. Ik gun mijn dochter zo de rust die ze wil.
Maar we willen haar wel zo goed mogelijk naar dat eindpunt begeleiden. We zijn ook bezig met een thuis plan maar dat kan alleen slagen met de juiste hulp er omheen.
Alleen 2 jaar (want zolang is haar wachtlijst richting euthanasie ) wil je wel zo goed mogelijk voor haar maken, en daar hoort wel verlichting bij anders redt ze het daarvoor al niet

tsjor
19-04-2025 om 17:38
Waarom is de oxazepam eigenlijk gestopt en wordt dat niet hervat? Ik begreep dat ze toen voor de eerste keer sinds heel lang even rust had in haar hoofd.
Tsjor

Ciska78
19-04-2025 om 18:31
tsjor schreef op 19-04-2025 om 17:38:
Waarom is de oxazepam eigenlijk gestopt en wordt dat niet hervat? Ik begreep dat ze toen voor de eerste keer sinds heel lang even rust had in haar hoofd.
Tsjor
Die mag ze alleen zonodig en niet vaker san 4x per week. Vaker werkt verslavingsgevoeligheid in de hand.
Maar ze zit nu elke week aan de max van 4

Citroengraag
19-04-2025 om 19:03
Een kind in doodsangst wat zichzelf snijdt of een benzo-verslaving... De psychiater heeft misschien te veel oog voor protocol. In een slechte periode heb ik bakken lorazepam (via psychiater) gekregen en vond het afkicken reuze meevallen. Misschien toch vragen of ze meer oxazepam mag? Lorazepam is overigens net iets minder slecht voor je nieren. Dit is niet bedoelt als medisch advies hoor, maar bij een tienermeisje wat zo ver heen is: gaat levenskwaliteit niet voor een evt. Oxazepamverslaving?