Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kinderen en kosten

Anienom

Anienom

19-06-2025 om 16:38 Topicstarter

Dat is een boude conclusie.
Maar goed. Achtergrond: ik heb een aantal jaren geleden meer uren gevraagd maar niet gekregen. Mijn vrijwilligerswerk is hetgeen dat mij uit mijn slechte relatie heeft gehaald en nu een belangrijk netwerk vormt. Solliciteren ben ik mbv een loopbaancoach aan het doen om.een baan met beter loon te krijgen.
Dat ik niet meer inkomen wil generen is een snelle conclusie met een heel negatieve connotatie. 

Anienom schreef op 19-06-2025 om 16:38:

Maar goed. Achtergrond: ik heb een aantal jaren geleden meer uren gevraagd maar niet gekregen. Mijn vrijwilligerswerk is hetgeen dat mij uit mijn slechte relatie heeft gehaald en nu een belangrijk netwerk vormt. Solliciteren ben ik mbv een loopbaancoach aan het doen om.een baan met beter loon te krijgen.
Dat ik niet meer inkomen wil generen is een snelle conclusie met een heel negatieve connotatie.

Ok prima , je kan niet meer uren werken, je kinderen kunnen niet meer doen dan ze nu doen, wat wil je van het forum?

Anoniemvoornu schreef op 19-06-2025 om 16:43:

[..]

Ok prima , je kan niet meer uren werken, je kinderen kunnen niet meer doen dan ze nu doen, wat wil je van het forum?

Harten onder de riem

Bij deze 

Anienom schreef op 19-06-2025 om 16:38:

Ja daag, als jij zegt dat je het wel prima vindt zo, want je sociale leven dit dat, dan is dat een vrij logische conclusie. Er zijn wel meer mensen die meer dan fulltime werken en voor alle andere zaken het weekend gebruiken, overigens. Helemaal prima dat jij dat anders inricht natuurlijk, maar ik begrijp niet dat je met een half verhaal hoopt bruikbare tips te krijgen. 

Als ik zo tussen de regels door lees zit er best wel een verhaal achter. Helaas staan problemen vaak niet op zichzelf en wordt het een sneeuwbal effect. 
Dat kost energie, heel veel energie en dat maakt dat je niet fulltime kan werken en het thuis misschien liever zelf doet dan de confrontatie aan te gaan om het de kinderen te laten. Kinderen die bovendien een rugzak hebben.
Hebben jullie het verleden een beetje kunnen verwerken?

DeOnbekende schreef op 19-06-2025 om 17:47:

[..]

Ja daag, als jij zegt dat je het wel prima vindt zo, want je sociale leven dit dat, dan is dat een vrij logische conclusie. Er zijn wel meer mensen die meer dan fulltime werken en voor alle andere zaken het weekend gebruiken, overigens. Helemaal prima dat jij dat anders inricht natuurlijk, maar ik begrijp niet dat je met een half verhaal hoopt bruikbare tips te krijgen.

35 uur is bij ons een uur minder dan fulltime. Niet gek om dan eerst naar besparingen te kijken in plaats van nog meer te werken. Meer dan fulltime werken is leuk als je jong bent of een partner hebt die thuis alles regelt, of juist alleenstaand en alleen voor jezelf hoeven zorgen.

Ik denk dat jij je erg lastig kunt verplaatsen in een alleenstaande ouder met twee kinderen met gedoetjes en een bijna fulltime baan. 

MMcGonagall schreef op 19-06-2025 om 19:11:

[..]

35 uur is bij ons een uur minder dan fulltime. Niet gek om dan eerst naar besparingen te kijken in plaats van nog meer te werken. Meer dan fulltime werken is leuk als je jong bent of een partner hebt die thuis alles regelt, of juist alleenstaand en alleen voor jezelf hoeven zorgen.

Ik denk dat jij je erg lastig kunt verplaatsen in een alleenstaande ouder met twee kinderen met gedoetjes en een bijna fulltime baan.

Volwassen kinderen... to heeft moeite met rondkomen, ze kan niet meer werken , kinderen kunnen niet meer bijdragen..  to kun je bezuinigen op je kosten , boodschappen enz? Of wordt dit ook genegeerd? Of moet de vraag 5 × herhaald worden net als met het overrulen?

Anienom

Anienom

19-06-2025 om 19:55 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 19-06-2025 om 16:43:

[..]

Nou weet je, zo'n praktische tip als tuinfluiter geeft "ga het gesprek niet met beide kinderen tegelijk aan". Gewoon. Simpel. Meedenken zonder oordeel en een praktische tip.

Em het hart onder de riem van Roos.

MMcGonagall schreef op 19-06-2025 om 19:11:

[..]

Haar kinderen zijn al lang uit de luiers. Natuurlijk kun je dan meer werken, als je dat zou willen. 

Anienom

Anienom

19-06-2025 om 20:05 Topicstarter

DeOnbekende schreef op 19-06-2025 om 17:47:

[..]

Gadver, wat een akelige toon. Mag ik dat zeggen of moet ik als TO bij mijn hulpvraag lijdzaam alle ongevraagde kritiek accepteren?  Ik vind dat ik het gewoon mag zeggen: Onbekende: jij-leest-niet-goed. Ik zeg nergens dat ik het prima vind. Ik zeg wel dat ik heb gevraagd om meer uren maar niet heb gekregen. Ik zeg ook dat ik met behulp van een loopbaancoach zelfs solliciteer. Ook leg ik uit welk belang het vrijwilligerswerk (en als toevoeging: mijn sociale leven in totaal) voor mij betekent. Tot slot geef ik keer op.keer aan dat ik niet alles hier op het openbare internet kan neerplempen. Vanwege de herkenbaarheid  Als jij vindt dat je te weinig informatie hebt om tips te kunnen geven, sla je het draadje over en ga je naar het volgende. Ik zit hier niet om jou tevreden te stellen.

DeOnbekende schreef op 19-06-2025 om 19:59:

[..]

Haar kinderen zijn al lang uit de luiers. Natuurlijk kun je dan meer werken, als je dat zou willen.

Met alles wat er speelt is dat een recept voor langdurig uitvallen. Heeft niets met willen te maken maar alles met belastbaarheid.

DeOnbekende schreef op 19-06-2025 om 19:59:

[..]

Hoeveel uur stel je voor?

Ik denk dat inzetten op een hoger uurloon handiger is, als je nu niet veel verdient.

Anienom

Anienom

19-06-2025 om 20:16 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 19-06-2025 om 19:26:

[..]

Volwassen kinderen... to heeft moeite met rondkomen, ze kan niet meer werken , kinderen kunnen niet meer bijdragen.. to kun je bezuinigen op je kosten , boodschappen enz? Of wordt dit ook genegeerd? Of moet de vraag 5 × herhaald worden net als met het overrulen?

Het zijn inderdaad de boodschappen, energiekosten en ziektekosten die steeds stijgen. Ik heb een heel normaal salaris en doe geen gekke dingen. Ik bespaar waar ik kan maar na alles wat er gebeurd is zie ik heel erg het belang van ook een sociaal leven en ik wil gewoon  graag weten hoe jullie het gesprek aan gaan met de kinderen over deze zaken. Ik heb er bijvoorbeeld best moeite mee dat ik jongste zoveel zou moeten laten meebetalen aan ziektekosten. Alsof hij extra benadeeld wordt omdat hij ziek is. 

Anienom schreef op 19-06-2025 om 20:16:

[..]

Het zijn inderdaad de boodschappen, energiekosten en ziektekosten die steeds stijgen. Ik heb een heel normaal salaris en doe geen gekke dingen. Ik bespaar waar ik kan maar na alles wat er gebeurd is zie ik heel erg het belang van ook een sociaal leven en ik wil gewoon graag weten hoe jullie het gesprek aan gaan met de kinderen over deze zaken. Ik heb er bijvoorbeeld best moeite mee dat ik jongste zoveel zou moeten laten meebetalen aan ziektekosten. Alsof hij extra benadeeld wordt omdat hij ziek is.

Ik heb het als vanzelfsprekendheid gebracht. Het wordt nu tijd dat je meer zelf gaat betalen. Scheelt ook dat ze een vriend heeft die alles voor zichzelf moet betalen, behalve het eten wat zijn moeder koopt en het dak boven zijn hoofd. Daar had ik geluk mee, want de meeste van haar vrienden hoeven niets en krijgen alles.

Oh en het is ook niet zielig. Zelfs ik was vroeger niet zielig en ik kreeg niet eens meer zakgeld toen ik een bijbaan had op mijn 15e.

Zou het niet makkelijker zijn om beide kinderen hun eigen verzekering te laten betalen? Volledig. En dat jij ze dan ondersteunt met wat je kunt missen? Komt financieel op het zelfde neer. Maar dan hoeft jongste jou geen 84 euro te betalen. Hij betaalt dat gewoon aan de verzekering. Zijn eigen verzekering. Zoals alle volwassenen dat moeten. En als hij geluk heeft kun jij ook wat bijdragen. En oudste kun je dan volledig compenseren door het bedrag over te maken (als je dat kunt en wilt). Maar dan hoeft iig niet de een geld aan jou te geven en de ander niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.