Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Het treitergedrag van "vrienden"

Kimdekim schreef op 15-06-2025 om 00:36:

[..]

Ik vind dat je je dochter hier wel in de slachtofferrol plaatst. Als je op vakantie gaat met mensen dan moet je niet met mensen gaan die en heel andere vakantie willen dan jij. Als je zelf van stappen houdt dan ga je niet met mensen die liever uitstapjes maken en vroeg in bed liggen. Dan kan je zeggen, wat rot dat ze zich moet aanpassen wat oneerlijk en zielig voor haar. Of je denkt misschien moet ze volgend jaar op vakantie gaan met mensen die dezelfde interesses hebben en moeten ze er nu samen maar het beste van maken.

Precies. Dit is toch de basis waarop je de vakantie boekt? Dat je grotendeels hetzelfde wil gaan doen?
Als je zoals dat meisje iedere avond wil gaan stappen, moet je daar je vakantiegezelschap op uitzoeken. Het is toch enorm storend als er 1 persoon in je gezelschap iedere avond gaat stappen en dan laat terugkomt, mensen stoort in hun slaap, en dan ofwel uitslaapt waardoor je daar op moet wachten, ofwel de hele dag chagrijning is wegens een tekort aan nachtrust?

Kan dat meisje dat zelf niet bedenken? Het is niet alleen een kwestie van in haar eentje weggaan terwijl de rest thuisblijft. Ze gaat gewoon een storende factor zijn als ze dat wil. En waarom  wil ze dat?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2025 om 07:57 Topicstarter

dat komt omdat er hier ook vaker wordt afgesproken om.uit te gaan en dan vlak voordat ze gaan vriendin toch geen zin heeft en dan moet je soms ook maar je aanpassen en gewoon meegaan, want je kunt niet altijd maar doen wanneer het jou uitkomt. Of afspreken en dan toch op de dag zelf zeggen je iets anders gaat doen. Dan denk ik, nou dan kies ook maar eens voor jezelf en pak ook een avondje alleen uit op vakantie, .Prima als de andere niet uitwillen, maar laat een ander gewoon wel een keer alleen gaan. 

Kleinduimpje schreef op 15-06-2025 om 07:57:

dat komt omdat er hier ook vaker wordt afgesproken om.uit te gaan en dan vlak voordat ze gaan vriendin toch geen zin heeft en dan moet je soms ook maar je aanpassen en gewoon meegaan, want je kunt niet altijd maar doen wanneer het jou uitkomt. Of afspreken en dan toch op de dag zelf zeggen je iets anders gaat doen. Dan denk ik, nou dan kies ook maar eens voor jezelf en pak ook een avondje alleen uit op vakantie, .Prima als de andere niet uitwillen, maar laat een ander gewoon wel een keer alleen gaan.

Maar ze houden haar toch niet tegen? Als dochter zo haar eigen wensen heeft over hoe iedereen met haar om moet gaan en haar moet accepteren en dan teleurgesteld is als mensen dat niet doen, dan kan ik me voorstellen dat dat wrevel oproept. Ze is duidelijk geen leidende figuur in de groep, dus dan hoort ze bij de meelopers. Geen probleem, de meeste mensenhoren bij de meelopers en leidende figuren zijn soms irritant. Maar ze wil meer, ze wil gefaciliteerd en gevolgd worden in haar wensen. 

En dan is de vakantie nog niet eens begonnen!

Vind je het trouwens niet gevaarlijk als dochter steeds alleen uitgaat, in een vreemd land, haar vriendinnen elders?

Pippeltje schreef op 15-06-2025 om 08:12:

Vind je het trouwens niet gevaarlijk als dochter steeds alleen uitgaat, in een vreemd land, haar vriendinnen elders?

Samen uit

Samen thuis

Was hier het credo bij 19 jarigen

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2025 om 08:24 Topicstarter

Ik weet niet of ze haar niet tegenhouden, kan me best voorstellen dat ze boos zijn als dochter alleen weggaat. En dan denk ik zelfben je wel zo gemakkelijk om af te spreken en gewoon het weer af te zeggen, doen wat jezelf op dat moment zin in hebt, dan moet dochter ook maar eens doen waar zij zin in heeft. Ze wilt zich best aanpassen en ook paar keer niet gaan, maar zou het ook leuk vinden om wel vaker te gaan, vooral als je naar lorret gaat.

nee, ze gaat niet alleen, er zijn daar nog andere vriendinnen die ze kent.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2025 om 23:59:

dat is ook helemaal.niet de bedoeling, maar dochter wilt iedere avond uitgaan, dus als ze 1 of 2 keer met anderen uitgaat lijkt me dat geen probleem, maar denk dat het dat wel gaat worden, want zo is het iedere keer, dochter moet zich weer aan iedereen aanpassen en wat zij leuk vindt wordt weer afgekapt. Maar ik zal nu toch echt eens een keer zeggen dat ze wel aan haarzelf moet denken, het is toch niet zo dat constant andere over haar leven moeten beslissen, zij doen waar ze zin in hebben, ga dat lekker ook maar eens doen!

Dochter moet zich weer aan iedereen aanpassen 

Die is interessant 

Persoonlijk vraag . Hoe doe jij dat zelf ? Ben jij ook een aanpasser ?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2025 om 08:36 Topicstarter

ja, klopt. Ik zal doen wat een ander leuk vindt, maar ik probeer wel een tussenweg te vinden als ik ook graag iets wil, maar ik denk dat dat bij de jongeren toch heel anders ligt. Als ik iets afgesproken heb dan ga ik ook, ook al heb ik geen zin meer, ik vind dat niet aanpassen, maar gewoon fatsoen. Als ik op vakantie zou zijn met vriendinnen, en ze willen graag uit, dan zal ik wel meegaan, ook als ik geen zin heb. Ik ben denk ik ook wel heel gemakkelijk, kan niet zo moeilijk doen, dan maak ik wel zin. Als je altijd maar doet wat je zelf wilt dat gaat niet werken.

Waarom gaat je dochter op vakantie met deze meiden, en niet met die andere mensen die ze blijkbaar ook kent en die wel hetzelfde willen als zij? 
Ik vind het heel bijzonder dat ze op vakantie gaat met drie vriendinnen die zo te lezen hetzelfde willen terwijl je dochter als enige een ander idee heeft van haar vakantie. Dat is toch vragen om problemen?
En ja, in een groep pas je je meestal aan aan de meerderheid. Tenminste, in mijn omgeving werkt dat wel zo.

Kleinduimpje schreef op 15-06-2025 om 08:36:

Ik ben denk ik ook wel heel gemakkelijk, kan niet zo moeilijk doen, dan maak ik wel zin. Als je altijd maar doet wat je zelf wilt dat gaat niet werken.

Maar als je je altijd aanpast aan wat anderen willen, dan werkt het ook niet. Iedereen zegt wat die wil en als het goed is, komt je ergens in het midden uit, of deze keer jouw voorkeur maar dan volgende keer de mijne. Alleen dan blijft het leuk. Kunnen ze dat niet, dan wordt het een scheve situatie. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

15-06-2025 om 09:07 Topicstarter

ja klopt, maar zo denken wij, bij de jongeren gaat het toch echt wel anders.

Ze gaat met deze meiden omdat dat haar vriendinnen zijn en die andere is niet haar vriendinnegroep, maar is 1 vriendin die met haar vriendinnengroep gaat.

Hoe doen jullie dat dan als je vroeger op vakantie ging met vriendinnen. Wij gingen iedere avond uit en vooral de vakantie in lorret, dat is uitgaan. Maar ik heb zelf vroeger nooit zo'n issues gehad met vrienden, iedereen was altijd heel gemakkelijk. Doe lekker waar je zin in hebt, ook nooit geen sprake van wel of niet uitgaan, we gingen gewoon. Ook niet dat gedoe onder elkaar of iemand buitensluiten.

Kleinduimpje schreef op 14-06-2025 om 23:59:

dat is ook helemaal.niet de bedoeling, maar dochter wilt iedere avond uitgaan, dus als ze 1 of 2 keer met anderen uitgaat lijkt me dat geen probleem, maar denk dat het dat wel gaat worden, want zo is het iedere keer, dochter moet zich weer aan iedereen aanpassen en wat zij leuk vindt wordt weer afgekapt. Maar ik zal nu toch echt eens een keer zeggen dat ze wel aan haarzelf moet denken, het is toch niet zo dat constant andere over haar leven moeten beslissen, zij doen waar ze zin in hebben, ga dat lekker ook maar eens doen!

Ik voorspel de volgende klaagzang van Kleinduimpje na de vakantie van dochter. 

Mijn dochter Anne is met drie vriendinnen op vakantie geweest. Anne wilde iedere avond stappen, maar de vriendinnen niet. Maar Anne ging toch. ‘S Nachts kwam ze rond 4 uur thuis. Iedere ochtend werd ze al om 8 uur wakker omdat de vriendinnen opstonden en lawaai maakten. Als ze vroeg of ze stil wilden zijn, deden ze dat niet. Het was ook heel onaardig dat de vriendinnen om een uur of 9 weggingen naar het strand of een stad bekijken en niet wilden wachten tot een uur of 12 tot Anne was uitgeslapen. Dus dan moest Anne naar hun op zoek. En dan vond ze ze op het strand waar ze de grootste lol met elkaar hadden en Anne zich ongemakkelijk voelde omdat ze niet wist waar ze het over hadden.

Kleinduimpje schreef op 15-06-2025 om 09:07:

Hoe doen jullie dat dan als je vroeger op vakantie ging met vriendinnen. Wij gingen iedere avond uit en vooral de vakantie in lorret, dat is uitgaan. Maar ik heb zelf vroeger nooit zo'n issues gehad met vrienden, iedereen was altijd heel gemakkelijk. Doe lekker waar je zin in hebt, ook nooit geen sprake van wel of niet uitgaan, we gingen gewoon. Ook niet dat gedoe onder elkaar of iemand buitensluiten.

Precies dit 

Kleinduimpje schreef op 15-06-2025 om 08:36:

Als ik op vakantie zou zijn met vriendinnen, en ze willen graag uit, dan zal ik wel meegaan, ook als ik geen zin heb. Ik ben denk ik ook wel heel gemakkelijk, kan niet zo moeilijk doen, dan maak ik wel zin. Als je altijd maar doet wat je zelf wilt dat gaat niet werken.

Jij wil dat drie vriendinnen zich aanpassen aan één dochter. Dat is de omgekeerde wereld. 

Kleinduimpje schreef op 15-06-2025 om 09:07:

ja klopt, maar zo denken wij, bij de jongeren gaat het toch echt wel anders.

Ze gaat met deze meiden omdat dat haar vriendinnen zijn en die andere is niet haar vriendinnegroep, maar is 1 vriendin die met haar vriendinnengroep gaat.

Bijzonder dat zij naar dezelfde locatie gaat als jij. Heb je haar misschien op het idee gebracht dat die locatie, "dat is uitgaan"? 

Mijn kinderen hebben echt geen idee waar ik op vakantie ging toen ik 19 was. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.