Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-04-2025 om 21:00
Is het normaal om samen met je puberzoon van 15 in 1 bed te slapen?
Ik maak me ontzettende zorgen omdat mijn ex-vrouw al 12 jaar onze zoon bij haar in bed laat slapen.
Daarnaast brengt ze uren per week met hem door om te studeren, pakt ze zijn schooltas in, legt ze zijn kleren klaar en zet ze zijn electrische!fiets klaar om naar school te gaan.
Ze veegt nog net zn billetjes niet schoon.
Hij wordt 15, is 185 en is zo bleu als ie maar zijn kan. Hij presteert slecht op de mavo(3e klas), is met voetballen talentvol maar erg introvert, timide bijna en bangig ook en hij praat zacht en onverstaanbaar.
Hij kan wel normaal praten gelukkig.
Maar moeders praat zelfs voor hem als hem iets gevraagd wordt.
Ik vind het kindermishandeling. Vooral dat bedslapen natuurlijk. Ik walg ervan en vraag mezelf ook echt af of er meer speelt. Maar dat denk ik niet eigenlijk.
Ik weet me geen raad meer.
Help!
23-04-2025 om 16:41
Alias1 schreef op 23-04-2025 om 09:42:
Ben ik de enige die een vakantiegevoel krijgt bij dit topic?
Nee, dat ben je niet. Evengoed kan het tot interessante filosofische discussies leiden.
23-04-2025 om 17:28
Alias1 schreef op 23-04-2025 om 09:42:
Ben ik de enige die een vakantiegevoel krijgt bij dit topic?
Nee!!!
23-04-2025 om 18:54
normaal willen pubers niet met hun ouder in bed slapen . Ongeacht of het vader of moeder is , hebben meestal behoefte aan privacy. Het is inderdaad niet gangbaar of normaal. Snap niet dat de vader er nu pas een probleem van maakt had het al veel eerder kunnen aankaarten.
23-04-2025 om 19:17
Geen idee, ligt aan de situatie. Niet doorsnee natuurlijk, maar kan verklaarbaar zijn. Zijn er medische of psygische problemen waardoor er nabijheid nodig is, is kind ziek, heeft kind angsten? Slaapt kind anders niet en is moeder doodmoe en kan zo tenminste slaap pakken? Vragen, vragen, vragen....
Ik lees eigenlijk vooral een niet empatische vader, die wel afgeeft op de situatie, maar schijnbaar niet eens weet waarom. Probeer daar eerst achter te komen. Is bovenstaande verklaringen niet aan de orde, dan kan je dit bespreken en samen met ex een plan van aanpak maken, ook als er wel iets speelt qua angsten rondom slapen bijvoorbeeld. Maar als je jezelf zo hard opsteld naar je zoon kan het ook zijn, dat hij zijn issues wel met zijn moeder bespreekt en niet met jou.