Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Ons kind (geboren als jongen) wil 'ineens' een vrouw worden

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 13:48 Topicstarter

Even wat nuancering: kind gedraagt zich ook niet als een vrouw. Hoe gedraag je je uberhaupt als een vrouw? Kind heeft een vriendin. Gaat uit, houdt van klimmen en van dungeons and dragons en magic. Houdt van gamen. Is opvliegend, kan intimiderend en verbaal agressief zijn. En heeft geen vrouwelijke eigenschappen. Is niet extra verzorgend, lief, attent of wat we ook maar als vrouwelijk willen aanmerken. Ons kind is nog steeds exact hetzelfde als vorig jaar. Alleen het kleden wordt opvallende en het uiterlijk meer niet. Dus ik weet niet wat mijn kind weet wat een sociale transitie is maar ik merk er niks van. Kind haar de boze witte man en wil daar niet mee geidentificeerd worden. Waarom die een vrouw wil zijn zit zo diep zegt ie daar kan ie niet eens woorden aan geven naar ons toe. Tja.

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 13:49 Topicstarter

Even wat nuancering: kind gedraagt zich ook niet als een vrouw. Hoe gedraag je je uberhaupt als een vrouw? Kind heeft een vriendin. Gaat uit, houdt van klimmen en van dungeons and dragons en magic. Houdt van gamen en tekenen. Is opvliegend, kan intimiderend en verbaal agressief zijn. En heeft geen vrouwelijke eigenschappen. Is niet extra verzorgend, lief, attent of wat we ook maar als vrouwelijk willen aanmerken. Ons kind is nog steeds exact hetzelfde als vorig jaar. Alleen het kleden wordt opvallende en het uiterlijk meer niet. Dus ik weet niet wat mijn kind weet wat een sociale transitie is maar ik merk er niks van. Kind haar de boze witte man en wil daar niet mee geidentificeerd worden. Waarom die een vrouw wil zijn zit zo diep zegt ie daar kan ie niet eens woorden aan geven naar ons toe. Tja.

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 13:44:

[..]

Sterker nog, het lotingssysteem bij psytrans (en het hele traject) kost ons nog klauwen met geld ook, het wordt niet vergoed door de verzekering. Ik heb mijn kind al gezegd dat ik daar gewoon geen geld voor heb. Kind zegt dat ik onderhoudsplichting ben tot diens 23ste.

Kind is nu 19 btw.

Als een medische behandeling niet wordt vergoed door de zorgverzekering, is het de vraag of deze onder de noodzakelijke kosten van levensonderhoud valt. De onderhoudsplicht verplicht ouders niet per se om alle extra of bijzondere kosten te dekken, vooral als je financieel niet in staat bent om deze te betalen.

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 13:47:

Even wat nuancering: kind gedraagt zich ook niet als een vrouw. Hoe gedraag je je uberhaupt als een vrouw? Kind heeft een vriendin. Gaat uit, houdt van klimmen en van dungeons and dungeons en magic. Houdt van gamen. Is opvliegend, kan intimiderend en verbaal agressief zijn. En heeft geen vrouwelijke eigenschappen. Is niet extra verzorgend, lief, attent of wat we ook maar als vrouwelijk willen aanmerken. Ons kind is nog steeds exact hetzelfde als vorig jaar. Alleen het kleden wordt opvallende en het uiterlijk meer niet. Dus ik weet niet wat mijn kind weet wat een sociale transitie is maar ik merk er niks van. Kind haar de boze witte man en wil daar niet mee geidentificeerd worden. Waarom die een vrouw wil zijn zit zo diep zegt ie daar kan ie niet eens woorden aan geven naar ons toe. Tja.

Ik ken genoeg vrouwen een vriendin hebben, van gamen houden, niet zo verzorgend zijn en verbaal uit de bocht kunnen vliegen. Dit zijn evenmin argumenten om te stellen dat je kind geen vrouw zou kunnen zijn of zich geen vrouw zou kunnen voelen.

Ik zou echt proberen weg te blijven bij dit soort gedachten over wat mannelijk en wat vrouwelijk is, want daarmee komt jullie relatie alleen maar verder onder druk te staan. 

Jij bent hierdoor overvallen en je herkent het niet en dat roept verwarring, pijn en zorgen op. Dat is best te begrijpen, maar de manier waarop zich dat nu uit (in allerlei gedachtenkronkels over hoe vrouwen eruitzien/zich gedragen en hoe dat niet past bij jouw kind) kan jullie relatie alleen maar beschadigen. 

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 13:49:

Even wat nuancering: kind gedraagt zich ook niet als een vrouw. Hoe gedraag je je uberhaupt als een vrouw? Kind heeft een vriendin. Gaat uit, houdt van klimmen en van dungeons and dragons en magic. Houdt van gamen en tekenen. Is opvliegend, kan intimiderend en verbaal agressief zijn. En heeft geen vrouwelijke eigenschappen. Is niet extra verzorgend, lief, attent of wat we ook maar als vrouwelijk willen aanmerken. Ons kind is nog steeds exact hetzelfde als vorig jaar. Alleen het kleden wordt opvallende en het uiterlijk meer niet. Dus ik weet niet wat mijn kind weet wat een sociale transitie is maar ik merk er niks van. Kind haar de boze witte man en wil daar niet mee geidentificeerd worden. Waarom die een vrouw wil zijn zit zo diep zegt ie daar kan ie niet eens woorden aan geven naar ons toe. Tja.

Er is een kans dat als het testeron level lager wordt, agressie ook minder wordt 

Diezijnvanmij schreef op 05-02-2025 om 13:53:

[..]

Als een medische behandeling niet wordt vergoed door de zorgverzekering, is het de vraag of deze onder de noodzakelijke kosten van levensonderhoud valt. De onderhoudsplicht verplicht ouders niet per se om alle extra of bijzondere kosten te dekken, vooral als je financieel niet in staat bent om deze te betalen.

Het is tot 21 

En wat een opmerking zeg van 19 jarige .

Maar als jij goed genoeg bent om te willen betalen mag kind ook wel beter in de samenwerking gaan met jou .

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 14:59 Topicstarter

Eleanor schreef op 05-02-2025 om 14:10:

[..]

Ik ken genoeg vrouwen een vriendin hebben, van gamen houden, niet zo verzorgend zijn en verbaal uit de bocht kunnen vliegen. Dit zijn evenmin argumenten om te stellen dat je kind geen vrouw zou kunnen zijn of zich geen vrouw zou kunnen voelen.

Ik zou echt proberen weg te blijven bij dit soort gedachten over wat mannelijk en wat vrouwelijk is, want daarmee komt jullie relatie alleen maar verder onder druk te staan.

Jij bent hierdoor overvallen en je herkent het niet en dat roept verwarring, pijn en zorgen op. Dat is best te begrijpen, maar de manier waarop zich dat nu uit (in allerlei gedachtenkronkels over hoe vrouwen eruitzien/zich gedragen en hoe dat niet past bij jouw kind) kan jullie relatie alleen maar beschadigen.

Ben het met je eens hoor want ik zeg ook nog: wat is mannelijk en wat is vrouwelijk? Maar iemand zegt dat alleen diens uiterlijk niks zegt, maar als diens karakter en hobby' s en voorkeuren en gedragingen ook niks zeggen wat dan wel? Alleen diens gevoel? Vind ik een lastige, want waar blijkt dat dan uit? Zeker als het nooooit eerder gespeeld heeft.

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 15:00 Topicstarter

Roos57 schreef op 05-02-2025 om 14:55:

[..]

Het is tot 21

En wat een opmerking zeg van 19 jarige .

Maar als jij goed genoeg bent om te willen betalen mag kind ook wel beter in de samenwerking gaan met jou .

Ken je die van mij nog niet. Ik zei niet voor niets dat ie verbaal extreem sterk is en er geen normaal gesprek mee te voeren valt. Hen wil ons alleen overtuigen van diens gelijk in elke issue trouwens. Heel vermoeiend. Genoeg meltdowns meegemaakt die vrij ver gingen. Het is geen makkelijk persoon. Integendeel. Ik vind hen vrij manipulatief zelfs.

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 15:01 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 05-02-2025 om 14:28:

[..]

Er is een kans dat als het testeron level lager wordt, agressie ook minder wordt

Ja in know, dat is dan wel weer een meevaller. Maar de seksdrive neemt ook af en die is vrij belangrijk momenteel nog.

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 15:00:

[..]

Ken je die van mij nog niet. Ik zei niet voor niets dat ie verbaal extreem sterk is en er geen normaal gesprek mee te voeren valt. Hen wil ons alleen overtuigen van diens gelijk in elke issue trouwens. Heel vermoeiend. Genoeg meltdowns meegemaakt die vrij ver gingen. Het is geen makkelijk persoon. Integendeel. Ik vind hen vrij manipulatief zelfs.

Is zhij wel eens getest op ODD? En het is me nog niet duidelijk of zhij aangemeld staat bij een genderteam,

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 15:01:

[..]

Ja in know, dat is dan wel weer een meevaller. Maar de seksdrive neemt ook af en die is vrij belangrijk momenteel nog.

Is dit iets waar zijzelf bang voor is? Voor de impact die dit proces op haar seksleven kan hebben? Of een angst van jou/jullie?

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 17:10 Topicstarter

Lexus schreef op 05-02-2025 om 15:06:

[..]

Is zhij wel eens getest op ODD? En het is me nog niet duidelijk of zhij aangemeld staat bij een genderteam,

Ja is aangemeld, niet getest op odd of borderline, vind ik wel beter passend nu die ouder wordt maar ja die gaat echt niet opnieuw een behandel/diagnose traject in. Odd is niet zo' n leuke diagnose evenals borderline, die gaat ie echt wel uit de weg hoor geloof mij maar. Die hangt lekker in diens ass/adhd.

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 17:10 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 05-02-2025 om 16:49:

[..]

Is dit iets waar zijzelf bang voor is? Voor de impact die dit proces op haar seksleven kan hebben? Of een angst van jou/jullie?

Nee is die niet bang voor, wij ook niet, maar is wel een feit.

Indira_ schreef op 05-02-2025 om 17:10:

[..]

Nee is die niet bang voor, wij ook niet, maar is wel een feit.

Ok. 

Indira_

Indira_

05-02-2025 om 17:34 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 05-02-2025 om 17:16:

[..]

Ok.

Ik heb gewoon het idee dat ie er niet genoeg over heeft nagedacht en alle ' negatieve' dingen niet wil horen of zien. Die denkt als ik eenmaal een vrouw ben wordt alles beter. Nu is die erg ontevreden of diens lijf en vindt zichzelf te dik. Ik heb het idee dat ie denkt dat als ie een vrouw is alles beter wordt maar die vergeet dat ie zichzelf overal mee naartoe neemt. Sorry maar ik blijf erbij: dit is niet de weg.Maar ik moet blijven lachen en ik moet hen bijstaan en ik moet dit en moet dat. En wij dan? Met wie kunnen wij praten?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.