Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Het treitergedrag van "vrienden"

Kleinduimpje schreef op 07-06-2025 om 17:34:

ja, dat betekent dat zij dan weg moet blijven door zo'n ettertje.

En de groep . Die doen mee en lachen.

Ik vind dat de vraag blijft . Waarom accepteert ze dit . Ze zegt er wat van en het verandert niet . Ook de rest vind het best . Dat zegt wat over de groep.

Maar ook over jezelf. Waarom accepteer je dit . Waarom blijf je . Waarom mag en kan iedereen over jou grenzen gaan . Daar heeft ze vaker last van zeg jij . Daar moet je wat mee denk ik .

is het niet een optie als ze gaat beste vriendin 1 op 1 verteld hoe ze hierover denkt en voelt? Als het een échte vriendin is zou dat wel moeten kunnen. Als die jongen in het vervolg een opmerking over maakt, is het 2 tegen 1, want dan zou die vriendin het ook voor haar kunnen opnemen.

Nee. Ze stapt uit een groep omdat het ettertje niet gecorrigeerd wordt. Hoe kun je mensen vrienden noemen als ze meelachen als je voor dom uitgescholden wordt. Dat is geen vriendengroep, dat is een kliek waar ze al heel lang buiten valt. 

‘Ik heb hier geen zin meer in’. Is een prima zin voor een lief meisje die voor zichzelf zorgt. Tuurlijk is meisjes plagen kusjes vragen, en heeft deze kleuter een te klein piemeltje waardoor hij zijn testosteron uit het pesten van anderen haalt, maar daar kan ze niets aan veranderen. 

Wel aan haar manier van tegen deze groep aankijken. Er zijn genoeg leuke mensen op deze aarde. 

Ik heb niet alles gelezen maar heb zelf ook een tijdje in een vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb toen een keer gezegd (mogelijk gesnauwd) “Is het Madee-afzeikdag ofzo?” Dat was voor de groep wel een eyeopener en het is toen ook gestopt. Zoiets kan je dochter misschien wel met je oefenen voordat ze het gaat gebruiken.

Nee, niet alleen vanwege hem, ook vanwege de anderen die meedoen en haar niet in bescherming nemen.

Dit is niet de eerste keer dat ze gedoe heeft met deze groep toch? Move on, zou ik zeggen.

Uit deze vriendengroep stappen zou ik niet direct doen, als ze het verder leuk vind. Ze kan beginnen met anderen vertellen hoe ze dit vind, zodat ze voortaan hopelijk wel ingrijpen. Omdat ze hem niet kan stoppen. 
Of hem vragen of hij soms een probleem heeft, en vanwaar die opmerkingen.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

07-06-2025 om 18:36 Topicstarter

Zoals ik van haar begrijp maakt het hem helemaal niks uit wat je ook zegt, dus ik denk dat het lastig wordt als deze jongen totaal geen gevoel heeft.

Kleinduimpje schreef op 07-06-2025 om 18:36:

Zoals ik van haar begrijp maakt het hem helemaal niks uit wat je ook zegt, dus ik denk dat het lastig wordt als deze jongen totaal geen gevoel heeft.

Ga je je ook nog iets aantrekken van alle tips? Of alleen maar alles verwerpen?

Kleinduimpje schreef op 07-06-2025 om 18:36:

Het gaat erom dat de groep deze jongen moet terugfluiten. Daar is hij waarschijnlijk wel degelijk gevoelig voor.

Mede vandaar ook mijn tip voor je dochter dat ze moet opstappen. Dat is ongemakkelijk voor iedereen, maar die groep blijft (hopelijk) met dat ongemakkelijke gevoel zitten als zij weg is. En gaat dan (hopelijk) naar Pietje kijken en hem vragen waarom hij altijd zo lullig doet.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

07-06-2025 om 18:43 Topicstarter

Jazeker, de tip van Meesje heb ik al tegen haar verteld wat ze ook gaat proberen. En verder het anders 1 op 1 zeggen, tegen de andere, want tegen hem heeft geen zin zegt ze, dan lacht hij haar vierkant uit. Dan wachten we maar weer even af.

Overigens: klaagt jouw dochter hierover tegen jou? Of kan het zijn dat jij hier meer mee zit dan zij?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

07-06-2025 om 18:44 Topicstarter

Ik zit er ook mee zeker ja, maar ze zegt dit vaker tegen mij en ook al een keer huilend thuis gekomen. Vannacht heeft ze me geappt (ze sliep bij een vriendin)dat hij weer iets in de groeps app zei, "je hebt geen hersencellen naam dochter kleinduimpje"

Kleinduimpje schreef op 07-06-2025 om 18:44:

Ik zit er ook mee zeker ja, maar ze zegt dit vaker tegen mij en ook al een keer huilend thuis gekomen. Vannacht heeft ze me geappt (ze sliep bij een vriendin)dat hij weer iets in de groeps app zei, "je hebt geen hersencellen naam dochter kleinduimpje"

Ik zou terug-appen: "ik hou ook heel veel van jou" .

Kleinduimpje

Kleinduimpje

07-06-2025 om 18:49 Topicstarter

Ja, dat was een goeie geweest! Ik vind dat ook nog wel een leuke om te zeggen als hij weer iets doms zegt,

Ze had gezegd, je bent zo triest, ik lach me dood.

Kleinduimpje schreef op 07-06-2025 om 17:53:

Ja Temet, dat laatste heb ik pas ook geopperd. Ga maar gewoon als het weer begint. Maar ja, dat is allemaal wel heel lastig denk ik voor haar. Ik heb nu ook al gezegd nodig ze maar bij ons uit, want meestal is het bij een ander. Kijken of hij dan nog zo'n grote mond heeft. Vorige week had hij trouwens ook niks gezegd, toen zaten de ouders van een andere vriend er de hele avond bij. Het liefst zouden wij als ouder iets tegen hem zeggen, maar dat doen we maar niet en dat mag ook echt niet van dochter.

Apart dat die ouders er de hele avond bij zaten. Misschien moet je dochter aan die andere vriend eens vragen wat hij van de situatie vindt. Deze vraag ook aan andere mensen in de groep stellen is nuttig. Als niemand in deze groep haar kant kies wat is er dan nog leuk aan afspreken met deze mensen. 

Het is heel goed mogelijk dat niemand het voor haar opneemt omdat ze zelf bang zijn het volgende slachtoffer te worden. 

Mijn advies laat haar aan de andere groepsleden vragen om haar te helpen om hem op zijn nummer te zetten. Als niemand haar steunt uit de groep stappen en opzoek naar andere vrienden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.