Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Het treitergedrag van "vrienden"

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-06-2025 om 10:10 Topicstarter

bedankt voor je reactie. Nee, ik zeg niks tegen dochter dat wij alles voor haar hebben gedaan, maar vind je dat dat erbuiten staat?

En, dit is een andere groep.en daarbij zaten ze dus met 4 meiden, waar ze ook mee op vakantie gaat en de nieuwe groep is dus ook met die meiden, en heeft haar vriendin aangemaakt, waar zij met drieën dus inzitten en dochter niet hebben toegevoegd. Sorry, maar ik vind dit niet kunnen.

Ik vind ook dat een goede vriendin niet zo moet reageren. Ze zijn 19 ipv 14 .
Het is zo ontzettend kinderachtig.
En daar zit dochter haar kracht. Dochter gaat leren dat vriendschappen een illusie zijn .😜 
Dichter gaat verder met haar leven en er komen nieuwe mensen.
Afscheid nemen hoort bij het leven . Pijnlijk ja . Maar waar deuren dicht gaan openen zich nieuwe.
En dat kan jij uitstralen als moeder . Het is rauw en rouw maar ….

Kleinduimpje schreef op 14-06-2025 om 10:10:

bedankt voor je reactie. Nee, ik zeg niks tegen dochter dat wij alles voor haar hebben gedaan, maar vind je dat dat erbuiten staat?

En, dit is een andere groep.en daarbij zaten ze dus met 4 meiden, waar ze ook mee op vakantie gaat en de nieuwe groep is dus ook met die meiden, en heeft haar vriendin aangemaakt, waar zij met drieën dus inzitten en dochter niet hebben toegevoegd. Sorry, maar ik vind dit niet kunnen.

Maar als ze er met zijn 3en inzitten waar komen dan die jongens die haar irritant vinden vandaan?

Nou Klein Duimpje, je hebt geloof ik nog niet veel begrepen van wat ik schrijf maar ik probeer het nog een keer: Die jongeren die vroeger haar vrienden waren zijn vrij om te kiezen met wie ze omgaan. Zij willen jouw dochter daar niet meer bij hebben. 
Jammer, joh. Maar accepteer dat.

Begrijp ik dat ze een vakantie geboekt hebben samen? Dan zou ik kijken of dat geannuleerd kan worden. Ik voorzie een enorme klotevakantie voor je dochter als ze mee gaat. 

En, ja: dat staat los van alles wat jij ooit voor die vriendin gedaan hebt. Het is net als in een huwelijk: soms is het tijd om te gaan scheiden omdat het óver' is: alles wat je dan voor elkaar gedaan hebt doet er niet meer toe. Het gebeurt. En het is niet het einde van de wereld.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-06-2025 om 10:29 Topicstarter

dat is ook een groep met jongens en de meiden, met stuk of 10 samen en hadden eerst een appgroep samen. Nu zijn ze wezen sporten en komt er een nieuwe appgroep. Of die jongens er iets mee te maken hebben weet ik niet dat dochter niet is toegevoegd. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-06-2025 om 10:31 Topicstarter

pippetje, ze gaat met ze op vakantie, met de meiden, ze zitten hier paar keer in de week.Ook gaan ze samen iets en vriendin vraagt iedere keer hier te komen enz.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2025 om 10:31:

pippetje, ze gaat met ze op vakantie, met de meiden, ze zitten hier paar keer in de week.

Probeer ze dan een keer te coachen met een gesprek om boven tafel te krijgen wat er speelt.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2025 om 10:31:

pippetje, ze gaat met ze op vakantie, met de meiden, ze zitten hier paar keer in de week.Ook gaan ze samen iets en vriendin vraagt iedere keer hier te komen enz.

Dan gaat ze toch lekker met hun op vakantie.

Die vakantie waar dochter wil stappen en zij niet

De vriendin die haar niet in een groepsapp wil 

Past deze groep nog bij dochter ? Moet ze dit nog willen?

Groep veranderd niet . Mensen doen niet wat jij wil .. Jij hebt alleen invloed op jezelf. 

Kan het zijn (is een aanname van mijn kant) dat je dochter te eager is om erbij te willen horen? Dat ze door alle negativiteit zich nu te krampachtig opstelt? En onbewust laat merken er te graag bij te willen horen?
Verder vind ik de reden die vriendin noemt niet per sé onaardig, ze legt uit dat twee jongens je dochter niet mogen en ze daarom niet wordt toegevoegd aan de appgroep, het zegt niks over dat vriendin je dochter niet meer aardig vindt. Het kan zelfs zo zijn dat die vriendin je dochter op deze manier wil beschermen tegen teleurstellingen. En dat dochter het in dit geval beter kan houden bij één op één contact met vriendin.

Deze leeftijd gaat zo'n groep toch uiteenvallen? Studeren in een andere stad, een baan verder weg, verkering, etc. R

Dus dat groepje van vier meiden, is wel een stabiel, leuk groepje? Gaan samen op vakantie, zien elkaar veel? 

Waarom legt dochter niet gewoon de aandacht op dat groepje dan? Niet meer smeken om in een groepje te komen waar niet iedereen haar wenst? En waarom ben je boos op die vriendin? Je kan mensen toch niet dwingen om iemand toe te voegen in een appgroep

Ik zou je dochter aanraden om minstens een half jaar ergens naar het buitenland te gaan. Spaans leren in Spanje, vrijwilligerswerk doen in de ezelopvang in curacao of work en travel in australie, allemaal prima. Kan ze helemaal loskomen van deze mensen, veel leuke nieuwe mensen ontmoeten en ook wat afstand van jou nemen.

wat joszy zegt is zo gek nog niet. Ook goed voor haar zelfvertrouwen en het loslaatproces van moeder. 

Misschien zijn dochter en vriendin wel leuk samen en is het groepje meiden van 4 ook leuk maar past dochter niet in de grotere groep met jongens. Nou prima, dan wip je daar dus niet bij horen. Dochter heeft dus een goede vriendin om mee af te spreken en een leuk meidenclubje. Misschien kan ze een appgroep aanmaken met hun 4. 
Dat jij boos bent op vriendin vind ik onterecht. Het kan toch dat vriendin het leuk vindt om vriendinnen te zijn met jou dochter maar geen zin heeft jouw dochter bij iedere vriendengroep te betrekken? Mijn dochters hebben ook losse vriendinnen waarmee ze 1 op 1 af spreken maar niet persé horen bij de vriendengroepen die die meiden hebben. Advies aan jouw dochter: ga lekker om met degene die leuk doen tegen jou en laat de rest lekker stikken.

en verder, in plaats van steeds maar stimuleren om het nog een keer te oroberen, kun je ook zeggen dat trekken aan een dood paard geen zin heeft. Dat vriendschappen soms verwateren en uit elkaar groeien. Dat daar een soort liefdesverdriet bij hoort, maar dat is ook deel van het leven. 
Verder vind ik dat je onrealistische verwachtingen hebt van haar vriendinnen. Die moeten voor haar/in haar plek gaan vechten. Waarom? Die vriendinnen moeten aardig voor haar zijn, maar daar stopt het. Ze zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van een groep. 
En eerlijk voor mij leest het ook alsof vriendin haar in bescherming neemt. Je kunt beter niet in een appgroep zitten dan nog een appgroep waar kutgrappwn over je gemaakt worden of je genegeerd wordt. 
Laat dochter zelf heft in handen nemen. Richten op de leuke mensen. Hier wordt iedereen op een gegeven moment doodmoe van. En dat getrek aan vriendinnen kan zich ook tegen haar keren. 

En als laatste; veel voor die vriendin doen, doe je hopelijk uit liefde en je hart. Niet omdat je een tegenprestatie verwacht. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.